Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3690
God aften.

Dette er vel egentlig ikke noe særlig lyssky aktivitet da jeg ikke har onde hensikter. Men metodene vil nok være de samme.

Greia er at jeg har fått en msn melding fra noen som jeg tror jeg vet hvem er. Jeg vet personen har fått ny Msn adresse, men klarer ikke huske om dette kan være den gamle adressen. Jeg kan selvsagt bare vente å se om personen svarer meg imorgen på samme adresse da, men hvor er morroa i det da? Og nei jeg har ikke telefonnummer for og sjekke det heller.

Så dette har jeg.

- Epost adresse.
- Personen er lagt til i MSN, og jeg motsatt.

Er dette mulig å finne ut av? F.eks via ip-adresse? Hvis jeg bare fikk vite ca område vil jeg vite hvem som er der, lita bygd :P
Om du har ip'en, kan du alltids ta et whois søk og finne ut ca hvor han/hun kommer ifra.
http://www.whois.net/ f.eks.
Men, sjekker jeg meg selv, er visst jeg bosatt 1,5 timer med bil fra hvor jeg sitter.
Ellers kan du sjekke ut www.pipl.com. Ganske grei og enkel side.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Nei har ikke ip'en desverre.

pipl.com var jo uansett litt snop da
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Skal du ha IPen til en person du snakker med på msn må du sende h*n en fil som er over 4mb, da går ikke det via live sine servere men direkte til personen. Er ikke sikker på størrelsen men jeg husker jeg leste noe om dette for en del år siden, så det kan godt hende at det er et annet opplegg nå. For å finne IPen åpner du cmd og skriver inn kommandoen "netstat" før og under fildelingen. Så sammenligner du resultatet. Det er sikkert lurt å skru av andre programmer som kobler seg opp mot nettet for å gjøre listen mindre. Er heller ikke helt sikker på kommandoen og kan ikke teste den siden jeg ikke bruker Windows.

Du kan også forsøke å få personen til å gå innpå en side som du hoster ett eller annet sted for å så lagre IPadrressen.

Skal du sjekke IPen vist du får tak i den kjører du bare et søk på www.ripe.net. Mest sannsynelig viser den bare til en sentral som er kan være langt vekke fra maskinen.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Skal teste det du sier Synderen dersom personen ikke logger seg på innen kvelden. Høres riktig nok ut.
Bruk angry ip-Scanner + last ned net tools....Kos deg
om du har nettby så kan du sjekke om h*n er registrert med samme adresse.
Er du heldig har du da bilde av h*n
google søk mailen, event nettby er kjekk til slikt.
Facebook er fin til å sjekke hvem som er bak ein email.
Men du skriver netstat -a mens file sendes i XP for å få ip på den du sender til.
Maltego...

CE versjonen har sine begrensninger, og en irriterende 15 sekunders "nag screen".
Men den kan effektivt finne ut alle andre steder den emailadressen er brukt...

http://www.paterva.com/maltego/community-edition/
Har same problemet og uansett kor mye eg googler email finder, free email finder, lookup OSV. så kommer det til bare betalings sider:/

Så noen som har noe betre sider eller noe?
Til Windows, vil anbefale TCPView istedenfor netstat. Mye mer oversiktlig, og veldig enkelt i bruk!

http://technet.microsoft.com/en-us/s.../bb897437.aspx
Den aller enkleste måten (synes jeg iallfall) å få tak i noens IP over msn på er å bruke Messenger Plus med dette skriptet, som også krever WinPcap. Med alt dette vil du få en fin logg som inneholder en hver IP skriptet klarer å får tak i fra MSN. Det overrasket meg å se hvor lite som skal til før det opprettes en direkte kobling mellom to personer, ofte ikke mindre enn å sende en custom smiley eller skifte ditt personlige bilde.
Håper det kan være til hjelp
▼ ... over en måned senere ... ▼
Visst du skal sjekke hvem det er som sitter bak msn'n, kan jeg foreslå en rå side.

http://com.lullar.com/

Den scanner e-post adressen på nette på de fleste sosiale netverk som myspace,facebook etc, og når den får en hit, gir den deg en direkte link til brukeren. Der har de forhåpentlig vis registrert seg med ekte navn osv, så vips har du det

Vet det er en stund siden denne posten ble laget, men tenkte jeg skulle hjelpe noen andre visst de kom inn i samme situasjon :P