Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 4480
Kom over denne artikkelen i lolakavisa mi.

Disse vant nemlig 1.premien for beste nettside. Denne siden.

Grunn : Juryen begrunnet førsteplassen med sidens brukervennlighet, billedkvalitet og innhold.

HVORFOR vinner en "nettside" som er laget på blogg.no? Er finnmark fylke så ?? Brukervennlighet? De har jo ikke akkurat kodet selv. Liker også de geniale undertekstene til bildene. Det er synd og lage falskt håp. Hva mener dere?
Når statlige organer skal dele ut slike priser er det ofte noen random kommunepolitikere osv som sitter i juryen, disse har ofte minimalt med IT-kompetanse og velger det de selv syns ser pent ut.

Evt så var det faktisk det beste bidraget, vanskelig å uttale seg uten å ha sett resten.
Det er bare og innse det hvis det er jenter deltar i en web konkuranse som kun er laget for og genere PR.
så kan det være 2000gutter og en jente(eller3) og dem vinner.
Kom igjen da, gi jentene litt credz, de er 17 år og siden er ikke så ille. Enkel og grei.
Jeg tipper at de egentlig vant prisen for beste unge-nettbutikk-industri-idè-greie, og ikke for beste nettside. Journalisten roter med overskrifta og får det til å være noe annet enn det er.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Kom over denne artikkelen i lolakavisa mi.

Disse vant nemlig 1.premien for beste nettside. Denne siden.

Grunn : Juryen begrunnet førsteplassen med sidens brukervennlighet, billedkvalitet og innhold.

HVORFOR vinner en "nettside" som er laget på blogg.no? Er finnmark fylke så ?? Brukervennlighet? De har jo ikke akkurat kodet selv. Liker også de geniale undertekstene til bildene. Det er synd og lage falskt håp. Hva mener dere?
Vis hele sitatet...
De koder faktisk designet selv(?) Bloggerne må vel skrive inn CSS og HTML koden til designet?
Sist endret av SemiColon; 27. februar 2010 kl. 15:15.
Sitat av vedinhio Vis innlegg
Kom igjen da, gi jentene litt credz, de er 17 år og siden er ikke så ille. Enkel og grei.
Vis hele sitatet...

De lagde logoen ikke selv engang , de hadde et konkurranse om den.


Serriøst at et blogg.no side vinner " Beste side " De som satt i juryen burde blitt skudd alle sammen.
De har ikke laget noen ting selv, utenom smykkene. Hvorfor skal man få credz for noe andre har laget?
Godt mulig at juryen ikke er verdens beste, men man burde uansett ikke kunne vinne en nettside-konkurranse med en standard blogg-template.

Når det gjelder innhold så er ikke teksten av det beste jeg har sett, og for å finne ut hvordan du faktisk kan kjøpe noe av dem må du lese en hel tekstboks før du får noe som helst kontaktinfo.

Edit: Hvis DonTomaso har rett er det jo greit, for ideen er ikke så dårlig. Bare dårlig gjennomført.
Sist endret av drittunge; 27. februar 2010 kl. 15:17.
De vant for beste nettside.

Design
Innhold
Brukervennlighet

Nr 1 og 3 er ikke til stede i en blogg.
Nr 2 er nok som så, men ekstremt lett å få noe bedre til.

Dette er jo uansett ikke en hjemmeside, det er en blogg. Og en blogg burde aldri ha vunnet noe slikt.
Jeg er dypt rystet og sjokkert.
Sykt at de vinner med en blogg.no blog
Tror jeg neste burde meld på min egen piczo siden som jeg lagde når jeg var 8-9 år
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
De vant for beste nettside.

Design
Innhold
Brukervennlighet

Nr 1 og 3 er ikke til stede i en blogg.
Nr 2 er nok som så, men ekstremt lett å få noe bedre til.

Dette er jo uansett ikke en hjemmeside, det er en blogg. Og en blogg burde aldri ha vunnet noe slikt.
Vis hele sitatet...
En blogg er vel like mye en hjemmeside som en hvilken som helst annen hjemmeside. Og man kan vel kode og designe selv riktig så mye på en blogg og benytte seg av funksjoner som øker brukervennligheten, litt avhengig av hvilken plattform man benytter selvsagt.

Denne websiden som vant her ser forsåvidt bra nok ut, om den er en verdig vinner kommer vel ann på de andre bidragene som var med. Og som DonTomaso påpeker så har de vel trolig vunnet pga. beste helhetlige opplegg.
Vinner de noen premie? Jeg kunne ikke finne noe.
Fylkesmessa for Ungdomsbedrifter i Fjellhallen i Kirkenes.

Sitat av ue.no
I år er hele 45 Ungdomsbedrifter påmeldt og disse skal konkurrere i 14 ulike kategorier.
Vis hele sitatet...
så... få kandidater å ta av...
Jeg har selv vært med i elevbedrifter 2 ganger gjennom videregående og begge gangene konsentrerte vi oss om andre ting enn nettsiden, siden mange av de andre bedriftene hadde nettsiden som bedrift i seg selv...
Når du har 45 deltagere, og hver bedrift mest sannsynlig vil konsentrere seg om ca. 5 kategorier, blir det en gruppe på ca. 10-15 som melder seg på kategorien "beste nettside"...

Disse jentene var best av ca. 15 andre nettsider, i kirkenes.
Godt gjort, sier nå bare jeg.
Jeg trodde det var skikkelig ille, helt til jeg leste at det var i Kirkenes.
Juryen begrunnet førsteplassen med sidens brukervennlighet, billedkvalitet og innhold.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke å forstå hvordan denne siden er brukervennlig på noen som helst måte. Kategoriene bør være mer synlig slik at jeg som kunde slipper å slite ut langefingeren min når jeg må scrolle nedover siden deres. De burde jo også ha bilder av smykkene f.eks på et menneske eller en utstillingsdukke slik at kunden får greie på hvor lange kjedene er osv.

Eneste grunnen til at de vant må være at konkurentene hadde leid inn en 3åring som webdesigner..
De folka oppi nord er jo ganske isolerte fra resten av norge. Så at blogg.no side vinner kom ikke akkurat som en sjokk.

Men nok en gang, stakkars folk, sånne ting blir jeg lei meg for.

Nå skal jeg gå og kutte meg selv pga freewebs.com siden min vant ikke..
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
De folka oppi nord er jo ganske isolerte fra resten av norge. Så at blogg.no side vinner kom ikke akkurat som en sjokk.

Men nok en gang, stakkars folk, sånne ting blir jeg lei meg for.

Nå skal jeg gå og kutte meg selv pga freewebs.com siden min vant ikke..
Vis hele sitatet...
Du er i Oslo, konkuransen var i Kirkenes?
Spar på barberbladene.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Du er i Oslo, konkuransen var i Kirkenes?
Spar på barberbladene.
Vis hele sitatet...

Jeg har en annen teori på hvorfor akkurat dæm vant.


Wait for it
..
....
...



De var de eneste som meldte seg på
Sitat av vedinhio Vis innlegg
Kom igjen da, gi jentene litt credz, de er 17 år og siden er ikke så ille. Enkel og grei.
Vis hele sitatet...
Da jeg var ni(ja, 9) laget kunne jeg alt som var verdt å vite om å lage sider, laget sider med 100% korrekt kode, og designene kunne de fleste av dere betalt mange tusen for.

Alder har null betydning.
Kan ikke du vise oss noen av designene dine ? Hvis du er så utrolig god.
Teite greier. Har man ikke kodet siden har man ikke laget den. Da skulle man heller ikke sanket inn priser for den... Teknisk sett er det jo skaperne av blogg.no som burde ha vunnet her...

Tenk å dele ut et ol gull til tilskuerne langs løypa i steden for utøverne fordi de hadde penere klær på seg... Er jo de som har jobba for det som fortjener gullet...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Beis Vis innlegg
Teite greier. Har man ikke kodet siden har man ikke laget den. Da skulle man heller ikke sanket inn priser for den... Teknisk sett er det jo skaperne av blogg.no som burde ha vunnet her...
Vis hele sitatet...
Så design av header, fargevalg, skrifttyper, menyelementer og alt slikt er ikkje design? Det var rimelig snevert. Min første innskytelse når eg såg det var at veldig mange av bilda dei hadde brukt var fine og rimelig gode, og viste fram produktet veldig bra. Er ikkje det del av designet kanskje?

Ei kvar ape kan implementere ting i html, men det vil ikkje sei at dei kan komme på det.
Sitat av Fefas Vis innlegg
Da jeg var ni(ja, 9) laget kunne jeg alt som var verdt å vite om å lage sider, laget sider med 100% korrekt kode, og designene kunne de fleste av dere betalt mange tusen for.
Vis hele sitatet...
Det skulle jeg likt å se...
Sitat av SemiColon Vis innlegg
De koder faktisk designet selv(?) Bloggerne må vel skrive inn CSS og HTML koden til designet?
Vis hele sitatet...
Nei, blogg.no har et fint WYSIYG editor. Tragisk.
På hvilken måte gjør en WYSIWYG-editor designet tragisk? Er det ikke design hvis de har formet designet selv? Uansett om de har skrevet HTML+CSS selv, eller om en editor har gjort grovarbeidet for dem ?
Sitat av Fefas Vis innlegg
Da jeg var ni(ja, 9) laget kunne jeg alt som var verdt å vite om å lage sider, laget sider med 100% korrekt kode, og designene kunne de fleste av dere betalt mange tusen for.

Alder har null betydning.
Vis hele sitatet...
hahHAHHAHAHA. In my ass.
Fyller 15 i april, kodet siden jeg var ti, og jeg har like mye feil i koden min som hvem som helst andre. Det er godt som umulig å få til 100% feilfri kode - da det forandrer seg hele tiden, og nettleserene forandrer seg. Lykke til.

Du har rett i at en som er 10, 30, 50 eller 80 for den saks skyld kan ha like god/dårlig kode.
Care sjekk mine innlegg heller å, se datoen, og se responsen jeg fikk. Om koden validerer uten noen feil ser jeg på den som hundre prosent korrekt. Er 15 nå, og denne tråden er fra 2005(da jeg var 10):

http://freak.no/forum/showthread.php?t=53121
Sitat av Fefas Vis innlegg
Care sjekk mine innlegg heller å, se datoen, og se responsen jeg fikk. Om koden validerer uten noen feil ser jeg på den som hundre prosent korrekt. Er 15 nå, og denne tråden er fra 2005(da jeg var 10):

http://freak.no/forum/showthread.php?t=53121
Vis hele sitatet...
Beklager, men det å lage en helt okei side når man er ti år og få oppmuntrende tilbakemelding på den er ikke riktig det samme som å kunne alt som er verdt å vite om å lage nettsider, ei heller betyr det at du kunne solgt designet for mange tusen kroner til folk på dette forumet.
At siden er bra til alderen, er noe helt annet at det er en bra side. Jeg lagde massevis av sider når jeg var 10 jeg og, men jeg kan si ærlig, at de var LANGT ifra bra sider. og det at koden kjører uten errors betyr ikke at den feilfri.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Jeg ble mest overrasket over språkferdighetene.

Vi har enda flere smykker, men de kan vi legge ut bilder av litt seinere!
Vil dere vite mer info om smykkene sånn som, perler, tråder, pris osv så skriver du bare en kommentar under med spørsmålet ditt!
Vis hele sitatet...
Konkurransene i Elevbedrifter og Ungdomsbedrifter er ikke veldig stor.
Da jeg gikk i 10. klasse, vant EBen min blant annet 1000kr for "beste logo".
Logoen var et resultat av 10 minutter paint.
Gruppen som vant for beste idé hadde lagd en ikke-fungerende kjøleskaps alarm.

Altså konkurransen er ikke veldig stor, hvertfall ikke i Kirkenes.
Jeg er ikke sjokkert over at et sånt bidrag vant en pris, men mener de ikke fortjente den.
Sitat av Fefas Vis innlegg
Care sjekk mine innlegg heller å, se datoen, og se responsen jeg fikk. Om koden validerer uten noen feil ser jeg på den som hundre prosent korrekt. Er 15 nå, og denne tråden er fra 2005(da jeg var 10):

http://freak.no/forum/showthread.php?t=53121
Vis hele sitatet...
Dette står i tråden:

Sitat av Siri Vis innlegg
Edit:
I Firefox ser menyen slik ut:
http://img270.echo.cx/img270/3747/meny028xw.jpg

Mens den er slik i IE:
http://img71.echo.cx/img71/7293/meny010wc.jpg
(1024x768)
Vis hele sitatet...
Hundre prosent korrekt, sa du?

Hva med å vise oss noe du har laget nylig?
Sitat av vedinhio Vis innlegg
Enkel og grei.
Vis hele sitatet...
Nøkkelordet her er Enkel. Man skriver inn epost adressa si og et passord så er siden allerede ferdig laget for deg. Sidens oppbygning med billed tekst som tilsvarer det jeg vil tro kommer fra et barn, hører jo ikke til på noe prispalle. Tror dette først og fremst sier noe om nivået der oppe. Vedder på at juryen ble mest overrasket over datamaskinen siden ble vist på, " Oi ka i helvete e ta her for nu mannskjit, den piper som ein forbannja kjøkken-dør"

Da jeg var ni(ja, 9) laget kunne jeg alt som var verdt å vite om å lage sider, laget sider med 100% korrekt kode, og designene kunne de fleste av dere betalt mange tusen for.

Alder har null betydning.
Vis hele sitatet...
Vedder på at om jeg faktisk hadde møtt deg for å se det geniet som var programmerer når han var 9, ville jeg møtt Chris Hansen. Please take a seat.
Sist endret av blueshift; 27. februar 2010 kl. 22:43.
Må bare påpeke at dette var for hele finnmark og ikke bare kirkenes. Fint få bedrifter som var med ifra Kirkenes.

Vinnerbedriften av denne nettsiden er ifra Hammerfest.
Jeg har ikke laget noe nylig. Dere får tro og synes hva dere vil, alder har fremdeles veldig liten betydning i denne sammenhengen.
Det har veldig liten betydning ja, det kan jeg si meg enig med. Absolutt, men som tiåring er du veldig liten potensiell erfaring, og erfaring i det hele tatt. Du kan se at en 17 åring, og en 10 åring, har helt potensiell forskjellig erfaring?
De har jo bilder! Med tekst under! Genial tekst!

Sitat av http://hempit.blogg.no/
Dette er et smykke
Vis hele sitatet...
Sitat av http://hempit.blogg.no/
Dette er et armbånd
Vis hele sitatet...
Sitat av http://hempit.blogg.no/
Dette er både et armebånd og et smykke
Vis hele sitatet...
La oss starte en kampanje hvor alle fra Freak kommer med en kommentar på hvor lur den teksten er i bloggen! Gleder meg til å se tusen kommentarer som sier "Nice tekst under bildene!". Jeg har allerede posta min

Dette var et innlegg
Helt enig!

Dette var et innlegg, som svarer til Kyrios.
Sitat av EivindH Vis innlegg
Det har veldig liten betydning ja, det kan jeg si meg enig med. Absolutt, men som tiåring er du veldig liten potensiell erfaring, og erfaring i det hele tatt. Du kan se at en 17 åring, og en 10 åring, har helt potensiell forskjellig erfaring?
Vis hele sitatet...
Lang erfaring er ikke nødvendigvis nyttig eller spesiellt god erfaring.
Sant, men en 17åring har forsatt potensiell lenger, og bedre erfaring enn en 10åring.
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
De lagde logoen ikke selv engang , de hadde et konkurranse om den.


Serriøst at et blogg.no side vinner " Beste side " De som satt i juryen burde blitt skudd alle sammen.
Vis hele sitatet...
Hvor står det at de må kode dette selv?
Nettsiden ser jo helt grei ut. Sålenge det ikke står noen steder at de ikke kan bruke ferdige løsninger ser jeg overhode ikke noe problem med dette...
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
De vant for beste nettside.

Design
Innhold
Brukervennlighet

Nr 1 og 3 er ikke til stede i en blogg.
Nr 2 er nok som så, men ekstremt lett å få noe bedre til.

Dette er jo uansett ikke en hjemmeside, det er en blogg. Og en blogg burde aldri ha vunnet noe slikt.
Vis hele sitatet...
Så det er ikke design og brukervennlighet tilstede i en blogg? tenk deg om 3 ganger til.
En blogg burde aldri vunnet noe slikt? Ser jo ikke direkte ut som en blogg dette, så ser enda ikke problemet... IGJEN: HVOR STÅR DET AT DETTE SKAL KODES SELV?
Sist endret av Spelly; 28. februar 2010 kl. 01:34.
Sitat av flexd Vis innlegg
På hvilken måte gjør en WYSIWYG-editor designet tragisk? Er det ikke design hvis de har formet designet selv? Uansett om de har skrevet HTML+CSS selv, eller om en editor har gjort grovarbeidet for dem ?
Vis hele sitatet...
Skulle nok formulert meg bedre, mente at det var litt tragisk at de vant med en blogg.no blogg når det er folk der ut som lager langt bedre og mer skreddersydde nettsider.
Sitat av sky_king Vis innlegg
Skulle nok formulert meg bedre, mente at det var litt tragisk at de vant med en blogg.no blogg når det er folk der ut som lager langt bedre og mer skreddersydde nettsider.
Vis hele sitatet...
Det er det helt garantert sikkert, men klarte noen av dem andre i konkurransen og komme frem med bedre design en dem som vant? Tvilsomt.
Sitat av Fefas Vis innlegg
Da jeg var ni(ja, 9) laget kunne jeg alt som var verdt å vite om å lage sider, laget sider med 100% korrekt kode, og designene kunne de fleste av dere betalt mange tusen for.

Alder har null betydning.
Vis hele sitatet...
Stusser over at du slenger ut hvor mye skills du hadde da du var 9, uten å utdype noe mer hva du faktisk kunne?
Sitat av lsrr Vis innlegg
Stusser over at du slenger ut hvor mye skills du hadde da du var 9, uten å utdype noe mer hva du faktisk kunne?
Vis hele sitatet...
Han mener piczo.com
De kan gi konkurransen et nytt navn: "Finn det beste designet på internett".

Men så lenge det ikke er regler mot å levere inn ting andre har laget, så er de nok verdige vinnere. Blir vel uansett litt mye å forvente at man skal få inn mange bidrag fra barn i Finnmark som har skrevet en side fra grunnen av. Poenget er vel ikke å sende de ut i markedet med ideén, men heller å skape litt interesse rundt gründing.
Sitat av spelley Vis innlegg
Han mener piczo.com
Vis hele sitatet...
hehahehaheahhaha, trengte den lattern der ass, den var god

Sitat av Fefas Vis innlegg
Lang erfaring er ikke nødvendigvis nyttig eller spesiellt god erfaring.
Vis hele sitatet...
neinei, du sier noe der, men all fornuft som er å oppdrive i mitt sinn sier at her er det noe feil. Jeg har rett og slett vanskelig for å tro at du satt å skrev rå kode på nettsider og fikk dette publisert igjennom gud vet hva, når du var intet mer enn 9 år gammel.

Slik jeg ser det er det 2 muligheter på hvordan dette foregikk:
1) Du satt i paint og tegnet "nettsider", og har enda ikke skjønt at nettsider er mer enn bare det bildet som møter deg når du skriver inn en url.

2) Du har spist så mye syre at du tror du er 17 år nå, når du virkelig er 38.

+ hva faen er dette:

sider med 100% korrekt kode
Vis hele sitatet...
Prøver du å si at det ikke finnes 2 måter å lage en side på da, siden du tydeligvis vet hva som faktisk er hele 100% rett? Får vel greie meg med 90%+ jeg da, siden jeg ikke var barndoms geni..
Sist endret av blueshift; 28. februar 2010 kl. 08:26.
Sitat av spelley Vis innlegg
Så det er ikke design og brukervennlighet tilstede i en blogg? tenk deg om 3 ganger til.
En blogg burde aldri vunnet noe slikt? Ser jo ikke direkte ut som en blogg dette, så ser enda ikke problemet... IGJEN: HVOR STÅR DET AT DETTE SKAL KODES SELV?
Vis hele sitatet...
En blogg har langt ifra noe brukbart design for en side som er laget for å vise fram produkt og selge det.

Og hvor mange blogger har du faktisk vært innom, siden du klarer å komme med den idiotiske kommentaren at dette ikke ligner på en blogg? :S Tror du burde komme deg litt bort ifra freak.no i ny og ne slik at du faktisk får oppdaget hva som eksisterer på nettet.

Hadde du sett for deg komplett på blogg.no, slik at de kan selge sine produkter der?

komplett.blogg.no <3 Nye trenden innen salg!
Det er jo ikke akkurat mye som er fikset på i den bloggen, og brukervennlig? Nei, jeg synes ikke at det er brukervennlig at jeg må scrolle en halv verden for å finne ut mer om ett firma, de kunne f.eks laget seg en meny på toppen. Den siden der er ganske plain blogg.no vil jeg si, men bildene dems var jo fine.
Hva kan man forvente når juryen består av 40 år gamle IT-idioter som må bruke Windows XP og iexplorer6 fordi staten er helt udugelig når det gjelder IT?