Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4178
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Ja unnskyld meg hvis dette er en litt teit post med det er noe jeg har lurt på!

Hår det an å produsere en promp utenom kroppen altså lage det kjemisk på et laboratorium eller lignende?
En vanelig promp består jo av Nitrogen, Hydrogen, Karbondioksid, Metan og Oksygen og så mener jeg det er 1% hydrogensulfid dette er giftig og det er dette som stinker.

Men jeg kom inn på ideen med å ta litt saltsyre i en tett beholder også ta oppi litt erter og kål så la det stå litt, så ta å få most og knøvla sammen miksen, vil man da produsere promp?

Hva tror dere om saken? :P
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
hva skal du med en promp å gjøre? Stinkbombe?hehe
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Du skal vite at hydrogen og metan stinker no jævli alene og.. Og de er meget brannfarlige.

Hydrogensulfid anbefaler jeg dere å holde dere laangt unna, da stoffet er giftigere enn blåsyre. :P
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Trådstarter
Bare for å avklare det så skal ikke jeg bruke det til noe stinkbombe. Jeg har nok av oppskrifter på tåregass og stinkbomber så det trenger jeg ikke. :wink:
Jeg vi, bare vite om det er mulig å produsere promp utenfor kroppen?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
BomberMan, hydrogen er luktfritt!

DU kan jo prøve å simulere en magesekk. Da må du huske på at du må ha enzymene også (pepsi og en til som jeg ikke husker).
Sitat av BomberMan
Hydrogensulfid anbefaler jeg dere å holde dere laangt unna, da stoffet er giftigere enn blåsyre. :P
Vis hele sitatet...
Det der skal du faen meg få lov til å bevise.

ORL-MUS LD50 3.7 mg kg-1 er LD50 for HCN. Det er forresten forskjellige hydrogensulfater, men jeg fant ikke LD50 på noen av de, det sto bare at de måtte behandles som potensielt skadelige. Ikke sitt her og spre bullshit når du helt åpenbart har totalt feil.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Wikipedia
The toxicity of H2S is comparable with that of hydrogen cyanide,
Vis hele sitatet...
Jeg tok feil om at det er giftigere, men giftig er det. Grad 4 på NFPA 704.

Det med hydrogen sa de på Newton faktisk.. :P
Sitat av BomberMan
Sitat av Wikipedia
The toxicity of H2S is comparable with that of hydrogen cyanide,
Vis hele sitatet...
Jeg tok feil om at det er giftigere, men giftig er det. Grad 4 på NFPA 704.

Det med hydrogen sa de på Newton faktisk.. :P
Vis hele sitatet...
Husk nå at wikipedia er åpen for alle å redigere, så å ta alt du leser der for god fisk er ikke det lureste du gjør.

Uansett skulle du ha sjekket kildene dine og vært sikker før du løper ut og sier at det er giftigere enn blåsyre. Man blir ikke dårlig av fjert, heller. Det ville man nok blitt hadde 1% av det vært HCN.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av BomberMan
Du skal vite at hydrogen og metan stinker no jævli alene og.. Og de er meget brannfarlige.

Hydrogensulfid anbefaler jeg dere å holde dere laangt unna, da stoffet er giftigere enn blåsyre. :P
Vis hele sitatet...
Både hydrogen og metan er luktfri.
+Oksygen, karbondioksid og nitrogen er også luktfrie.
Er vel noe svovel også som er med på å skape lukt?
Sitat av verto
Er vel noe svovel også som er med på å skape lukt?
Vis hele sitatet...
Hydrogensulfat. Ligger vel litt i ordet?

Sitat av verto
+Oksygen, karbondioksid og nitrogen er også luktfrie.
Vis hele sitatet...
Javel, og det har hva med saken å gjøre?
Bare få klart hilke gasser som lukter og ikke
Finnes det ikke noen ander måter å lage en stinkbombe på da? VAr i england og kjøpte noen stinkbomber. Har aldri luktet noe så horribelt i hele mitt liv. Husker ikke hvilket stoff det var, men det hadde ihvertfall en ganske enkel sammensetning. Svovel var ingikk ihvertfall i formelen
Sitat av Ivanho
Finnes det ikke noen ander måter å lage en stinkbombe på da? VAr i england og kjøpte noen stinkbomber. Har aldri luktet noe så horribelt i hele mitt liv. Husker ikke hvilket stoff det var, men det hadde ihvertfall en ganske enkel sammensetning. Svovel var ingikk ihvertfall i formelen
Vis hele sitatet...
Svovelsyre og jernfilspon eller svovelpulver smeltet sammen med jernfilspon og saltsyre. Lukter forferdelig.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Avgir ikke den reaksjonen netopp hydrogen?

"Som ikke lukter noe" ? :P

Saltsyre er ikke bra siden det fordamper lett av varmen fra reaksjonen.
Jeg snakker av erfaring.. :lol:
Tror kansje formelen var H2S, eller H2S2, men det er jo hydrogen sulfid så jeg tviler sterkt på at det var det jeg kjøpte. Med mindre de er veldig liberalt syn på salg av farlige stoffer i england da.^^
Sitat av BomberMan
Avgir ikke den reaksjonen netopp hydrogen?

"Som ikke lukter noe" ? :P

Saltsyre er ikke bra siden det fordamper lett av varmen fra reaksjonen.
Jeg snakker av erfaring.. :lol:
Vis hele sitatet...
Siden alt annet du har sagt er feil, velger jeg å ignorere dine innspill fra nå av. Det funker.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av BomberMan
Avgir ikke den reaksjonen netopp hydrogen?

"Som ikke lukter noe" ? :P

Saltsyre er ikke bra siden det fordamper lett av varmen fra reaksjonen.
Jeg snakker av erfaring.. :lol:
Vis hele sitatet...
*tar meg låv til offtopic* Trodde du var smart nå hva? :lol:
Dere kan jo prøve og mixe 1 mol vær av svovelpulver og sinkpulver og brenne det Da svire det i nesa!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har laget endel stinkbomber i lab-en når jeg gikk på skolen, funka vanvittig bra! Den beste var bare 36 molar H2SO4 og natriumthiosulfat. Ble ca 50ml ferdig blanding, hele 5. etasje luktet rett og slett god gammeldags eggefis! :lol:
Men dette er ikke lurt å lage på små rom da det blir produsert H2S. Pusta inn litt av denne gassen og det var serdeles ukoselig! Skulle bare kjenne hvordan den luktet så jeg tok av meg maska i et lite øyeblikk. Mista luktesansen i noen timer + At jeg fikk kraftig hodepine. Vet at dette var helt idiotisk, men man lærer av sine feil!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Søren Klype
Den beste var bare 36 molar H2SO4 og natriumthiosulfat. Ble ca 50ml ferdig blanding
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva, men noe for meg til og ikke stole helt på dine kjemikunnskaper
Når jeg mener 36 molars H2SO4 så mente jeg hvor sterk syra var, gadd ikke å regne det ut. Men er ca 98% fant jeg ut.
Mulig jeg formulerte meg på en tåpelig måte, trodde du jeg målte opp 36 mol H2SO4?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Haha jepp det jeg trodde! :lol:
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Up
Sitat av Søren Klype
Den beste var bare 36 molar H2SO4 og natriumthiosulfat. Ble ca 50ml ferdig blanding
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva, men noe for meg til og ikke stole helt på dine kjemikunnskaper
Vis hele sitatet...
Enige i det.
Hvis du tilsette en syre til en natrium thiosulfat løsning oppstår det svoveldioksid gass. Denne gassen reagere med vannet i øyne og nese og lage svovelsyre.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Hva andre ting danner det av gasser i den reaksjonen? Viss det bare er SO2 som gass, så kan det være en improvisert metode og jukse i leadchamber prosessen for og lage svovelsyre
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Det samme hender når du kjærer løk
Sitat av Brainiac
Det samme hender når du kjærer løk
Vis hele sitatet...
Du gidder vel ikke utdype det der? Den posten sa meg nemlig ingen ting. Hva skjer når man Skjærer løk?
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
leste det et sted at det equilibrium sier er nesten samme prinsippet når du kjærer løk. At gassen reagerer med vannet i øynene og danner svovelsyre. Det er det som svir.

Hva har løk med saken å gjøre? si det.. :roll:
Mythbusters har viet store deler av en episode til akkurat dette, de benyttet gasser som blant annet methylmercaptain og en annen som jeg ikke husker helt. Er vel bare å se episoden for dere som er nyskjerrige nok. kan sikkert finne ut hvilken episode dette var hvis noen ønsker det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Ed. Vis innlegg
Hele denne posten va litt teit ...
Hva kal du med promp egentlig det er jo bare domt .
du kan jo lage tåregass å stinkbombe av mange andre ting .:d
Ta hinte mitt.så er det lettere.
Vis hele sitatet...
Ok? Kan du være så snill og si hvorfor den var teit? Og hvorfor folk skal lage tåregass? Og er ikke promp stinkbombe nåkk for deg?

Rette personen snakker om teit tråd!

Og hvilket hint snakker du om?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Ed. Vis innlegg
Du kan lage tåre gass av andre ting en promp det samme med stinkbombe.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke et hint! Og akkurat det vet jo folk uansett! Om trådstarter vil lage tåregass, som er så enkelt og kjedelig at det ikke er vits uansett, så hadde han lagd en tråd om det!