Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1752
Noen som har litt erfaring med noen kjemibøker som er gode og forklarer bra for en nybegynner?

Takk for svar
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg elsker jo kjemi så jeg har jo litt erfaring med kjemibøker:

Den beste norske kjemiboken jeg har lest på være ?generell kjemi? på ca 900sider. Den var og er super bra! De forklarer alt på en super bra måte fra bunden av! Så synes den passer for både nybegynnere og for viderekommende. Bilde: http://bildeopplasting.net/view.php?p=117250608812

Jeg liker også ?Kjemi1? og ?Kjemi2? som inneholder mye fakta, og en del praktiske oppgaver. Bok 1 er for det meste teori og slikt og nr 2 er med praktiske oppgaver og mye forklaring rundt oppgavene så man lærer en god del. Bilde: http://bildeopplasting.net/view.php?p=117250635311

Jeg har jo også lest 1, 2 og 3 videregående side kjemibøker ca 6bøker var det mener jeg.
Det er de to kjemibøkene som jeg synes er gode. Du lærer også en del i videregående bøkene.
Boka "generell kjemi" har jeg bladd litt i på en bokhandler, men har ikke kjøpt(enda).
Virker til å være en konge bok.
Jeg prøvde å lese litt i en 3KJ fra videregående, men dette var litt vel tungt stoff for meg.
(Lærer for lite kjemi på ungdomsskolen :x )
Står dog mye bra om syre og base-reaksjoner, redoksreaksjoner og løselighets og fellings-reaksjoner.
"Thoryllo"
Kjemi 1 boka hadde jeg på vidregående, faktisk så var det han som har skrevet di 2 bøkene læreren min... Har ikke lest kjemi 2, men ettersom det er han samme som har laget begge så vil jeg tro den like bra som nr 1...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Må bare melde fra at jeg fikk boka ''generell kjemi'' for et par dager siden.. Lest og bladd litt å det virker super! 800 sider med interessant stoff! Anbefales!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Kult, ja den er en super bok jeg vil anbefale de fleste, man får også leid denne boken på biblioteker her i Oslo og sikkert andre steder. Generell kjemi er en super bok for nybegynnere og viderekommende pga. boken forklarer fra at du ikke kan noe til at du kan mer en middels på en veldig fin måte. Jeg elsker den boka og tror du ikke vil bli missfornøyd med den.