Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2567
Fant dette på FK sine sider (felleskjoper.no):

Ny svovelrik nitrogengjødsel, HYDRO-NS 24-6
( 15.10.2003 00:00 )
Den nye gjødseltypen inneholder 24 % nitrogen fordelt på like deler ammonium-N og nitrat-N, mens svovelinnholdet er hele 6 %. I tillegg har denne gjødseltypen totalt 8 % kalsium og 0,9 % magnesium. Gjødseltypen er granulert og leveres i 600 kg storsekk.


Her var det mye morro i en sekk! Noen ideer for hva man kan gjøre med en slik godtepose?
Ja, mye morro her, men problemet blir jo å få skilt stoffene fra hverandre slik at man kan få nytte av dem. Ikke vet jeg hvordan det gjøres, men tror ikke det er det letteste man gjør akuratt.

-Haavik
Hmmm... Regner med at ammoniumnitrats høye vannløselighet her kan nyttes til å krystallisere det ut, men da lønner det seg heller å bare kjøpe en pose ren AN.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Du kan jo prøve å lage røykbomber og krutt av den men tviler veldig sterkt på om det er bedre enn Krista-k.
Bare at tror ikke noen gidder å kjøpe en 600kg sekk får å så kansje vite at det bare er drit..
Men eller så blir det veldig, veldig vanskelig skille disse stoffene fra hverandre.
Hadde vært fint å jobbe på Yara, som har fri tilgag til kno3, svovel, magnesium, og masse andre fine stoffer.

Thoryllo :wink:
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Det inneholder mest sannsynelig ikke svovel, men sulfat.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Det ser ut til at det inneholder hovedsaklig ammoniumnitrat. Og en del kalsium. Kalkammonsalpeter med noen tilsetninger, kanskje? Det er vel ikke brukelig til stort.
Jeg prøvde å poste samme artikkel engang for litt tilake men endelig kom det opp igjen. :?
Yes, idag når jeg skulle lete etter noe ute i boden så fant jeg to sekker det stod Felleskjøpet svovel-gjødsel på, tror dere det virker til røykbomber?

Kulene var hvite..

:?: :?: :?:

<(^_^)>
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av Iceman Twix
Yes, idag når jeg skulle lete etter noe ute i boden så fant jeg to sekker det stod Felleskjøpet svovel-gjødsel på, tror dere det virker til røykbomber?
Vis hele sitatet...
Det er det ingen grunn til å tro.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Hva med og bare sjekke inneholdsfortegnelse?!
Var fra Yara da, men skal prøve og lage en røykbombe av det etterpå..

BTW:

Sjekk innleggs tallene mine, de står på 9 hele tiden :shock:
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Iceman Twix
Var fra Yara da, men skal prøve og lage en røykbombe av det etterpå..

BTW:

Sjekk innleggs tallene mine, de står på 9 hele tiden :shock:
Vis hele sitatet...
Min innleggsteller funker fint.
Kan du skrive hva dette gjødeslett du har funnet inneholder :?:
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av Iceman Twix
Var fra Yara da, men skal prøve og lage en røykbombe av det etterpå..
Vis hele sitatet...
Det var fra Yara, sier du? Ja da bør man regne med at du kan lage røykbombe av det!

Akkurat som du kan bruke alle Tine-produkter i vafler, alle produkter fra Stabburet kan smøres på brødskiva og alle produkter fra Philips kan skrus i lamper for å få lys.

Aner du sarkasmen min!?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av Hawken
bare poster dette her isteden for å lage en ny post:


Er det noen som har bestilt noe fra www.kno3.com??

hvordan er det med frakt og toll??
Vis hele sitatet...
Har du lagt merke til hvordan begge emnene du har startet på forumet har blitt stengt? Og at mange av postene dine på mystisk vis forsvinner? Tror du det er helt tilfeldig? Tenk deg nøye om.

Hva er det egentlig med koblinga lav intelligens/dragning mot "pyroteknikk"?
Sitat av Hawken
bare poster dette her isteden for å lage en ny post:


Er det noen som har bestilt noe fra www.kno3.com??

hvordan er det med frakt og toll??
Vis hele sitatet...
Jeg ville heller ha stertet en ny tråd hvor all diskusjon om kno3.com kan tas, hadde jeg vært deg.
På den måten slipper du å skrive det i forum hvor det ikke har noe med saken å gjøre. Et annet alternativ er "Hvordan skaffe hva"-tråden i "Kjemi".