Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 864
Kobler til min eksterne harddisk og PCen kobler seg ikke til. Vanligvis popper det opp et vindu som sier at jeg har koblet til en ny lagringsenhet.
Det er strømtilførsel.
Har testet med en annen kabel, hjelp ikke.

Noen tips?
Kommer den opp i enhetsbehandlig? Hvis ikke kan det være noe galt med SATA - USB kontakten, søk på YouTube om hvordan du kan ta den spesifikke HDD ut av dekselet sitt og ta bort usb- overgangen.
hjertelig takk. Jeg prøver
Den kommer ikke opp i enhetsbehandling, ei heller i filutforsker

Hoy! Skrudde opp HDDboksen. Dyttet inn en singel USB i stedet for den doble usbsaken. Lyser opp, HDD kjører og den fryser maskina HELT.. Alt stopper.. Og starter igjen i SEKUNDET jeg drar ut kontakten...
Sist endret av Lamatryne; 19. september 2017 kl. 20:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lamatryne Vis innlegg
Hoy! Skrudde opp HDDboksen. Dyttet inn en singel USB i stedet for den doble usbsaken. Lyser opp, HDD kjører og den fryser maskina HELT.. Alt stopper.. Og starter igjen i SEKUNDET jeg drar ut kontakten...
Vis hele sitatet...
Hei, det var ikke dette jeg ville du skulle gjøre, grunnen til at det er to USB er at HDD trenger power og data, du bør koble til med en SATA (Dersom det ikke er en annen type kontakt..)
Du kan sikkert gå til Clas Ohlson med HDD og spørre om de har slik kontakt så du trenger, de pleier å være behjelpelige

Hvilken ekstern harddisk har du?
Det er ingen andre tilkoblingsalternativer enn Micro (?) USB. Det er en WD Passport 1TB
This is bat country!
gregory's Avatar
Prøv å koble den til en Mac. Formater i exFAT deretter.
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Oi! Deeet var omfattende
Always backup, always.