Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1422
Jeg bruker ofte å sette opp en non-dedicated server på min maskin, men det fungererer aldri som det skal. 3 spillere er greit, men hvis en til kobler seg på, går pingen opp i 1700 og alt blir bare lagg. Han som connecter seg kommer aldri inn.
Jeg er 100% sikker på at jeg så en kommando\linje du kunne skrive inn, slik at det skulle gå an å ha mer enn 4.
Vet at det er visse begrensinger på hvor mange spillere du kan ha på en non-decicated server, men 3??

Servern kjører på wn2000, 1.4 ghz, 512 ram, og er kobla opp på nettet med ei 1024/256k linje fra telehor avidi. Det må da være mulig å ha flere enn 3?

PS: Nei, orker ikke å sette opp dedicaded, da blir det bare værre :P
Var ikke så bra Linje du hadde da, kanskje det som er grunnen...
Better than thou.
Nei, det er ikke grunnen.
hmm for å si det sånn så kjører jeg en 2vs2 server på en 125mhz med 64mbram, da e pinge helt grei til de andre ( 60-70 )..... jeg har bare 748/128 så du burde nå i hvertfall fått 8 stykk innpå uten prob. viss du har rette instilinger. å kjøre dedicatet burde da gå... ut i fra det utstyr du har, men kabel internett synes jeg er litt ustablit det tar seg lissom en pause i opplastingen og nedlastinge også får du mye chock og hele pakka! (min erfaring )
Så det beset ville nok vært en dedicatet server på en annen maskin og så joine over lan ( viss du har da )... ..
Vil tro det er pga dårlig upload på linje de, iflg. servers.cs.net eller hva det nå enn er, bør du ha minst 512kbit upload.

Hvorfor skal du sette opp egen listen server uansett? For å spille public? Er jo forståelig hvis det er til klankamper, men de fleste (de med peiling that is), gidder ikke spille med 60 i ping mot en som har 0 liksom, og som kan lese alt de skriver osv.

Back to the point. 1.4ghz med 512ram skal takle mere enn 4 spillere (inkl. deg selv) så det må nesten være linja som er for dårlig.
Better than thou.
Tro meg liksom. Er ikke det. Har hatt 4 spillere på min server en gang eller to. Vært ok ping da liksom. Eneste er at -AS- hadde dårlig ping, men det har han alltid av en eller annen grunn. Sitter på en P3 600 med 384 mb ram (Win 98 så det blir det samme som om jeg hadde 256) og ja.. 256k upload liksom. Funker biff da.
Opprinnelig postet av Carlo
Tro meg liksom. Er ikke det. Har hatt 4 spillere på min server en gang eller to. Vært ok ping da liksom. Eneste er at -AS- hadde dårlig ping, men det har han alltid av en eller annen grunn. Sitter på en P3 600 med 384 mb ram (Win 98 så det blir det samme som om jeg hadde 256) og ja.. 256k upload liksom. Funker biff da.
Vis hele sitatet...
La oss si at en har 256k upload på en fiber linje rett til nix, mens en annen har en halvdau kabellinje med 256k upload gjennom mange flaskehalser - vil da tro det er naturlig at man får gj.sn. bedre ping på han med fiber linjen? Regner med du ser poenget mitt....
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
Hensikten med å sette opp en slik server, er jo den at bare jeg og noen som jeg kjenner kan spille på den, og evt. noen jeg skal ha på tryout...
Har jo sett noen som hadde 20 spillere på en ikke-dedi server..
Men alle som spiller på denne serveren er jo koblet opp i samme nett, det vil si telenors, og vi bor ikke mer enn 1 kilometer fra hverandre... Og vi har aldri mer en 50 i ping, så lenge det er 3.. med en ensete gang det connecter seg noen, står alle og lagger helt til den som connecter seg diconnecter.
Det som er så rart, er at jeg mener å ha sett ei linje/kommando som du kunne skrive inn, slik at du kunne ha mer enn 4... det er denne jeg lurte på om noen kunne da jeg posta..
Prøvd reinstall da? Det pleier ordne alle problemer jeg har med HL / CS
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
Tja, circa X antall ganger, men det som er så rart at alle sammen har samme Problemet