Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 544
Hadde tenkt til å bestille meg en Raspberry pi 3B og stelle i stand Retropie etc.

Det jeg lurte på er om noen her har satt opp en sånn før, og hva som er best med henhold til harddisk på denne?

Jeg har tenkt til å ha flest mulig spill helt opp til Playstation 1 (vet disse tar endel plass) så derfor lurer jeg hvor mye plass jeg egentlig trenger og hva slags microSD kort som passer til min Raspberry.

Jeg må si jeg er litt noob når det kommer til dette så all hjelp ville vært verdsatt! (jeg vet ikke om jeg kan bruke alle slags microSD kort eller hva)

Ja, også vil jeg gjerne ha to NES og 2 SNES kontrollere (mest mulig lik originalen og med bra reaksjon etc.)
Jeg så på iBuffalo sine og de så jo kjempebra ut, men Amazon sender ikke til Norge så... :/
Sist endret av magic.shro0m; 12. september 2017 kl. 19:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Amazon sender til Norge hvis du bruker f.eks. JetCarrier.com til å gi deg selv en Amerikansk postadresse. Bare husk å velg flyfrakt så du ikke må vente i evigheter på at båtfrakt skal frakte din lille pakke over Atlanterhavet..

PiDrive er vel mye brukt til nettopp Raspberry Pi's med større lagringsbehov, og det er vel iallefall billigere enn å kjøpe microSD i samme størrelse nå som man faktisk får kjøpt microSD på (mer enn) 314 GB. Hvor mye plass du faktisk trenger må nesten andre svare for.