Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3520
Har fått tak i en del stoffer i det siste.
Kan disse brukes til noen bomber eller morsomme eksperimenter?

Svovel
Bensin
Isopor
Natrium hydroksid
Kaliumklorat
Kalsium
Sølvnitrat
Kobbersulfat
Kobberoksid
Natriumkarbonat
Kaliumklorid
Kaliumpermanganat
Toluen
Amoniumnitrat
Kobberklorid
Kobbersulfatpenthydrat
Saltsyre 37/10%
Kausisksoda
Jod
Sink
Sinkoksid
Naftalin
Agar
Sakaruse
Vinsyre
Fruktose
Sitronsyre
Heksemel
Pepsin
BTB
Glycerolum
Fasfateomreagens - Tviler på at dette er skrevet rett
Nafta
Lakmus
Maursyre
Shotgun-krutt
Og så klart Gaffateip

Det eneste jeg har gjort er å kaste heksemel+diverse salter på åpen flamme, og lage "fjortis-napalm"
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Å nei, har du robba skole-labben nå! :shock: :lol:

Det er så syk mye du kan gjøre med det der. :idea:
Skulle jeg ramset opp ville jeg død.
Les heller litt rundt på forumet og se hva av kjemikalier du trenger.
Kan også nevne at www.Thoryllo.com har mange fine eksprimenter og oppskrifter som du kan gjøre med disse stoffene! :wink:
Nå er jeg litt misunelig på deg!

Thoryllo
fytti **** hvor fikk du tak i allt det der? og sånn som thoryllo skreiv har du bøffa fra skolen eller?
(ja det var et spørsmål )

-Axel :shock:
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Pen liste, men dette er stoffer som er vanskelig å få kjøpt som privatperson og ligner mistenkelig på normal skoleutrustning. Har du stjelt alt det der fra skolen fortjener du noen dagers ban eller i det minste at denne tråden blir stengt!
Du har mye interessant der.
Lurer også på hvor du har skaffet deg dette,alt fra sølvnitrat til toluen og indikatorer.
Skjønner heller ikke hvorfor du har kjøpt alt dette uten å vite hva du skal bruke det til.
Trådstarter
5 0
Det har tatt med et par år å skaffe det. har bare ikke fått med til å bruke noe av det. Fått mye av det av en kamerat. Aner ikke hvor han har fått det fra. Noe av det har jeg kjøp selv. Nei, jeg har ikke brutt meg inn på skolen, men heksemelet er derfra.

Noen av tingene er noe jeg kan skaffe lett.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Toulen er jo temmelig lett å skaffe, men agar, pepsin og kalsium er liksom ikke noe du får kastet etter deg. Desutten skriver du ting flere ganger og feil.
Trådstarter
5 0
Det er ikke jeg men en kamerat som har skrevet det. Rettet bare de feilene jeg så med en gang.
Sitat av AndersG
Toulen er jo temmelig lett å skaffe, men agar, pepsin og kalsium er liksom ikke noe du får kastet etter deg. Desutten skriver du ting flere ganger og feil.
Vis hele sitatet...
Har du en enklere måte å skaffe toulen på enn å destillere ut fra Lynol?

Virker som en del av det der kommer fra et lite innbrudd på skolens kjemilabb ja..
Å, vet du hvor å skaffe noen lunde ren toluen AndersG?
Det er jo i lynol, men da må man skille ut toluenen.
Sølvnitrat er lett å skaffe men dyrt! :shock:

Bland først BTB med saltsyra, så med "kausisksoda" :lol:
Deretter blander du HCl og NaOH med alle de andre indikatorene og ser hva som skjer!
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Det er ikke vanskelig å destillere og jeg mener å ha sett løsemiddel på obs som inneholder nesten ren toulen. Desutten kan det kjøpes fra kjemiforhandlere.
Neida, vet at det ikke er vanskelig å destillere. Men tenkte viss det var mulig å få skaffet det rent veldig enkelt, så velger jeg heller det. Når jeg tenker meg om, så tror jeg at sist jeg sjekka noe som ligna Lynol, så stod det ikke at det var noe annet enn toulen i det. Skal se om jeg finner noen HMS eller noe slikt om det.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Jepp, sjekk HMS. Det er mye brukbart i husholdningsprodukter. Har sett flere kjemikalieforhandlere som selger ren toulen. Godt mulig farvehandelen har det også.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av verto
Sølvnitrat er lett å skaffe men dyrt! :shock:
Vis hele sitatet...
Jeg kan skaffe mange liter med AgNO[size=2]3[/size]-oppløsning gratis. :wink:

Forresten så er "kausisksoda" det samme som natriumhydroksid.
Trådstarter
5 0
Ja det kan hende noe av det kommer fra en skole, den kameraten jeg har fått det fra er sønnen av en lærer på sørlandet et stelle. Jeg har vært smart nok til å ikke spørre han hvor det kommer fra, så jeg er ikke sikker.

Men tilbake til saken. Kan jeg lage en liten bombe eller noe brennabrt av det?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Her er noen ting du kan gjøre:
Saltsyre og aluminuim = hydrogengass.
Kalsium i vann = BOOOOM
Natriumhydroksid/kaustiksoda + vann og alu = hydrogengass.
Jod og salmiakk = Drit fett stoff (søk på jod for mere info)
Shotgun-krutt teipet hart sammen og tenne på med lunte = Pang.
Amoniumnitrat, vann og avis = røykbombe.
BTB = du kan se hva som er surt og basisk.

Dette er bare litt av hva du kan gjøre :wink:
-Jodkrystaller og helst ren ammonium hydroxide, blir nitrogentriiodid=NI3
-Du kan nesten lage TNT!

Men, hva har du mest lyst på selv?
kjøp Krista-k og lag svartkrutt?

hvis du søker finner du mange måter og lage flash-krutt på med Kaliumklorat og kaliumpermanganat


med bensin og isopor kan du lage "glorp" som jeg og bomberman kaller det, da får du liksomnapalm og shotgunkrutt kan du sikkert bruke i en pipebomb.
siden ingen andre har sagt det enda sier jeg det: vær forskitig med klorater!
blandinger med klorater er ustabile, og du må aldri, jeg gjentar: ALDRI, blande klorater og svovel eller svovelholdige produkter! dette danner høyst ustabile komposisjoner. dette er IKKE en oppfordring!
men ellers er det mange andre ting du kan lage av de andre kjemikaliene du har da :wink:
som det allerede er sagt er det anbefalt å kjøpe inn litt salpeter, siden da kan du lage mange flere komposisjoner sammen med de kjemikaliene du allerede har
Trådstarter
5 0
Problemet mitt er at jeg bare har tilgang på kalksalpeter. De tar det ikke inn på fken der jeg bor
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Du kan jo lage kno3 av kalksalpeter...
Viser til www.Thoryllo.com
med natriumhydoksyden og ammoniumnitraten kan du jo lage natriumnitrat, også kalt chile-salpeter.
hvis dette skulle være interresant kan jeg skrive oppskriften på det i helgen, eller så kan noen andre gjøre det hvis de har lyst
Først en liten advarsel: Trådstarter, det virker ikke som du har kunnskap nok til å lage noen av de stoffene som står listet opp her. Denne tråden har gått utrolig offtopic, og vil du lage noe av de stoffene du har, så klarer du det hvis du vet hva du gjør.

Dette, derimot, er et veldig tydelig tegn på at det er nettopp det du ikke gjør. Ikke erstatt søkemotorer og tilegning av kunnskap med å bare spørre på forumet.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Bjølg
Først en liten advarsel: Trådstarter, det virker ikke som du har kunnskap nok til å lage noen av de stoffene som står listet opp her. Denne tråden har gått utrolig offtopic, og vil du lage noe av de stoffene du har, så klarer du det hvis du vet hva du gjør.

Dette, derimot, er et veldig tydelig tegn på at det er nettopp det du ikke gjør. Ikke erstatt søkemotorer og tilegning av kunnskap med å bare spørre på forumet.
Vis hele sitatet...
Vell hva skal jeg si? Jeg leste hele side 1 og skulle til og skrive ca akkurat dette Du bør kvitte deg med stoffene uten og drepe deg selv. Om du ikke har peiling til og finne ut hva du kan gjøre med Ammoniumnitrat eller kaustisk soda, så sliter du maximalt.

Og dere snakker om toluen. Si fra viss dere finner ren toluen BTW. Jeg får tak i Trinitro utgaven av toluen gratis.