Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 17283
Det eneste fornuftige rådet du får fra noen blir å gå til Politiet. Men siden du tydeligvis forholder deg til en virkelighet skissert noe midt i mellom Sons of Anarchy og Breaking Bad - er ikke dette et alternativ for deg. Da er altså alternativet å sitte igjen med en million i strafferettslig gjeld som forrenter seg omtrent i samme hastighet som kaniner.

Javel - så tar du en smell, og du sitter igjen med null venner. Er dette da venner som det er noe poeng i å samle på? Er dette et nettverk som på sikt kan føre deg til et godt liv. Eller er dette en situasjon der du faktisk kan snu momentet. Hvor du kan oppnå en givende livssituasjon på sikt? Da må du i så fall skifte venner, miljø og flytte til et annet sted. Noe som igjen vil virke sterkt i en kommende rettsak, til din fordel.

Alternativet er at du tar saken i egne hender, og går igjennom denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=36870
Som andre har antydet: Når du kommer i retten, bør advokaten din spille på dine "mangelfullt utviklede sjelsevner", som det vel kalles i rettslig sammenheng. Det er mye som tyder på at dette er reelt når det gjelder deg, så det er verdt å sjekke ut.
Sist endret av kallisti; 5. februar 2016 kl. 01:50.
Hvis man kjører en eller annen svindeloperasjon sammen og en blir tatt, så skjønner jeg det med og "ikke tyste".

I ditt scenario virker det bare helt utrolig barnslig og komitragisk.
Sitat av sammefaen Vis innlegg
Ja Jo kanskeje litt det også. Men tingen er at å tyste er noe som er helt uaktuelt for meg . Jeg har sett så mange som har gjort det og de sitter igjen helt alene med null venner.
Vis hele sitatet...
Om du er villig til å sitte med million gjeld pga du er redd for å bli uten venner,
må jeg nesten spørre deg om det er slike venner du vill fortsette å ha?

Venninner som rundlurer deg å kompiser som ikke vill være med deg om du gjør noe med det?

Mitt råd til deg er å få mest skyld å gjeld over på fitta som lurte deg, å få deg nye venner
kudos til hun som svindlet deg. hadde gjort akkurat det samme om jeg hadde møtt en person som deg.

høres ut som du tror du lever i en hollywood film der alt ordner seg mirakuløst. dette er virkeligheten og du min venn ble nettopp rævkjørt uten glidemiddel og må leve resten av livet med å sitte på en oppblåsbar donutring mens dama lever gyldne dager med dine penger.

venner kommer og går, hvor lenge du har kjent en person har nada å si. ett dårlig menneske er ett dårlig menneske vi velger bare å rettferdigjøre ting på grunn av den "lojaliteten" du tror eksisterer mellom dere.

det er ingen ære blant tyver.
Sitat av sammefaen Vis innlegg
hehe jo jeg skjønner hva du mener .det blir vel en slags underkategori av tysting :P bra sagt



ja har du dritt deg så har du dritt deg

Veit hun har svandla meg..men jeg hadde ikke klart å sitte iretten mot henne..
har kjent a siden vi gikk med bleie.
Vis hele sitatet...
Om man så har kjent noen i to minutter eller hele livet, så er en drittsekk, en drittsekk. Du må ikke vise at du lar deg underkue, og i tillegg ta på deg skylden for denne "kvinnelige Saddam Hussein".
Å i det hele tatt kalle dette "tysting" vitner om at TS er barnslig og smådum.
Joda, er du en CIA agent med tophemmelig informasjon du vil selge til IS så
kan man godt kalle deg en tyster.
At Ola Nordmann vil annmelde et kriminelt forhold er ikke "tysting".
Det er (eller burde være) alminnelig fornuft.
Såfremt at du fortsatt fastholder det å ikke tyste på henne, så tror jeg uansett du må ta belastningen for dere begge.

Ellers er det jo en teoretisk mulighet å tenke seg at:

Du går på AAP som gir lav deg lav inntekt og følgelig også begrenset betjeningsevne.
I slike situasjoner kan det være vanskelig å få endene til å møtes (derav kanskje også avtalen mellom dere om svindelen).
Det ville ikke vært en usannsynlig forklaring at du søkte hjelp fra en bekjent med expertise innen økonomi, som hadde innsikt i hvordan din situasjon kanskje kunne forbedres gjennom refinansiering.
Hvis det skulle la seg gjøre, måtte du stille til disposisjon alle dine papirer på utbetalinger, innbetalinger, samt gi samme person tilgang til bank og det som ellers ble nødvendig.

Vips...så har du en sak hvor du mildest talt har vært naiv, og sitter uansett nå med skjegget i postkassa.
Personen med dine fullmakter har faktisk fått refinansiert lån ved å bruke dokumentene hun ble gitt tilgang til, uten at du egentlig har vært bevvist på hvordan dette i praksis er blitt utført.
Alt er da i sin skjønneste orden, du har pengene på bok og er klar for å banke bort gamle lån.

Det var det du trodde....i realiteten er pengene borte. Din faglige medhjelper har faktisk svindlet deg..iallefall har noen gjort det....for hvor er nå pengene?

Dette senarioet ville jeg fremlagt til politiet ved anmeldelse av saken, selv at du da presiserer at du ikke med sikkerhet kan si hvem som i dag har tatt dem. Det får politiet selv nøste opp i....

Kanskje du t.o.m. kan komme bedre ut fra denne situasjonen, enn slik situasjonen var før svindelen startet.

Kanskje litt kreativt ja, men med og tviholde på noen faste holdepunkter, så skulle det med stor sannsynlighet la seg gjennomføre.

Jeg ville skutt noe slikt fra hofta i denne saken!


Uansett.....LYKKE TIL!!!!
Sist endret av Carbo; 5. februar 2016 kl. 23:38.
Jeg tror ikke det er vits å fortsette denne diskusjonen, da det ser ut som TS ikke svarer mer. Og det er hovedsakelig de samme rådene som blir gitt.

Samtlige her har konkludert med:
  • At TS burde anmelde saken.
  • At det ikke kalles tysting hvis TS anmelder saken.
  • At venninnen til TS er en drittsekk mot TS.
  • At TS egentlig har bare lurt seg selv med denne svindelen.
  • At TS er naiv.
  • At TS burde få meste parten av skylden over på venninna.
  • [...]
Ikke lest hele tråden. Gå til politiet hun har lurt deg til og være kriminell. Kanskje du er litt dum og forelsket. Det er under ditt navn så det henter deg inn uansett. Mye bedre at du angriper problemet og setter deg i en så god posisjon som mulig utifra forutsetninger. Selv om du absolutt ikke skal være en tyster så er det lov og snakke med politiet når du blir utsatt for kriminalitet. Tystere er vel de som blander seg inn i ting hvor di ikke er involvert.
Sitat av sammefaen Vis innlegg
Ja Jo kanskeje litt det også. Men tingen er at å tyste er noe som er helt uaktuelt for meg . Jeg har sett så mange som har gjort det og de sitter igjen helt alene med null venner.
Vis hele sitatet...
Hvis dine venner er slik er de ikke ekte venner, og du bør få deg en ny omgangskrets snarest.

Når det er sagt så fortjener du det du har pådratt deg. Det er deilig at en svindler selv ble svindlet.

Er det ingen lenger som tenker sånn ? Tyste det gjør man bare ikke?
Vis hele sitatet...
Så å svindle noen er helt OK, men å melde fra om det er forferdelig?