Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 718
Ok, så her er et lite prosjekt som jeg har tatt på meg...

Vi har fått nye skole pcer på Drammen VG og i år så fikk vi admin kontoene samtidig som vi fikk pcene.. de skjønte tydeligvis at og prøve og holde det skjult fra oss ikke gikk så bra..

Selv om og gi oss admin var hyggelig.. så er ikke alt fryd og gammen.. fordi når man er på skolen nettverk.. så må du inn på dems domene.. og da sjekker serverne dems at du faktisk er en elev/lærer på skolen og den lagrer mesteparten av datainformasjonen din i samme slengen...

Dette er ikke mye til et problem (bare en utrolig krenkning av privatliv), problemet er dessverre at så lenge du er koblet opp til skolens domene.. så er administratoren på pcen din da... du gjetta riktig... administratoren på domene..
Dette hadde også ikke vært et problem.. hvis ikke det hadde vært for at vista har en tendens til og overreagere om alt og ingenting...

Prøver du og åpne en fil eller la noe auto åpne eller skifte på noe innstillinger mens du er på skolens nettverk.. så får du en popup som ber deg om og logge inn på administratoren på domenet....

Som dere sikkert forstår så er det jeg ønsker rett og slett og enten dra ned vista sin paranoia mot alt som er godt, gjøre meg selv til adminstrator over domenet... (få tak i passordet fungerer også) eller rett og slett kunne klare og koble meg til nettverket uten og måtte være inne på den brukeren...

Så får og oppsummere... Hjemme så har jeg(alle) lokal administrator og kan gjøre som vi vill.. noe som er fryd og gammen.. på skolen så mister du basicly alle innstillingene du har gjort på administrator.. mister tilgangen til 90% av greiene.. og all informasjonen av hva du har gjort hjemme blir uploadet til skolen...

Jeg er ikke på jakt etter og sitte og kunne spille counter strike i timen og lignende.. eller kunne kødde med andres pcer.. alt jeg vil er og ha bort vista sine tåpelige meldinger hver gang jeg prøver og trykke på noe mens jeg er på skolens nettverk...

Jeg har sittet og plundret litt med hvordan jeg kan bypasse dette.. og det eneste jeg kom på var og legge inn enn keylogger i pcen min.. disable antivirus... la en av ikt folkene logge seg inn på domene får og fikse noe.. og så lagre det passordet.. deretter skru av sikkerheten..

Ser fram til og få hjelp...

Fyi første gang jeg bruker freakforum.. men har hørt masse fint om det fra LC ^^

PS. Jeg må unnskylde visse stavefeil, og alle ... mine ^^
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Som dere sikkert forstår så er det jeg ønsker rett og slett og enten dra ned vista sin paranoia mot alt som er godt, gjøre meg selv til adminstrator over domenet... (få tak i passordet fungerer også) eller rett og slett kunne klare og koble meg til nettverket uten og måtte være inne på den brukeren...
Vis hele sitatet...
Da kan du liksågreit legge fra deg PC'en med en gang.
Trådstarter
10 0
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Da kan du liksågreit legge fra deg PC'en med en gang.
Vis hele sitatet...
Umulig.. siden man må ha disse pcene (som veier ekstremt mye btw) med seg hver dag på skolen... og siden man må gjøre lekser på dem på skolen.. i friminutter og lignende.. så blir det jo tåpelig og få vista tillatelse popups hvert minutt..

Er det virkelig ingenting man kan gjøre?

Har Ikt folkene endelig klart og lage noe... "uhackbart"? :P

Dette minner meg på.. Hvorfor i all verden har de orket og lage alt domene crappet når dette gjør at pcene bruker minst 10min og starte opp på skolen.. ikke bare sakker det ned timene.. men det gjør det praktisk talt umulig og få gjort noe raske lekser i friminuttene..

Lokalt så bruker pcen under et minutt på og starte, er det virkelig umulig og gjøre domene pålogging raskere.. eller er bare dmvs ikt folkene elendig på og lage slikt?

Så det er ingen som kan hjelpe? ingen som har en anelse?

Virker som alt det brae jeg hørte ikke var helt sant gitt
Sist endret av Rillian; 30. august 2009 kl. 20:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.