Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 639
har lett litt på google, men fant ingen gode guider så om noen kan litt om dette vil jeg bli glad for tips.

Jeg har satt opp en ftp-server via cerberus-ftp og har et eget dommene (via one.com) og ønsker at folk skal kunne logge inn på min ftp-server ved å skrive: ftp.mittdommene.net istdenfor å skrive inn IP adressen.

Noen som vet hvordan jeg setter opp dette?
Logg inn på one.com, Trykk på jordkloden hvor det står DNS Avansert, Bytt til avanserte instillinger, og under "Personlige web DNS innstillinger" legger du til ftp.****** til din vert/ip adresse. - bytt til CNAME istede for WEB ALIAS
Sist endret av EivindH; 26. februar 2010 kl. 13:49.
Trådstarter
Tusen takk for god beskrivelse. Skal teste dette kveld!

Fikk fulgt din glimrende forklaring, men fikk ikke valgt CNAME, kun alternativene WEB ALIAS og WEB Forward.

Et spørsmål til holder det å legge inn ekstern IP her, siden jeg har åpnet for FTP-serveren til min interne IP?

Jeg har router gjennom ALTIBOX, irriternede, men tror ikke jeg kan deaktivere den!

Ja, da trykka jeg litt mer riktig også fant jeg det frem. I allefall dette med CNAME. Fortsatt usikker på dette med intern IP. Det står at det tar 90 minutter før endringen trer i kraft, så jeg får teste dette senere i kveld!