Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2292
jeg leser på pakkelisten til TG

Og lurer på om noen som vet hvorfor eller hva man skulle trenge disketter til?

"Disketter. Ja, de er gamle, men du kan få bruk for disse."
Jeg antar du er ny på TG?

FYI; du får mest sannsynlig ikke bruk for dem.
Man kan lagre ting på dem.
Gjest
Trådstarter
Sitat av junkpal Vis innlegg
Jeg antar du er ny på TG?

FYI; du får mest sannsynlig ikke bruk for dem.
Vis hele sitatet...
ja jeg er ny:P ja hvorfor får jeg ikke bruk for dem?

Sitat av Isolasjon Vis innlegg
Man kan lagre ting på dem.
Vis hele sitatet...
ja spar meg jeg vet jo det.
All den tid det ikke lenger selges datamaskiner med slikt....

Kastevåpen?
Noe å sette kaffekopp på?

Nei, dette kommer nok av at dette ikke er en liste som har blitt endret på uhyggelig mange år og heller bare blir gjenbrukt fremfor at de skal tenke over det.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
ja jeg er ny:P ja hvorfor får jeg ikke bruk for dem?



ja spar meg jeg vet jo det.
Vis hele sitatet...
Fordi ingen nye PC'er er utstyrt med diskettleser, og de har minimal med lagringsplass. Dagens medium er minnebrukke / Ekstern HDD / CD/DVD Plater
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det har først og fremst med booting å gjøre.

Mange har over tiden f.eks eksperimentert med å legge inn linux eller tukle med OS'et sitt, og når man roter det til er det kjekt å kunne lage en bootdisk med noen verktøy for å reparere disse feilene.

I vår tid ville jeg heller anbefale at du brenner en disk med f.eks Ultimate boot cd som har en haug med nyttige verktøy om ulykken skulle intreffe.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
ja jeg er ny:P ja hvorfor får jeg ikke bruk for dem?



ja spar meg jeg vet jo det.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at du ikke får bruk for dem er at det er et utdatert system, og du har det mest sannsynlig ikke diskettrom på pc'en din uansett.

Edit: Jonhe008 kom meg i forkjøpet.
Sist endret av junkpal; 22. mars 2010 kl. 19:14.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Jonhe008 Vis innlegg
Fordi ingen nye PC'er er utstyrt med diskettleser, og de har minimal med lagringsplass. Dagens medium er minnebrukke / Ekstern HDD / CD/DVD Plater
Vis hele sitatet...
åå gud. ja jeg vet det. men jeg tenkte kanskje man skulle bruke de i noen form for konkuranse eller liknende aktiviter. (men det er det tydeligvis ikke, så takk for svar meitemark.)
Sist endret av random40348; 22. mars 2010 kl. 19:14.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Bruke til gaaaaamle spill, på gaaaaamle PC-er?
Pakkelisten har vel blitt mer eller mindre antikk med årene, og dermed verneverdig. Men hvorfor spør du om dette her, når TG har et eget forum som er så mye mer egnet?
Gjest
Trådstarter
Sitat av Myhre Vis innlegg
Pakkelisten har vel blitt mer eller mindre antikk med årene, og dermed verneverdig. Men hvorfor spør du om dette her, når TG har et eget forum som er så mye mer egnet?
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg postet her og ikke på gathering.org er som du sikkert vet, at det er et underforum her på nff som heter "The gathering" (og man får jo raskere svar her:P)

men for all del bare slett tråden, jeg er careless ettersom jeg har fått svar på det jeg lurte på.
Sist endret av random40348; 22. mars 2010 kl. 20:10.
Jeg ser for meg at underforumet her er beregnet på freakforums tilstedeværelse på TG (ref forumbeskrivelsen og overforumet det ligger i)
Gjest
Trådstarter
Sitat av Myhre Vis innlegg
Jeg ser for meg at underforumet her er beregnet på freakforums tilstedeværelse på TG (ref forumbeskrivelsen og overforumet det ligger i)
Vis hele sitatet...

ja du har helt rett Myhre jeg har gjoet en feil, og legger helt flat.

jeg må ha oversett forumbeskivelsen og istedefor bare hoppet til en antaglse av hva forumet var til. bare å slette tråd.
Sist endret av random40348; 22. mars 2010 kl. 20:18.
Likevel, om du er innehaver av f.eks dette:
http://www.emezeta.com/weblog/monkey-island-disk.jpg
så tror jeg det er verdt og ta med?
Sist endret av Volch0k; 22. mars 2010 kl. 20:19.
Noen som vet hvor det er mulig å kjøpe NYE disketter?
Sitat av prenix Vis innlegg
Vis hele sitatet...
haha, er litt morsomt å se tilbake i data verden: Innebygd kapasitet på diskett 1.44 MB
Ahhhh The old days.

Jeg var den stolte eier av spillet rambo 3 på ikke mindre enn tre slike røvere av noen disketter:

http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00608/mikko-hypponen_608418a.jpg