Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 4702
Er ikke helt sikkert på hvor denne tråden skal plasseres menmen, go for a try.

Det har seg slik at jeg da har kjøpt meg en bærebar pc, men er faktisk ikke helt sikker på hva jeg skal bruke den til.
Jeg har alltid for mye fritid så jeg har lyst til å prøve å finne på noe "skikkelig" å gjøre med denne pc'en.

-Spiller innimellom Counterstrike source og 1.6, men det er blitt så utrolig uvant å spille med denne pc'en så det har blitt en stor del nedprioritert, selvom jeg er utrolig glad i disse spillene.

-Liker spill som wc3 / Dota men føler meg som en skikkelig noob som blir flama i hytt og gevær.

-Det blitt utallige forsøk på å lære meg python, men får det aldri til for jeg skjønner liksom ikke hovedprinsippet med programmering, hvilke programmer jeg trenger og sånne HELT BASIC ting.

-Har drevet litt med Dreamweaver, bare utforska litt med free webhosing sider og sånn, men ble aldri fornøyd

-Photoshop fant jeg ut at IKKE var noe for meg.

Jeg liker liksom spill man må spille en stund for å bli god i typ fps og strategispill såklart med muligheter for multiplayer.

Har også alltid hatt lyst til å bli "god" i et program hvis dere skjønner hva jeg mener, liksom klare å få til fine bilder i ps eller redigere "nice'e" videoer i Vegas. Men hver eneste gang jeg har bestemt meg for å sette meg ned å lære det programmet så blir det til at jeg finner ut at jeg er en totalt fiasko og bare driter meg ut etter en ukes tid.


Så ja, gi meg litt inspirasjon til hva jeg kan begynne å rutte med! takker
Sist endret av qwlmmn; 1. juni 2009 kl. 17:46.
øhm det du sier er at du ikke blir proff i et program etter en ukes tid? eller i programmering? mitt tips er vel egentlig bare å finne en ting som du er interessert i, redigering/programering..you name it, også bruker du litt tid på det. Starter på bunn, veit det er drit kjedelig men bedre å starte på bunn å lære det aller mest basic før du prøver deg på ting som er mye vanskeligere
Trådstarter
51 0
hehe, nei mente det at jeg ikke får det til i det HELETATT. Noe er bare så komplisert at med en gang jeg ser det, synker alt av viljen til å sette seg inn i det.

Nevnte forresten ikke at jeg er 14år, så vil helst ha gratis-programmer / spill. Jeg er bare villig til å betale hvis det hørs bra nok ut
Sist endret av qwlmmn; 1. juni 2009 kl. 17:56.
Trådstarter
51 0
bukta kan vel også være et alternativ i visse tilfeller
Uten å virke frekk så må jeg få si at det kanskje er en mulighet å stikke ut? tren eller no?
Trådstarter
51 0
Trener fotball to til tre ganger i uken + kamp, og fast joggetur hver søndag ;D bruker også mye tid på å være hos venner, kjæreste etc men ender fremdeles opp med mange timer foran pc'en.
Sist endret av qwlmmn; 1. juni 2009 kl. 19:30.
haha okei :P da lurer jeg på hvor du får tiden fra? xD men da veit jeg ikke hva du kan gjøre hvis du ikke liker programmering eller redigering...har du prøvd flash? hvis du har litt tegneferdigheter så kan du få til endel i flash
Trådstarter
51 0
haha det lurer jeg på og egentlig. Men er vant til å sitte å spille fra ja, ett på kvelden til åtte på morgen på helger og i ferier så det har blitt en uvane og nå sitter jeg bare oppe å ser på Family guy eller Lost eller andre filmer eller serier litt lengre enn jeg har godt av.

Jeg synes det er dritfett når kamerater mekker no fett i ps eller lager en rå movie i vegas.

Jeg føler selv jeg ikke klarer Videoredigering, eller bilderedigering for jeg tegner som en RÆV og klarer ikke å til noe bra kreativt.

Musikkredigering klarer jeg heller ikke, driver med gitarspilling og piano, men er ikke "god" nok til å komponere ting som høres bra ut på pc.

Føler meg litt sånn småskeptisk her nå
okei :P btw, hvis du har lyst til å se på nye serier så burde du prøve Naruto...japansk anime, ganske morsomt :P

Du kan jo bruke tiden på gitar da? skulle gjerne hatt tid til gitar selv jeg..hvis du bruker en time av den tida du ikke har noe å gjøre på gitar så blir du sikkert drit god etterhvert

Uten om det så er jeg egentlig tom for ideer

eller, du kan jo bruke tiden her da, masse bra ting å lese her
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hva med å spørre vennene dine hvordan de gjør det? Lage filmprosjekt sammen, ved redigeringen setter du deg ved siden av og tar notater.

Hvor dypt går du inn i forsøkene dine på python? Bøker er et must.
hvilke python bøker mener du er et must?
Hvorfor ikke gå ut å være med venner, få litt sol på liket...?
Hvis du er 14 skjønner jeg at det er vanskelig å lære seg programmering... Husker jeg prøvde flere ganger, men ga litt fort opp... Men, hva med å kjøpe en bok å lese om det? Tror det blir lettere da... Så begynner du med basic og etterhvert vil du kunne klare mer og mer... Kanskje prøve et annet språk? Selv liker jeg PHP godt, da kan du lage kjempe kule websider, med database osv... Kan anbefales... Hvis du kunne tenke deg å bli programmerer er det jo ekstremt bra utnyttelse av tid å lære det allerede som 14 åring... du kan bli det geniet liksom innen du er ferdig utdanna :P
14år? Er det ikke 16 eller 18 på CS :P

Haha, neida.. Men jeg liker godt Team foretress 2 og CoD4 jeg da.

Som noen nevner over, kan du jo gjøre annet en pc..? Tren styrke eller no?
for mye fritid sier du?
ta deg en runk
jeg og har alltfor mye fritid... Prøvd Civilization IV? er ganske tid krevende, tar tid å sette seg inn i, beste spillet ever mener jeg. hvis du går for innkjøp (er veldig rimelig pris nå(betalte 200 i fjord sommer)) så må du PM'e meg, så kan vi kjøre skype å litt gaming

EDIT: åsså kan vi spile gitar :O
Sist endret av random42099; 1. juni 2009 kl. 21:08.
Kjøp det et RC helikopter, så har du nok å bryne hjernen med en stund.
Du kan jo jobbe med viljestyrken din
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Begynn å skrive wikiartikler, det har iallefall jeg gjort.
Photoshop, vegas, dreamveawer. Hvis du ikke får det til, sjekk ut tutorials på youtube/google så lærer du deg det litt etter litt.
- Lær deg å spille et instrument! Ikke gi opp om du sitter litt fast, bare øve og øve til du får det til.
- Google deg rundt til trylletriks, og prøv deg fram selv. Jeg har selv kikket rundt på youtube etter kort-triks, og har i ettertid prøvd å trikse med kortene 24/7 - og nå får jeg triksene til Veldig morsomt - også til å imponere vennene dine med.
- Arranger fest/lan/pokerkvelder!
Det med trylling er en god ide.

Kom deg inn i miljøet! Har selv tryllet i 3 år, og det er både sosialt og krever mye tid ( Om ddu vil bli skikkelig god..)

PM meg om interesse
Sitat av Warz Vis innlegg
Hvis du er 14 skjønner jeg at det er vanskelig å lære seg programmering...
Vis hele sitatet...
Det er da absolutt ikke vanskelig?! Jeg startet når jeg var 10, nå er jeg 14.
Vil selv si at jeg er helt grei til å kode.. jeg lærte ved å prøve, feile og spørre.
HøyRisiko Psykopat
Sitat av qwlmmn Vis innlegg
Trener fotball to til tre ganger i uken + kamp, og fast joggetur hver søndag ;D bruker også mye tid på å være hos venner, kjæreste etc men ender fremdeles opp med mange timer foran pc'en.
Vis hele sitatet...
da kan du ta deg en tur ut på sykkel av og til :P
(de er det eg gjør viss eg ikkje finner på noe annet ;P)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Les bøker, finn deg noen serier å følge med på, les mer, se på TV, lær deg ting (programmering og musikkspill er vel ikke helt ute av verden selv om du ikke har truffet det rette språket/instrumentet ennå). Les.

Mens vi nå snakker om språk, hva med å sette seg inn i ett?

Det er også mange spill du kan se på... WoW er jo voldsomt populært, men hvis du er lett tilbøyelig til å bli "obsessed" med spill bør du droppe det...
du kan jo også ta deg litt tid til å lage en potetkanon... finnes jo en del threads der du finner gode tips til hvordan lage deg en sist helg holdt jeg vel på i 3-4 timer med å skyte epler og appelsiner :P tida går fort når man har det gøy
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Kenpachi Vis innlegg
du kan jo også ta deg litt tid til å lage en potetkanon... finnes jo en del threads der du finner gode tips til hvordan lage deg en sist helg holdt jeg vel på i 3-4 timer med å skyte epler og appelsiner :P tida går fort når man har det gøy
Vis hele sitatet...
God ide!!!

det er rett og slett drit kjekt :P
selv har eg 4 potetkanoner 3 gass-drevne og en som er drevet av trykk
Jeg holder en knapp på programmering, spesielt da om du ønsker å gjøre karriere innen dette senere.
Mine forslag vil være Java og C#, ettersom de legger til rette for dette på diverse studier.

Ellers har jeg selv alltid ønsket å lære meg å spille piano.
Vi også andre "avslappende" forslag som serier, spill, filmer o.l. - men man får sjeldent noe godt igjenn for det.
Sist endret av Restyle; 1. juni 2009 kl. 23:08.
Tren vekter, skaff en hobby, gjør noe konstruktivt, les bøker, lurke på freakforum :P you name it!
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Tren vekter, skaff en hobby, gjør noe konstruktivt, les bøker, lurke på freakforum :P you name it!
Vis hele sitatet...
må bare legge til noe: Pyroteknikk! du kan begynne litt smått med og åpne fyrverkeri fra nyttar og eksprimentere
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Begynn å skrive wikiartikler, det har iallefall jeg gjort.
Vis hele sitatet...
Ja, det er vel derfor det florerer med feilinformasjon på wikipedia!

Sist endret av Spelly; 1. juni 2009 kl. 23:18.
Hehe, vel hvis du ikke har noe å gjøre, så finn deg en torrent side og last ned en film du ønsker.
Det får ihvertfall tiden til å gå, og er gratis som du ønsket
Sitat av spelley Vis innlegg
Ja, det er vel derfor det florerer med feilinformasjon på wikipedia!

Vis hele sitatet...
første gang du har fortjent en KP fra meg der Spelley!
Om du har litt penger til overs, er RC ekstremt fun :P
Da både helikopter og biler ^^,

Evt så har man noe så fritidsdrepene og "kjedelig" som tekstbaserte nettspill :P Fungerer fett til å slå ihjæl noen timer/år på pc'n.
Sjekk ut f.eks www.smafia.no

Ellers har du egentlig avkreftet alt av muligheter som nesten eksisterer på en pc...
Du kan jo prøve å lære deg litt HTML, og så gå over til PHP o.l. Istedet for å hoppe på python.
Spørmålet er vel hva du ønsker å bruke tiden forran pcen på, ikke hva du skal bruke fritida generelt på? Altså, etter min oppfatning er trådstarter ute etter noe han kan gjøre på den nye laptopen, ikke om han skal trene, trylle eller lære seg å spille gitar?

Om du er keen på å lære et program, er det vel veldig greit å kunne dreamweaver (som du nevner). Virker som om det er det du har starta mest på, og jeg vil råde deg til å fortsette. Er man god til å lage internett-sider, så kan man tjene noen lapper på å sitte å loke forran pcen etterhvert !
Sitat av EivindH Vis innlegg
Det er da absolutt ikke vanskelig?!
Vis hele sitatet...
Det er feil å si det er lett, for det er det ikke. Har du derimot viljen til stede, så får du det meste til...
Sist endret av Erikj; 2. juni 2009 kl. 00:13.
Rc biler på nitro.. Ja, da har du nok å gjøre. Kjør 15 min: Mekk 1 time :P

Vasking, reparering osvosv..
du kan jo alltids hyre meg til å trene deg pro i dotA. :P
Fiske Det er gøy, man får noe ut av det og det er spennende!
spennende var kansje å ta litt hardt i?

vi er da alle forskjellige, men fiske er jo det slappeste som går ann å gjøre da ikke at det er noe galt i det
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
spennende var kansje å ta litt hardt i?

vi er da alle forskjellige, men fiske er jo det slappeste som går ann å gjøre da ikke at det er noe galt i det
Vis hele sitatet...
Har du aldri fådd adrenalin kicket av og se snøret duppe ut i vannet?

Nei, det er fisken du drar opp og det sosiale ved det vist det er flere personer som gjør det gøy!
et kjempe godt tidsfordriv mens du sitter på pc, må være og registrere deg på flere poker sider, spill freerollene deres(gratis turneringene) funket veldig bra for meg.
prøv og lære deg 3d ?
det har jeg såvidt tatt opp nå i det siste
forslag Maya / 3ds max
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
prøv og lære deg 3d ?
det har jeg såvidt tatt opp nå i det siste
forslag Maya / 3ds max
Vis hele sitatet...
Det er ett godt forslag, selv om de verktøyene du nettop nevnte er grisedyre.
Er det ikke mellom 15 - 30k?

Men det finnes uansett greie gratis alternativer.
Sitat av Public_htmL++ Vis innlegg
Det er ett godt forslag, selv om de verktøyene du nettop nevnte er grisedyre.
Er det ikke mellom 15 - 30k?

Men det finnes uansett greie gratis alternativer.
Vis hele sitatet...
blender men ut ifra min erfaring smartest og gå rett på de tunge programmene
*host* tpb
du sier det failer med PS, DW, LV o.l. er det programmeringa eller kreativiteten som failer? for jeg sliter med kreativiteten :P noen som har noen tips for det eller?
Begynn og lag musikk! Arbeid hardt, kom langt.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av qwlmmn Vis innlegg
Førsteposten
Vis hele sitatet...
Plutselig var fritiden din borte!

Her har du syssel for 25timer i døgnet! Livet din vil fordufte som dugg i sahara!
I know, been there.
Er du ute etter litt syssel så kan du registrere deg som betatester for et spill.
Akkurat nå er vel disse spillene oppe for beta:

Battlefield Heroes
Starcraft 2