Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1231
Joda, det har seg slik at jeg plutselig fikk det for meg at Ubuntu skulle installeres på iBooken min, så da må jeg boote fra OS X-CDen og partisjonere om harddisken litt.

Det vil den ikke.
Når jeg prøver å holde inn C under oppstart så skjer det ikke noe, dog det funker fint når jeg prøver med Ubuntu-CDen.
OS X-CDen hopper den bare over og går til det installerte systemet.

Det er et par ikoner som blinker under oppstarten, har vært slik en stund. Aldri tenkt over det før nå ...
Se video her: http://www.uglerimosen.net/div/bootsie.3gp
(Dårlig kamera, og jeg sitter i kjørende bil (Tar 17 sek. før ikonene kommer opp, ignorer det etter 50 sek. Giddet ikke redigere))
Tar ganske lang tid før OSet starter opp.


Noen som vet hva dette er, og hvordan jeg kan fikse?
Evt. hvordan jeg kan repartisjonere harddisken på en annen måte?
Har prøvd med et program som heter Drive Genius , men den klaget bare over at den ikke kunne unmounte harddisken.
(Kanskje ikke så rart siden den prøver å unmounte systemet som programmet kjøres på, he he)
Sist endret av elodin; 9. juni 2006 kl. 00:25.
Det du må gjøre er å velge Macintosh_HD som startdisk, vil jeg tippe. Det første ikonet der betyr at den søker etter en startdisk på nettverket. Det siste ikonet viser til at den søker etter startdisker lokalt.
Du velger startdisk i Disk Utility.