Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1040
hei jeg er en 3.års elev på videregående og har et lite problem med telnet som jeg håper dere kan hjelpe meg med å fikse....


jeg bruker en laptop som jeg fikk av hordaland fylkeskommune for 2 år siden.
når jeg prøver å koble meg opp til mx2.hotmail.com 25 igjennom telnet jobber maskinen en stund med kommandoen før jeg får en melding at "kan ikke åpne en tilkobling til vert, på port 25 : Kan ikke koble til".

kan noen hjelpe meg med å få det til å virke

om det spiller noen som helst rolle så ja, jeg har administrator passord
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ikkje sitt på et nettverk der SMTP er blokkert ut.

Dei fleste corporate nett og t.d. telenor, tele2 m.fl. blokkerer port 25 mot andre destinasjoner enn sine egne mailservere for å unngå spambots.
Trådstarter
6 0
er det mulig å åpne det igjennom en annen port?
Nei, dessverre. Da må mx2.hotmail.com kjøre på en annen port.

Men forøvrig kan du koble deg til en server via SSH og utføre det du skal derfra.
Trådstarter
6 0
hvordan kobler jeg meg opp på en ssh server?
Sitat av Thomas91 Vis innlegg
hvordan kobler jeg meg opp på en ssh server?
Vis hele sitatet...
Med en ssh klient.
Trådstarter
6 0
it worked thanks guys

når jeg åpner shh klienten og begynner å skrive, lukker det seg igjen etter et par sekunder, hvordan fikser jeg dette?

Jeg har fått det problemet at putty kjører bare noen få sekunder før det bare lukker seg ned mens jeg skriver, hvordan ordner jeg dette?

oops noe skjedde med den forrige posten min
Sist endret av Thomas91; 24. august 2009 kl. 18:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Er du tilkoblet en server som har en ssh-daemon kjørende da?
For å ta det med en liten t-skje:

Du må bruke putty og koble deg til en server som kjører ssh. Så kan du bruke telnet på den serveren...

Du kan få gratis acsess til en server som har ssh og telnet for eksempel her:
http://www.nyx.net/
Trådstarter
6 0
og hvordan kobler jeg meg på disse? jeg er ikke noe nerd som kan alt om data

noen som kan svare meg på hvordan?
Sist endret av Thomas91; 24. august 2009 kl. 20:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.