Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 5584
Hei, jeg skriver denne tråden med liten viten om hvordan banksystemer fungerer i virkeligheten.

Men det fungerer nok noe slik som: Du trekker VISA kortet på en kort terminal, kort terminalen sender forespørsel til en server som redirecter kortterminalen til riktig bank, som enten godtjenner eller aviser transaksjonen.

Men hva om man setter opp sin egen "Bank-system" hjemme på serveren i skapet? Og lager ett fake VISA kort som inneholder informasjonen til den fake banken som står hjemme i skapet.

Så når man trekker kortet så blir den redirectet til serveren min hjemme.

Jeg har ikke store truen på dette, tror ikke banksystemet er så enkelt å knekke.
Men i teorien så funker det jo.
Hvordan skal du få linket hjemmeserveren din opp mot en kortterminal?
intresangt. men nå butikker finner ut at de har fake kreditt eller penger så er det vell lett og trace til deg da? hadde systemet ditt funka kunne du bare tatt ut så forbanna mye penger at du aldri trengte og jobbe igjen
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
Hvordan skal du få linket hjemmeserveren din opp mot en kortterminal?
Vis hele sitatet...
Joda jeg har tenkt på at det kommer til å bli ett problem, men var egentlig på jakt etter noen som hadde litt kunnskaper om moderne banksystemer.

Sitat av Toadftw Vis innlegg
intresangt. men nå butikker finner ut at de har fake kreditt eller penger så er det vell lett og trace til deg da? hadde systemet ditt funka kunne du bare tatt ut så forbanna mye penger at du aldri trengte og jobbe igjen
Vis hele sitatet...
Ja, sant nok, det hadde vært ganske enkelt å trance den tilbake til meg. Men man kunne jo ha variert hvor man har serveren. Det finnes jo en god del trådløse nettverk, som man kan ta og knekke krypteringen på. Åpne den riktige porten, og koble opp en liten server med batteri, ala en laptop. Bare at man bruker noe som Nano-ITX kort eller no slikt. Og levnet serveren i nærheten av nettverket, for så å dra til byen å ta ut litt peng :P
Sitat av Masi Vis innlegg
Joda jeg har tenkt på at det kommer til å bli ett problem, men var egentlig på jakt etter noen som hadde litt kunnskaper om moderne banksystemer.



Ja, sant nok, det hadde vært ganske enkelt å trance den tilbake til meg. Men man kunne jo ha variert hvor man har serveren. Det finnes jo en god del trådløse nettverk, som man kan ta og knekke krypteringen på. Åpne den riktige porten, og koble opp en liten server med batteri, ala en laptop. Bare at man bruker noe som Nano-ITX kort eller no slikt. Og levnet serveren i nærheten av nettverket, for så å dra til byen å ta ut litt peng :P
Vis hele sitatet...
du kan vell også leie en server? bare problemet er og betale *Sporløst*
Alt går vel uansett gjennom en sentral server som står hos BBS så lykke til med å få rutet det hjem til deg. Da kan du heller sørge for å rute noen øre av hver transaksjon inn på din egen konto...
Trådstarter
Sitat av Toadftw Vis innlegg
du kan vell også leie en server? bare problemet er og betale *Sporløst*
Vis hele sitatet...
Ja, men hvis du tar trådløse nettverk rundt, så er sannsynigheten for at det spores tilbake til meg liten.

Sitat av Cikey Vis innlegg
Alt går vel uansett gjennom en sentral server som står hos BBS så lykke til med å få rutet det hjem til deg. Da kan du heller sørge for å rute noen øre av hver transaksjon inn på din egen konto...
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg har tenkt å gjøre det. Men av ren nyskjerrighet, så lurer jeg på om det er noen her inne som har litt informasjon/forklaring på hvordan en kortterminal kommuniserer med moderne banksystemer.
Sist endret av Masi; 19. juni 2009 kl. 04:10.
Bankterminalen er koble opp mot en base som gjennkjenner den via bax nr (som viser til brukerstedet) og termial id (som viser til den aktuelle terminalen) teller har kontroll på mastercard / visa / amex og BBS styrer med alt som har med det norske systemet å gjøre. (som jeg for øyeblikket her glemt hva heter).

Mer nøyaktig enn det vet jeg ikke, men jeg vet at en terminal må meldes inn med korrekt bax nr og terminal ID (sistnevnte ikke alltid avjørende for mindre viktige kort. ala elektroniske gavekort etc) for at betalingen i det hele tatt skal gå gjennom. BBS / teller ruter signalene videre for å få validert kortet hos tilbyder og sjekket at det er penger på konto (når det gjelder debit kort)

Jeg tror kort sagt at du kan drite tynt i å klare å rute dette gjennom hjemmeserveren din for å late som at du betaler med et fake kredittkort.
Trådstarter
Enn hvis man har en offline terminal? Og bruker ett VISA kort som har ett riktig BAX nr.
Men feil konto nr o.l.
for at det her skal funke så må du inn mellom bank terminalen og BBS sin sentral.
du har 4 hoved typer som er brukt:
1. kort terminal->rs232->comport til ethernet med vpn til bbs. over inet
2. kort terminal->rs232->modem ringer opp nr til bbs
3. kort terminal->lan->adsl modem med pos løsning fra isp(aka vpn til isp som har link til bbs)
4. kort terminal->gprs

NB: er og noen box'er som har tlf linja rett i box'en osv... men ikke veldig mye brukt.

du veit du kan skafe deg et "kjøpmanns kort" som det hetter så kan du confiurer ip den skal kontakte. men det forutser jo at du og har tilgang til rett etter kort terminalen.
Sist endret av ranvik; 19. juni 2009 kl. 07:51.
Trådstarter
Så det du mener ranvik med mellom bank og BBS sin terminal er egentlig ett man in the middle attack?

Hvordan er det med sånne kjøpmanns kort, er det slik at bare BBS har slike er har hver bruker ett?
Og hvis bare BBS har det, fungerer alle kjøpmannskort på alle BBS sine terminaler?
Sitat av Masi Vis innlegg
Så det du mener ranvik med mellom bank og BBS sin terminal er egentlig ett man in the middle attack?

Hvordan er det med sånne kjøpmanns kort, er det slik at bare BBS har slike er har hver bruker ett?
Og hvis bare BBS har det, fungerer alle kjøpmannskort på alle BBS sine terminaler?
Vis hele sitatet...
Alle kjøpmannskort funker på alle terminaler...
Vi har vertfall 3-4 stk liggendes på jobben...
Sitat av Masi Vis innlegg
Så det du mener ranvik med mellom bank og BBS sin terminal er egentlig ett man in the middle attack?

Hvordan er det med sånne kjøpmanns kort, er det slik at bare BBS har slike er har hver bruker ett?
Og hvis bare BBS har det, fungerer alle kjøpmannskort på alle BBS sine terminaler?
Vis hele sitatet...
måten du "kan" gjenomføre det her på er og skafe deg tilgang til lanet på bedriften + endre adressen bankterminalen snakker med, den måten kan du "svare godkjent" på ditt egent speisal laget kort. + banken får ikke vite noe.

NB: problemet kommer når dem på slutten av dagen gjør "kassa oppgjør" og dem eks på kassaaperatet at det er 10'000kr på bank terminalen, mens utskriften fra den sier : 9'000kr , siden du i praksis sitter mellom så kan du altids fake resulete så dem ikke vil merke noe før om 1-2mnd når dem ser at pengen ikke er på konto og bbs kommer og skal se på saken.

Med "kjøpmans kort" får du tilgang til og endre masse setings, som eks : ip'en/måte/og masse mer....
Trådstarter
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
MORAL: Du er klar over at det her er _meget_ straffbart? Du får mer enn ett klask på håndleddet av onkel blå for det her. Men det er morro å leke med ideèn ja!
Vis hele sitatet...
Kan ikke folk her inne slutte med den moral preiken og holde seg ontopic, uansett om det er straffbart eller ikke. Det er trosalt ikke ditt problem HVIS jeg gjennomfører det, som er meget usannsynlig.

Bare sånn til opplysning hvis du har LEST tråden så har jeg skrevet svart på kvitt:
Sitat av Masi Vis innlegg
Ikke at jeg har tenkt å gjøre det. Men av ren nyskjerrighet, så lurer jeg på om det er noen her inne som har litt informasjon/forklaring på hvordan en kortterminal kommuniserer med moderne banksystemer.
Vis hele sitatet...
Ranvik: Syns dere skulle ha laget en regel om moralprat.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:31.
Og hvis du hadde lest hele posten min, så hadde du skjønt at jeg skjønte du bare leker med idèen
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=570114 etter og lest den, så kan vi jo altids lage nyfirmeware til terminalen :-) vil tippe det er enklere løsning, sidne du setter bare ip'en hvorden skal leech software.

NB: vg artiklen er 2 del, første så legge en ansatt inn litten trojan som sniffer alt på begge serial port'ene.
del nr 2 er at når spesial laget kort med nr på kommer printer den ut siste info.

NB2: chip er ikke noe probelem siden du ikke skal registre det på banken
Sist endret av ranvik; 19. juni 2009 kl. 20:42.
Kan jo være en genial måte å stjele kort-informasjon på da. Lag deg en bod på et eller annet arrangement, skaff kortleser og modifiser den på et hvis at den alltid returnerer godkjent på et helt offline system. Så lagrer man informasjonen på magnetstripen og pin-koden Litt værre med chip-ene sikkert, men per i dag kan man vel bare tape over
Sitat av dico Vis innlegg
Kan jo være en genial måte å stjele kort-informasjon på da. Lag deg en bod på et eller annet arrangement, skaff kortleser og modifiser den på et hvis at den alltid returnerer godkjent på et helt offline system. Så lagrer man informasjonen på magnetstripen og pin-koden Litt værre med chip-ene sikkert, men per i dag kan man vel bare tape over
Vis hele sitatet...
det er ikke det vi prøver på her da, det er bare helt normal sciming måte. vi prøver ikke rapper andre sine konto, han prøver og endre så banken sier at alt er oky, vil si ingen bruker vil stå i gjen med tapert. banken vil normalt ta seg av det da.
Sitat av ranvik Vis innlegg
for at det her skal funke så må du inn mellom bank terminalen og BBS sin sentral.
du har 4 hoved typer som er brukt:
1. kort terminal->rs232->comport til ethernet med vpn til bbs. over inet
2. kort terminal->rs232->modem ringer opp nr til bbs
3. kort terminal->lan->adsl modem med pos løsning fra isp(aka vpn til isp som har link til bbs)
4. kort terminal->gprs

NB: er og noen box'er som har tlf linja rett i box'en osv... men ikke veldig mye brukt.

du veit du kan skafe deg et "kjøpmanns kort" som det hetter så kan du confiurer ip den skal kontakte. men det forutser jo at du og har tilgang til rett etter kort terminalen.
Vis hele sitatet...
Utfordringen med dette er at terminalene ikke benytter noen "key handshake". Det eksisterer ikke noe vindu etter at en terminal er satt opp, der man kan gå inn og observere at nøkler blir utlevert.
Alikevel er det ikke statiske nøkler.

Dette er standard for de fleste terminaler i de fleste vestlige land, og har vært grunnen til at kortdata ikke kan sniffes (on the wire), men at de som har klart å stjele kortdata (Heartland, TJX etc) har måttet kompromittere servere i systemet.

Systemet følger en standard jeg ikke husker helt. Skal se om jeg kan rote den frem.
Sitat av ranvik Vis innlegg
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=570114 etter og lest den, så kan vi jo altids lage nyfirmeware til terminalen :-) vil tippe det er enklere løsning, sidne du setter bare ip'en hvorden skal leech software.

NB: vg artiklen er 2 del, første så legge en ansatt inn litten trojan som sniffer alt på begge serial port'ene.
del nr 2 er at når spesial laget kort med nr på kommer printer den ut siste info.

NB2: chip er ikke noe probelem siden du ikke skal registre det på banken
Vis hele sitatet...
Hvis du først bytter firmware så kan du jo like greit programmere den sånn at når du kommer med ditt hjemmelaga fake bankkort så ringer den ikke opp BBS men bare later som.

Men jeg vil anta at den kjører checksum på firmware, og slutter å fungere når checksum ikke matcher offisiell firmware.
Sist endret av ZubZeroo; 24. juni 2009 kl. 11:12.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet hvordan man på enklest mulig måte får mest mulig personlig info om en person?
Sitat av ønskerinfo Vis innlegg
Noen som vet hvordan man på enklest mulig måte får mest mulig personlig info om en person?
Vis hele sitatet...
Hva trenger du, og hva har du allerede?
Sitat av ønskerinfo Vis innlegg
Noen som vet hvordan man på enklest mulig måte får mest mulig personlig info om en person?
Vis hele sitatet...
Har du navnet og vet sånn ca hvor personen bor så kan du relativt enkelt skaffe personnr. iallefall.
▼ ... over en måned senere ... ▼
http://www.dagbladet.no/2009/08/20/n...indel/7744636/ litten update.

måten dem funker på her er at den har montert inn en litten opptaker som tar opp strek koden inni lesern(bruker samme lese hode som selve kort lesern, så har dem koblet inn på keyborde å hente ut tall som blir trykkt ned.

det er bare leser hode på magnetstrip som er kopiert.

Det vil si dem må "bytte" terminalen i en sek betjeningen ikke følger helt med. med sin hjemme mekka.

NB: scamen over er gammle dags å blitt brukt mye rundt på kontinente.

Dem som har laget inn opptaker i kortlesern har vært litt noobs(vg sier dem er proffe) siden dem ikke bare har omprogramert den :-)
Sist endret av ranvik; 21. august 2009 kl. 13:58.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av ranvik Vis innlegg
[url]
Dem som har laget inn opptaker i kortlesern har vært litt noobs
Vis hele sitatet...
nå vet jeg ikke hvilket kontinent du prater om, men her i norge har denne metoden vært svært lite brukt tidligere, men muligens mer i utlandet.

hvilken andre metoder mener du er mer avansert / mindre noob enn denne?
Sist endret av somnium; 21. august 2009 kl. 14:20.
Sitat av somnium Vis innlegg
nå vet jeg ikke hvilket kontinent du prater om, men her i norge har denne metoden vært svært lite brukt tidligere, men muligens mer i utlandet.

hvilken andre metoder mener du er mer avansert / mindre noob enn denne?
Vis hele sitatet...
i polen/rusland/tyskland , generelt sør og øst i europa er det veldig kjent.

måten er veldig noob siden dem bruker det gammle skiming utstyret, som kjøpe på ebay, så modde det så det passer inn i kort terminal'en. når dem skal ha "ut" kort info, så rapper dem terminalen :-) noen ganger skule enn tru dem ikke hadde hørt om internet, eller endre software.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av ranvik Vis innlegg
i polen/rusland/tyskland , generelt sør og øst i europa er det veldig kjent.

måten er veldig noob siden dem bruker det gammle skiming utstyret, som kjøpe på ebay, så modde det så det passer inn i kort terminal'en. når dem skal ha "ut" kort info, så rapper dem terminalen :-) noen ganger skule enn tru dem ikke hadde hørt om internet, eller endre software.
Vis hele sitatet...
terminalene på deli de luca ble stjålet i forkant, modifisert, så satt tilbake..
såvidt meg bekjent så ble kortdatabasen sendt trådløst, så de slapp å stjele terminalen en andre gang for å få infoen..
Sitat av somnium Vis innlegg
terminalene på deli de luca ble stjålet i forkant, modifisert, så satt tilbake..
såvidt meg bekjent så ble kortdatabasen sendt trådløst, så de slapp å stjele terminalen en andre gang for å få infoen..
Vis hele sitatet...
så dem orka faktisk sette inn en litten rf-modul ja
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av ranvik Vis innlegg
så dem orka faktisk sette inn en litten rf-modul ja
Vis hele sitatet...
mulig, men er endel av de terminalene som faktisk har trådløs-kommunikasjon integrert, mulig de har modifisert API'en mot denne for å sende til en bestemt mottaker i nærheten.

usikker, men så FRYKTELIG "nybegynner" var det ikke ihvertfall

du glemte å nevne prinsippet bak mer avanserte metoder?
Sist endret av somnium; 21. august 2009 kl. 17:50.
sånn jeg tipper dem har da gjorte , er at veldig ofte på skiming utstyr så er det en comport som du kobler til pc'en å leser ut alle data, ved å lett kaste på en rs232 radio link, eks :
http://cst.mi.fu-berlin.de/resources/gallery/HW_Lab_CST_433_serial_small.jpg
så vil du kune sitte på ut siden å laste ned alt sammen på den, den modulen får du kjøpt ferdig bygget på ebay for 200-300kr, bare koble rett i pc'en å det er akurat som du skule brukt comport kabel.

Eks på litt mer avansert måte:
spørs litt hvordan terminal dem har, men har dem terminal->comport->box comport til ethernet tunnel box. kan du logge inn på den fra lanet., hvis dem har åpent wlan, logg så inn derfra til box'en. ja disse har box'en har password ja, men RTFM er bare å si nå jeg. så laste ned config fila, decode den. å du har password.(hint:tftp)

sett så opp din egen server på inet som godtar tunnel'en fra box'en du har vært inne å endre hvor den skal koble til. så sette opp din egen "fake" bbs sentral som svarer med første spøre om kode/pin/alt oky osv...

fordelen er at du slipper å bryte deg inn i butikken eller noe sånt.

NB: den siste måten var nesten sånn dem gjorde på walmart i usa, bare der blei kort info sende ukryptert mellom terminalen å server.
Sist endret av ranvik; 22. august 2009 kl. 09:21.
Vet ikke om denne hjelper, men poster alikevell: http://www.wimp.com/creditcards/
Sitat av ranvik Vis innlegg
Eks på litt mer avansert måte:
spørs litt hvordan terminal dem har, men har dem terminal->comport->box comport til ethernet tunnel box. kan du logge inn på den fra lanet., hvis dem har åpent wlan, logg så inn derfra til box'en. ja disse har box'en har password ja, men RTFM er bare å si nå jeg. så laste ned config fila, decode den. å du har password.(hint:tftp)

sett så opp din egen server på inet som godtar tunnel'en fra box'en du har vært inne å endre hvor den skal koble til. så sette opp din egen "fake" bbs sentral som svarer med første spøre om kode/pin/alt oky osv...

fordelen er at du slipper å bryte deg inn i butikken eller noe sånt.

NB: den siste måten var nesten sånn dem gjorde på walmart i usa, bare der blei kort info sende ukryptert mellom terminalen å server.
Vis hele sitatet...
Terminaler i Norge lytter ikke på noen porter. Det er alltid terminalen som initierer kommunikasjon mot sentral (hvis ikke de har port knocking også?), og det ser ut til at kommunikasjonen er kryptert med en ny nøkkel hver gang, fra første sesjon. Dette betyr at de antagelig har et seed i hver terminal når den blir sendt ut, og at sentralen og terminalen må holde omtrent samme tid. Litt som RSA OTP kanskje.