Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1186
Yo.
Jeg prøver å cracke admin rettigheter på en PC fra NTFK.
Jeg har noen spørsmål.
Jeg hadde tenkt å finne frem SAM-fila, og legge inn en linje som altså er en ny bruker, med et passord.
Jeg vet ikke helt hvor jeg kan finne generatorer som genererer NT eller LS hash som skal inn i SAM.

1: Noen som gidder og kan generere brukernavn "pwn" og pw "pwn", som vil fungere i SAM-fila?


Jeg hadde også tenkt å finne frem fila der gruppene er angitt.
Med grupper mener jeg for eksempel "Brukere", "Administratorer" etc.
Jeg tenkte å åpne fila, og smelle inn brukernavnet "pwn" inn i gruppen administratorer.
2: Er det noen som vet hvor fila ligger, og evt en fremgangsmåte jeg kan bruke for å smelle inn det jeg ønsker?
Sist endret av VLK; 17. august 2009 kl. 23:05.
Last ned, brett på cd og boot opp med Ophcrack. Den finner sam-filen, ligger under windows eller windows/system32. Programmet vil i løpet av kort tid vise deg passordet hvis det er under 15tegn hvis jeg husker rett. Passordet kan ikke inneholde æ,ø,å hvis det skal knekkes.

Finnes ellers programmer du booter opp med på samme måte, men da sletter alle passord, problemet er at admin raskt finner ut av det.
VLK
Trådstarter
Beklager. Dette HAR jeg prøvd... For flere uker siden.
Må nok bare lage en ny bruker ved å skyte inn riktig ting i sam fila og sette brukeren som admin.