Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 886
Jeg skal opprette en blogg, har skjønt at det er lurest å opprette wordpress-blogg på eget domene.. Men, det er ganske viktig at denne bloggen blir anonym, altså at ingen kan finne ut av hvem som eier domenet eller hvem jeg er..

Noen som har noen tips til om og hvordan dette kan gjøres? Dette må selvfølgelig også helst komme seg unna hackere og sånn også =)
Du bestiller domenet hos noen som tilbyr whois privacy. Om dette er fullgodt for at absolutt ingen skal finne ut hvem du er vet jeg ikke, men det er en god start tror jeg.
er det viktig at ALLA ikke kan finne deg? eller holder det at privat personeri kke kan finne ut hvem som eier den - men at politiet fortsatt kan finne det ut enkelt?
Trådstarter
14 0
Hehe.. Vel, jeg skal ikke drive med noe ulovlig, så om politiet kan finne det ut - hvis de vil - så gjør ikke det noe.. Det som er viktig er at privatpersoner ikke kan finne det ut.. Det inkluderer også privatpersoner med mye kunnskaper om slikt.. Det kan ikke være slik at en privatperson bare kan gjøre noen enkle grep, eller grep i det hele tatt, fra sin pc, og dermed finne ut hvem jeg er..
Kan jeg spørre hva bloggen skal inneholde?
Trådstarter
14 0
Bare sånne kjedelige jentegreier.. Absolutt ingenting ulovlig eller av offentlig interesse.. Men jeg vil være fullstendig anonym.. Kanskje bedre å opprette en blogspot eller noe, selvom man har veldig lite rettigheter..

Er det forresten mulig å finne navn på personer kun ved hjelp av ip-adresse?
Sitat av kaya83 Vis innlegg
Er det forresten mulig å finne navn på personer kun ved hjelp av ip-adresse?
Vis hele sitatet...
Kun for politi, og alt de kan finne er bruksadresse og navn på betaler.
Sitat av kaya83 Vis innlegg
Bare sånne kjedelige jentegreier.. Absolutt ingenting ulovlig eller av offentlig interesse.. Men jeg vil være fullstendig anonym.. Kanskje bedre å opprette en blogspot eller noe, selvom man har veldig lite rettigheter..

Er det forresten mulig å finne navn på personer kun ved hjelp av ip-adresse?
Vis hele sitatet...
Bare politiet, om de har "ransakningsordre" (vet ikke hva begrepet er i IT sammenheng) og om Internettleverandøren samtykker. Da Utleverer de loggen over hvilken adresse som leide IPadressen på akkurat det tidspunktet.
Sist endret av fetter; 26. august 2009 kl. 18:24.
Sitat av fetter Vis innlegg
Bare politiet, om de har "ransakningsordre" (vet ikke hva begrepet er i IT sammenheng) og om Internettleverandøren samtykker. Da Utleverer de oggen over hvem adresse som eide IPadressen på akkurat det tidspunktet.
Vis hele sitatet...
du kan jo finne ut hvem som eier ipadressen selv da..
Sitat av stec0 Vis innlegg
du kan jo finne ut hvem som eier ipadressen selv da..
Vis hele sitatet...
Du må gjerne forklare hvordan. Uten å gå via politiet. For jeg regner med at du har en super-metode for å få ut informasjon om hvem som sitter på IPen? Det er jo tross alt informasjon som ISP holder tett inntil hjertet med mindre de absolutt MÅ gi informasjonen til noen. (les: politi)
Sitat av Xasma Vis innlegg
Du må gjerne forklare hvordan. Uten å gå via politiet. For jeg regner med at du har en super-metode for å få ut informasjon om hvem som sitter på IPen? Det er jo tross alt informasjon som ISP holder tett inntil hjertet med mindre de absolutt MÅ gi informasjonen til noen. (les: politi)
Vis hele sitatet...
1: Finn hvilken ISP
2: Ring support
3: Social engineerin
4: ???????
5: PROFITT!

social engineering kan f.eks. være å ringe til supprt og si du har problemer med linjen din. De vil seff spørr om kundenummer etc, si du ikke har det for hånden men spør om de kan søke det opp på annet informasjon som f.eks. IP-adresse; de vil ofte gjøre det. Og så kan du spør "Har du et kundenummer jeg kan få av deg, så jeg har det til neste gang jeg ringer inn". -- Gå gjennom litt feilsøking med han. Og legg på.

Ring så tilbake senere, opplys kundenummer, og se du lurer på om abonnementet står på deg eller din kone. De vil da ofte si hvem abonnementet står på.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av stec0 Vis innlegg
du kan jo finne ut hvem som eier ipadressen selv da..
Vis hele sitatet...
88.91.165.132

Identifiser meg!