Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1295
Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt spill senere i dag, men har litt problemer med å bestemme meg for hvilket.
Både Heavy Rain og AC2 virker så kule. Jeg vil ikke kjøpe begge to, så dette er et dilemma for meg.
Derfor lurte jeg på hvilket spill dere ville anbefalt.

Jeg har også sett trailere og video reviews på IGN.com.
Heavy Rain fikk 9 der, og AC2 fikk 9,2.

Men når jeg så Heavy Rain review, var mye fra demoen. Derfor lurte jeg på hvor lang tid der tar før vi har kommet igjennom spillet sånn ca? Og hvor lenge det tar før vi har kommet igjennom AC2.

Jeg har også spilt AC1. Det ble litt kjedelig etterhvert, ettersom vi gjorde det samme hele tiden.
(At vi skal drepe den personen, lytte til de, stjele fra han, osv) Men jeg har hørt at på AC2 er det mer ting, som at vi kan ha et hus, kjøpe klær, osv. Men hvordan er oppdragene? Hvis det er like oppdrag som på AC1, er jeg ikke sikker på om jeg vil kjøpe dette.

Og av en eller annen grunn minnte Heavy Rain meg litt om Metal Gear Solid 4, et spill som jeg også liker utrolig godt.


Men nå vil jeg ha deres mening, og jeg håper også at dere kan svare på de spørsmålene jeg stillte
Det vil selvfølgelig bli utdelt KP til de som hjelper meg.

Mvh.
Stig.
Hvis du skal kjøpe vil jeg anbefale å holde deg unna Assassins Creed II på bakgrunn av DRMen de har innført hvor du må være tilkoblet internett med stabil tilkobling 24/7 for å få lov til å spille.
Hei Stig.

Jeg personlig ville valgt Heavy Rain.
Dette er fordi det er et solid spill, du kan spille flere ganger uten å få den samme historien. Det er også et problem med dette spillet å stole på spillanmeldelser. Fordi alle som har anmeldt spillet har hatt forskjellige historier. Jeg har spillt meg gjennom det nå 3 ganger, og har brukt mellom 9 og 12 timer hver gang og jeg har enda ikke gått lei.
Test
Trådstarter
Sitat av waf Vis innlegg
Hvis du skal kjøpe vil jeg anbefale å holde deg unna Assassins Creed II på bakgrunn av DRMen de har innført hvor du må være tilkoblet internett med stabil tilkobling 24/7 for å få lov til å spille.
Vis hele sitatet...
Vi har ikke alltid like stabil tilkobling, og det er jo veldig dumt at vi må være på nettet hele tiden.

Sitat av Kenpachi Vis innlegg
Hei Stig.

Jeg personlig ville valgt Heavy Rain.
Dette er fordi det er et solid spill, du kan spille flere ganger uten å få den samme historien. Det er også et problem med dette spillet å stole på spillanmeldelser. Fordi alle som har anmeldt spillet har hatt forskjellige historier. Jeg har spillt meg gjennom det nå 3 ganger, og har brukt mellom 9 og 12 timer hver gang og jeg har enda ikke gått lei.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg at jeg skal velge Heavy Rain Men er ikke 9 timer litt lite? Men som du sier så går det jo ann å spille flere ganger uten å få den samme historien.

Jeg takker og bukker for svar, til begge to
Grunnen til at jeg har spilt det gjennom flere ganger er fordi første gangen så spilte jeg etter mine egne "følelser", andre gangen så prøvde jeg å gjøre personene så kalde og ufølsomme som overhodet mulig, og tredje gangen prøvde jeg å gjøre det stikk motsatte. Synes også at spillet starter ganske rolig, men tar seg veldig fort opp.

PS! FBI-agenten i spillet har noen sinnsykt fete solbriller :P
Test
Trådstarter
Det samme pleier jeg å gjøre på spill. F.eks. å være snill først, og deretter ond (F.eks. på Fable 2, og flere spill der vi kan være god eller ond).

Vi får teste solbrillene i demoen, og de var faktisk utrolig fete ja :P

Jeg kom forresten på at en venn av meg har AC2. Han er utrolig snill når det gjelder låning av spill. Så jeg kan spørre han om jeg får låne det, etter at han har kommet igjennom det
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Last ned demoen av begge to så kan du se selv
Test
Trådstarter
Finnes det demo til AC2? Jeg leita tidligere i dag på PS Store, men fant ikke noe. Fant bare trailere, etc.
Likte AC2. Oppdragene var forskjellige og ikke like repetitative som enern.
Lagt opp som en main quest og så er det masse side missions. Disse har ikke noen innvirkning på historien.
Du får heller ikke bare utstyret du må kjøpe det. Trenger heller ikke internett for å spille det på ps3.
Om det er bedre en Heavy rain vet jeg ikke. Har ikke prøvd det enda.
Test
Trådstarter
Nå ble jeg litt usikker her.
Det hørtes jo kult ut det også.
Men jeg skal søke etter demoen på PS Store så raskt som mulig.
Heavy rain ser dritfett ut, spiller demoen nå. den skal lett kjøpes når jeg har penger.
Test
Trådstarter
Nå ble jeg litt sikker igjen, hehe :P
Jeg skal uansett spørre personen bak disken hvilket spill han ville anbefalt.
Sitat av stigi Vis innlegg
Jeg skal uansett spørre personen bak disken hvilket spill han ville anbefalt.
Vis hele sitatet...
Du skjønner vel at du vil få subjektive meninger uansett hvem du spør? Velg selv, ellers kommer du aldri fram til noen konklusjon. :P
Sitat av waf Vis innlegg
Hvis du skal kjøpe vil jeg anbefale å holde deg unna Assassins Creed II på bakgrunn av DRMen de har innført hvor du må være tilkoblet internett med stabil tilkobling 24/7 for å få lov til å spille.
Vis hele sitatet...

WTF hva er det du snakker om? Du kan da helt fint spille Assasins Creed II uten nett.
Du kjøper ingen av dem. Vent til førstkommende onsdag. Da kjøper du God of War 3. Du vil ikke angre.
Sitat av flexd Vis innlegg
WTF hva er det du snakker om? Du kan da helt fint spille Assasins Creed II uten nett.
Vis hele sitatet...
Ikke på PC.
Sist endret av ymgve; 13. mars 2010 kl. 16:44.
Men vi snakker ikke om pc.
Test
Trådstarter
Jeg beklager at det tok så lang tid før jeg svarte, men jeg var opptatt med å spille mitt nye spill, Heavy Rain. Jeg må bare si at dette er et av de beste spillene jeg har spilt!
Du gjorde et godt valg vil jeg si, kjøpte meg Heavy Rain rett før helga selv jeg.

Ble ferdig med første gjennomgang tidligere i dag. Veldig bra historie med endel twists og kule scener.

Oppstod et problem hos meg da, som du muligens vil støte på:
1. Animasjonen startet å lagge
2. Lyden hakket (hang etter)
3. Savegames ville ikke loade lengre ( når man valgte en fil så ble skjermen svart og hele ps3en frøs)

Etter endel søking fant jeg ut at eneste måte å løse det på uten å starte på nytt er å gå på kapittelvalg og velge en tidligere scene(kan kreve noen forsøk da det varierer hvor mange man må tilbake)

Vet ikke grunnen til dette problemet.
Begge spillene er fantastiske på forskjellige måter, kommer helt an på hva du liker. Liker du actionbasert fight and run spill går du for assassins creed. Heavy Rain kan ikke forklares, det er noe helt nytt innenfor dagens spill. det er som å styre en film der man bestemmer handlingene selv, selv den minste handling gir helt forskjellige reaksjoner.

Jeg har runnet begge og anbefaler begge to
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Heavy Rain har desverre en del slitsomme feil. Mitt største problem med spillet er at karakterene stadig vekk stopper helt opp, og det eneste som kan løse problemet er at jeg restarter to tre ganger. Åssen en så vesentlig bug har fått være med helt til utgivelsen er helt ufattelig. En annen irriterende faktor er at styringa av karakterene er skrekkelig kronglete. Den gode historien klarer desverre ikke å veie opp for de feilene.