Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 7569
Jeg inntok 67 mg Rivotril natt til 15ende mai, mellom 00:00-04:00.
Dette endte selvfølgelig opp med akutt-innleggelse.
Uansett - Når kan jeg innta alkohol?

Hmmeeeeeee
Sist endret av Gothiateke; 17. mai 2017 kl. 14:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Shit mann! Godt att du klarte deg
Ville nok sagt att du bor vile skallen & kroppen din ett par dager, i det minste.
Bade rivotril og alkohol pavirker GABA i hjernen og etter en dose pa 67mg kan ett break vara lurt..

6mg uten toleranse holl meg god og glad hele dagen etter jeg intatt pillene.
Selv med toleranse ville jeg ikke drukket to dager etter 67mg trur jeg, med risk for a ga pa trynet (black-out, ett hjerte som gir opp o.g.l).

Veldig individuellt - hvis du er fersk pa denne typ av rus ville jeg definitivt ventet ett tag med alkohol.
Gothiateke's Avatar
Trådstarter
17 1
Ja, var svært heldig. Ble funnet bevisstløs på gulvet uten tegn til liv. Endte opp med hjertestans. Men her er jeg, mirakuløst nok takket være dagens medisin. Ja, tror jeg kanskje bør vente i en uke.
Anonym bruker
"Løpende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror jeg hadde tatt en test hos legen for å se hvordan kroppen min har reagert, sjekke at leververdier og alt er OK, virker for meg en fornuftig ting å gjøre om du nesten døde.. men nå drikker jeg sjeldent og ikke tatt noe særlig av rus noen gang..
Wow 67mg? Hva fikk deg til å ta så mange? Uansett er ikke farlig å drikke nå, bare drikk i vei!
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Wow 67mg? Hva fikk deg til å ta så mange? Uansett er ikke farlig å drikke nå, bare drikk i vei!
Vis hele sitatet...
Har du tatt samme doser selv? Eller er svaret basert på lege utdannelsen din?
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Har du tatt samme doser selv? Eller er svaret basert på lege utdannelsen din?
Vis hele sitatet...
Hehe. Erfaring.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Wow 67mg? Hva fikk deg til å ta så mange? Uansett er ikke farlig å drikke nå, bare drikk i vei!
Vis hele sitatet...
Hmm

Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Hehe. Erfaring.
Vis hele sitatet...
Siden du tilsynelatende har så mye erfaring med benzo veit du jo svaret til sikkert hvorfor han tok så mange, 1 down, 2 down, 3 down, blackout. Også åpnes øynene igjen dagen etter om du er heldig, med et tomt pillebrett, som oftest med null minne for utenom få bilder.

Jævlig kjipt om du får til dette i en liten by med under 30,000 innbyggere.
Sitat av NarkoPolo Vis innlegg
Hmm



Siden du tilsynelatende har så mye erfaring med benzo veit du jo svaret til sikkert hvorfor han tok så mange, 1 down, 2 down, 3 down, blackout. Også åpnes øynene igjen dagen etter om du er heldig, med et tomt pillebrett, som oftest med null minne for utenom få bilder.

Jævlig kjipt om du får til dette i en liten by med under 30,000 innbyggere.
Vis hele sitatet...
Vet man ofte popper mer enn mann er klar over, men virkelig? 33,5 rivo?
Ville ventet til helgen, da skal det gå helt fint. Drikker du i dag, så kan jeg garantere deg at du får en fylletur du gjerne ville vært foruten.
Verste som kan skje om du drikker idag er at du får det mer artig enn vanlig. Rivoen du har i deg nå gir ingen rus, bare forsterker alkoholen.
Du overdoserte og hadde hjertestans for 2 døgn siden - du hadde et bein i grava - og lurer på hvor fort du kan drikke alkohol igjen ? Utrolig ....
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Vet man ofte popper mer enn mann er klar over, men virkelig? 33,5 rivo?
Vis hele sitatet...
Så du forstår ikke hvordan trådstarter kan overdosere med slike doser, men sier likevel at du snakker av erfaring når du gir direkte idiotiske råd om å drikke i vei? Og du ser ikke problemet her?

Trådstarter: Dette er ikke akkurat første gangen du stiller spørsmål om alkoholinntak etter overdosering av Rivotril, og jeg håper du endelig tar informasjonen du får til deg.

Halveringstiden er på opptil 40 timer, og man regner gjerne med at det tar 5 slike halveringstider før det aller meste er ute av kroppen din. Dette kan varierere sterkt fra person til person, og avhenger av alt fra genetikk til opparbeidet toleranse. I tillegg vet vi ikke hva de gjorde på legevakten (da dette avhenger av hvor raskt du kom deg dit). Ved inntak av medisinsk kull, eller i noen få tilfeller, mageskylling, senkes den absolutte biotilgjengeligheten tilsvarende.

Med andre ord: Vi vet ikke noe om ditt spesifikke tilfelle, men du burde absolutt holde deg unna alkohol i godt over én uke til.
Gothiateke's Avatar
Trådstarter
17 1
Det har nå gått 98 timer siden inntaket. Jeg antar det vil være forsvarlig å drikke nå? Vet halveringstiden og at man bør vente i 150 timer. Med farmakologen jeg pratet med nikket litt på hodet (som om han nølte) da han sa 150 timer. Som om det ikke helt var nødvendig.

Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Wow 67mg? Hva fikk deg til å ta så mange? Uansett er ikke farlig å drikke nå, bare drikk i vei!
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å ta mitt eget liv da jeg var sykelig deprimert (ikke noe jeg skal sutre om her, hehe) men det var grunnen. Takk for svar!
Sist endret av Gothiateke; 19. mai 2017 kl. 06:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Med tanke på at du nylig har forsøkt å ta selvmord vil det SELVFØLGELIG ikke være forsvarlig å drikke verken nå eller seinere. Skaff deg hjelp.
Sitat av Gothiateke Vis innlegg
Det har nå gått 98 timer siden inntaket. Jeg antar det vil være forsvarlig å drikke nå? Vet halveringstiden og at man bør vente i 150 timer. Med farmakologen jeg pratet med nikket litt på hodet (som om han nølte) da han sa 150 timer. Som om det ikke helt var nødvendig.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva som er mest skremmende:

At du, etter å ha hørt med en farmakolog, er så desperat etter å drikke, at du heller tolker hans kroppsspråk i harmoni med dine ønsker, enn å høre på det konkrete rådet han gir.

Eller at du gang på gang overlater helsen din til tilfeldige personer på forumet (hvor du har stilt spørsmål om alkoholinntak etter overdosering av Rivotril gjentatte ganger før), og attpåtil selektivt velger å lese svarene du får i tråd med dine personlige ønsker. Såpass selektivt at du nå håper en tilfeldig person kan fortelle deg at det farmakologen sa ikke stemte.

Mine to råd: 1. Ta bedre vare på helsen din. 2. Oppsøk hjelp.

Ingen her inne ønsker å forårsake enda en hjertestans (selv om visse råd du har fått absolutt er egnet til å gjøre det).
Gothiateke's Avatar
Trådstarter
17 1
Sitat av Pengui Vis innlegg
Jeg vet ikke hva som er mest skremmende:

At du, etter å ha hørt med en farmakolog, er så desperat etter å drikke, at du heller tolker hans kroppsspråk i harmoni med dine ønsker, enn å høre på det konkrete rådet han gir.

Eller at du gang på gang overlater helsen din til tilfeldige personer på forumet (hvor du har stilt spørsmål om alkoholinntak etter overdosering av Rivotril gjentatte ganger før), og attpåtil selektivt velger å lese svarene du får i tråd med dine personlige ønsker. Såpass selektivt at du nå håper en tilfeldig person kan fortelle deg at det farmakologen sa ikke stemte.

Mine to råd: 1. Ta bedre vare på helsen din. 2. Oppsøk hjelp.

Ingen her inne ønsker å forårsake enda en hjertestans (selv om visse råd du har fått absolutt er egnet til å gjøre det).
Vis hele sitatet...
Du har gode poeng. Jeg sliter bare veldig med alkoholisme og det er selvsagt ingen unnskyldning. Men takk for et helt oppriktig svar, det setter jeg faktisk stor pris på - at noen bryr seg og sier det som det er.
Anonym bruker
"Ergerlig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke sjansen for krampe, hjertestopp, leversvikt og delir veldig stor??
Jeg har vært oppe i samme dose selv noen ganger, mener vitterlig å ha lest at 500 mg er høyeste dose testet på menneske.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skal mye til for å OD på benzo. Har selv vært på ett glass daglig(200mg) i 3 mnd i strekk og jeg sitter enda og skriver, jeg. Eneste er at det er hovedsakelig for epilepsi, så noen har fått motsatt virkning( Anfall ) - Samt noen har fått respirasjonsdepresjon spesielt ved blanding med alkohol.

Moral: Ikke vær en slik tosk jeg har vært da. Trodde selv før i tida at less is less og at more is cool, men bli voksen`a..

Hilsen en som virkelig har spist seg mett siden 90tallet.
Sitat av x-ce-me Vis innlegg
Skal mye til for å OD på benzo. Har selv vært på ett glass daglig(200mg) i 3 mnd i strekk og jeg sitter enda og skriver, jeg. Eneste er at det er hovedsakelig for epilepsi, så noen har fått motsatt virkning( Anfall ) - Samt noen har fått respirasjonsdepresjon spesielt ved blanding med alkohol.

Moral: Ikke vær en slik tosk jeg har vært da. Trodde selv før i tida at less is less og at more is cool, men bli voksen`a..

Hilsen en som virkelig har spist seg mett siden 90tallet.
Vis hele sitatet...
Hvor mye er "hovedsaklig for epilepsi"? Hva var dosen du skulle ta daglig og hvorfor tok du så mye ekstra? Hva med abstinenser? Jeg tok 6 mg og 6 pils EN gang og ble anmeldt. Hvordan fungerer man på de dosene?
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Hvor mye er "hovedsaklig for epilepsi"? Hva var dosen du skulle ta daglig og hvorfor tok du så mye ekstra? Hva med abstinenser? Jeg tok 6 mg og 6 pils EN gang og ble anmeldt. Hvordan fungerer man på de dosene?
Vis hele sitatet...
Han hadde vell bygget opp en høy toleranse da?
Jeg blir deprimert lenge etterpå vist jeg drikker alkohol faktiskt opp til 2 uker etterpå++. Så mitt forslag til deg, slutt å drikk, se om depresjonen blir bedre etter du har vært edru i noen måneder.

Vist du ikke klarer å være edru så lenge så skaff deg hjelp. enten via AA \ NA eller vanlig behandling.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er karmaen ved å drepe gaba reseptoren for noen dager. Mellom re-adjust er det alltid brainstorm i hjernen som flusher ut de følelsene