Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1779
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Hei. Dette er et teoretisk spørsmål og det lyder som følger: Om eg selger en world of warcraft account til noen i norge og eg får penger inn på kontoen mot at han/hun får det han trenger + navnet mitt og at eg deretter tar accounten tilbake. Blizzard sine regler sier at det ikke er lov å selge accounten og den vil alltid stå i mitt navn. Hva kan han/hun gjøre? Har han/hun loven på sin side, og er dette noe som evt. vil bli tatt hånd om ?
Neppe. Dog, de som kjøper accouter seriøst transferer charakteren til en ny account med samme etternavn, men fiktivt fornavn..sånn at du ikke skulle kunne gjøre det sånn..
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Trådstarter
Det vet jeg, men er dette noe som vil bli undersøkt osv? (av høyere makter ) Eller er dette noe de rett og slett ikke vil bry seg med ?
Bare spill dum om noe skulle skje
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Trådstarter
Selvsagt,men spørsmålet står fortsatt: er dette noe som vil bli undersøkt osv? (av høyere makter ) Eller er dette noe de rett og slett ikke vil bry seg med ?
Regner ikke med de har ressurser til å sjekke opp i alle sånne små saker.
Så om du står på ditt og later som du ikke vet noe, er jeg rimelig sikker på at du ikke for noen problemer overhodet.
Eller, du kan si accounten din har blitt hacket etter at du har solgt den.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Almenning Vis innlegg
Regner ikke med de har ressurser til å sjekke opp i alle sånne små saker.
Så om du står på ditt og later som du ikke vet noe, er jeg rimelig sikker på at du ikke for noen problemer overhodet.
Eller, du kan si accounten din har blitt hacket etter at du har solgt den.
Vis hele sitatet...
Så er det jo det at de kunne jo ha sjekket om eg fikk penger på konto osv.
Sitat av ShaolinMonk Vis innlegg
Så er det jo det at de kunne jo ha sjekket om eg fikk penger på konto osv.
Vis hele sitatet...
Bruk paypal?
Hvorfor skal du absolut svindle noen i Norge? Om du skal være en skitten liten dritt og svindle noen, så gå for de som selger og kjøper store mengder accounter..

Dette vil ikke bli tatt hånd om på noen som helst måte. Blizzard gidder ikke å bruke resurser på det, i og med at de ikke trenger å behandle slike saker fordi det i utgangspunktet er ulovlig å selge accounter, men du risikerer en annmeldelse fra kjøperen. I såfall blir saken mest sansynlig henlagt.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Trådstarter
Sitat av nilsern Vis innlegg
Hvorfor skal du absolut svindle noen i Norge? Om du skal være en skitten liten dritt og svindle noen, så gå for de som selger og kjøper store mengder accounter..

Dette vil ikke bli tatt hånd om på noen som helst måte. Blizzard gidder ikke å bruke resurser på det, i og med at de ikke trenger å behandle slike saker fordi det i utgangspunktet er ulovlig å selge accounter, men du risikerer en annmeldelse fra kjøperen. I såfall blir saken mest sansynlig henlagt.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke noe eg har tenkt å gjøre, men er nysgjerrig fordi har diskutert dette med diverse folk. Om dette er noe som vil bli slått ned på osv.
Hadde noen shitkids gjort noe sånt mot meg hadde jeg øyeblikkelig sendt inn alt av mailkorrespondanse/chat-log, sammen med dokumentasjon på at bankoverføring har funnet sted, rett til Blizzard med kopi til Politiet. Det er nok til å få kontoen din sperret, og det er nok til at Politiet kan opprette svindelsak.
Kjente en som drev slek, han fikk noe trøbbel med politiet.. Men han håvet inn noe peng på d =)
Enktelte tror de er immune mot politiet siden de gjør det over nett og ta kan ingen "buste de"
vel om du velger å "selge" accounten din for gold, så er det lettere å slippe unna mtp politiet. Så kan du senere selge goldet for ekte penger. Spilleren som skal kjøpe kan ikke gå til blizzard, siden de mest sannsynlig har kjøpt gold, noe som er ulovlig. Har prøvd det, og det er en del som faktisk går med på dette selv om de er skeptiske.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonasl Vis innlegg
Kjente en som drev slek, han fikk noe trøbbel med politiet.. Men han håvet inn noe peng på d =)
Vis hele sitatet...
Når du sier drev med dette, så er det jo i en større skala ?