Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2080
Var det noen så fikk me seg tv2 nyhetene igår?

de intervjuet en aktiv cannabis røyker å sånt men jeg husker ingenting. så derfor lurte jeg på om noen fikk dette med seg, som har lyst til å fortelle?

har søkt masse rundt omkring, men fant ingenting.. Når de snakker om det på nyhetene må det vell være nære avkriminalisering. Eller lovlig legemiddel!
Du kan se dette på tv2.com under webtv... (Må vel betale) hvis det var så viktig
jeg fikk det med meg! hun er anmeldt for og bruke og dele ut cannabis til andre folk som hadde samme sykdommen!! så nei!! CANNABIS ER IKKE ET LOVLIG STOFF UANSETT HVA DU LIDER AV!!

bare for å få det ned i hjernen til alle de fjortisene som leser dette å tror de kan røyke hasj lovli!
Vel vi gjør det uansett... :grin:

Stod jo i VG her forleden, dame med 5,5g fikk 4 måneder fengsel...
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Det er vel ingen som trodde det?
Trådstarter
Sitat av SkyMarshal
Vel vi gjør det uansett... :grin:

Stod jo i VG her forleden, dame med 5,5g fikk 4 måneder fengsel...
Vis hele sitatet...
litt offtopic men kan vell ikke ha fått det, ser jo her foreksempel:
http://www.nesteklikk.no/20060130/81086.html
(å dette er en gammel nyhet)


Takk skal du ha Kermit- !!
Sist endret av Blunty; 26. november 2006 kl. 13:42.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hun står virkelig på. I følge et profilert medlem innen Dyrkeklubben(*) så leverte hun selv cannabis til politiet for å få dette på agendaen.


* Dyrkeklubben dyrker både for privat bruk, samt har en avdeling som avler frem og tester ut forskjellige cannabisarter på folk med forskjellige lidelser for å finne ut hvilke arter som passer best for en spesifikk lidelse - for så å dele ut urten gratis til de som trenger den i medisinsk sammenheng! Jeg tror de har flere hundre klienter...
Trådstarter
hørres bra ut Tias, men siden det er enn klubb går det vell an å joine?
har klubben en nettside?

isåfall burde vi alle samle oss!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det går absolutt ann å melde seg inn. Jeg tror ikke de har noe frittstående nettside, de har vel stort sett spredd seg fra munn til munn, men nå holder de litt til under forumet på www.norcan.org. Sjekk ut Coffeshoppen -> Presentasjoner -> "Presentasjon av Dyrkeklubben., Slik er vi, dette er oss:" for mer informasjon.
Alle skjønner vel det at selv om det blir lovlig for ms-pasienter å røyke cannabis på resept, så blir det ikke et lovlig narkotikum for Ola Nordmann. Det vil jo bli et skritt frem for cannabis-røykere da..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg er totalt imot enhver form for legalisering av hasj/marihuana og andre narkotikum, men det at myndighetene ikke vil ta det i bruk i medisinsk sektor syntes jeg ikke mye om. Et stoff kan enkelt være i medisinsk bruk uten at det av den grunn er tilgjengelig for vanlige mennesker. Det er da helt vanlig å ta i bruk både valium, og enda sterkere stoffer, som mennesker lett blir avhengig av og som har et hav av negative bivirkninger.

Jeg er kanskje litt biased her, da det nå er slik at hvis ting går til helvete senere i livet så havner jeg kanskje i samme situasjon som den aktuelle kvinnen. Det sagt så kommer jeg nok aldri til å velge hasj som medisin, men det er greit at andre får muligheten.
Trådstarter
Ty Tias, checker det ut.

Pope, det kommer til å bli et Stort skritt frem for cannabis-røykere!
Et skritt som vil nok forandre folks syn på hasj.

"nøkkelen til helvete" liksom..
jeg melder meg frivillig som testkanin! :P
har sikkert en eller annen lidelse som kan kureres med å teste ut ferskweed

men hvorfor lage så stor sak ut av det?
er det ikke bare bra at folk prøver å bruke weeden til noe bedre enn å bare røyke seg i godhumør?
tullete politimenn
Politiet forholder seg bare til det den lovgivende makten forteller at de skal forholde seg til. Gjør politiet noe annet havner vi på bærtur.
Kom forresten over denne saken tidligere mens jeg søkte etter noe annet. Tydeligvis har man et ganske annet syn på klinisk forskning på THCs påvirkning på MS i England enn det man har i Norge.

Cannabis effects on MS trialled (BBC)
Helt sinnsykt at en gjeng maktkåte nisser skal bestemme hva som er best for folk som trenger medisin. Hadde ikke forundret meg om det gir dem en form for pervers glede å kunne bestemme over folk på den måten. Folk må jo for faen få medisin når de er syke.
Sitat av Bananeter
Helt sinnsykt at en gjeng maktkåte nisser skal bestemme hva som er best for folk som trenger medisin. Hadde ikke forundret meg om det gir dem en form for pervers glede å kunne bestemme over folk på den måten. Folk må jo for faen få medisin når de er syke.
Vis hele sitatet...
Klart syke skal ha medisin, men først må man avgjøre om THC eller CBD faktisk er egnet som medisin. Å gjøre klinisk forskning, som jeg linket til ovenfor, er en måte å avgjøre dette på.
Sist endret av kermit-; 26. november 2006 kl. 18:17.
Trådstarter
alltså, greit nok at folk tenker på andre. Men at folk skal bestemme over andre?

Jeg føler meg krenket av alle som sier fy til cannabis, naturens produkt..
alle som er i tvil om cannabis burde ta seg tid til å lese litt om det før de braker løst med kommentarer, den beste siden så jeg vet om:
http://www.erowid.org/plants/cannabi...aq1.shtml#3-17

skal vedde på at alle som leser den siden blir cannabis-frelst!
Sitat av Blunty
Ty Tias, checker det ut.

Pope, det kommer til å bli et Stort skritt frem for cannabis-røykere!
Et skritt som vil nok forandre folks syn på hasj.

"nøkkelen til helvete" liksom..
Vis hele sitatet...
Er du MS-pasient?

Som jeg forsto så ga han bare til de som faktisk lider av denne sykdommen?

Selv synes jeg Norge burde gjøre som Canada og legalisere marihuana/cannabis for medisinske formål.
Trådstarter
nei jeg er ikke det Lundern. Men jeg støtter saken på fullt!

selv røyker jeg for å komme meg vekk fra realiteten, og for å barra slappe av etter en uke med stress. Det syns jeg alle skulle fått lov til, så jeg mener avkriminalisering hadde vært litt lettere for oss alle

men at det blir lovlig som leggemiddel er nok det første som kommer til å skje, viss det skjer.
Sitat av Blunty
alltså, greit nok at folk tenker på andre. Men at folk skal bestemme over andre?
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke diskutere dette, men det er nå engang slik alle samfunn fungerer
Trådstarter
ja kermit-, må jo si meg enig i det.

Alle samfunn fungerer sånn, greit nok. men at et menneske ikke skal få røyke på naturens produkt som kansje har eksistert lengre enn mennesket og som gir folk lykke å virker som medisin...
Reglene er litt for strenge spør du meg, men det er jo en grunn til det..

men skal ikke diskutere den saken.
støtter saken liksom, men det med at det er naturlig holder ikke mål blunty, bare fordi noe finnes i naturen betyr det ikke at det ikke er skadelig eller noe i den dur.
datura,mandrake,giftig fluesopp... ja, dere skjønner poenget..
Problemet her er uvitenhet. Folk flest vet rett og slett ikke forskjell på cannabis som rusmiddel, cannabis som medisin og cannabis som industrivare. Det er derfor jeg (og sikkert mange andre) som vet litt om potensialet til cannabis, særlig i de to siste kategoriene, blir litt trist av at det ikke er lovlig. Så mye som kunne forandret verden til det bedre blir ikke gjort, og det fordi planten som kan gjøre dette gir en mild rus.
Sitat av Blunty
Alle samfunn fungerer sånn, greit nok. men at et menneske ikke skal få røyke på naturens produkt som kansje har eksistert lengre enn mennesket og som gir folk lykke å virker som medisin...
Vis hele sitatet...
Men dette er jeg også enig i! Jeg synes det virker rimelig at et middel som ikke gir potensielt destruktiv atferd (som den fullt lovlige alkoholen gir), skal være lovlig. Ikke bare rimelig, men det virker faktisk logisk når man tar i betrakning hva alkohol kan forårsake. Og hvis cannabis gir indre skader... Vel, det samme med de fullt lovlige kreftpinnene bak kassa på din nærmeste dagligvarebutikk. Det som bekymrer meg er enkelte (potensielle) effekter av cannabis (som det bør forskes mer på), jeg ville ikke likt å se masse folk med langtidseffekter som paranoia.
Det er bare å innns det Kermit- at alkohol og tobakk er farligere enn kanabis er _ikke_ et godt argument for legalisering. Etter slik logikk burde man heller jobbe for å kriminalisere de to enn å avkriminalisere cannabis!
Utvilsomt! Det blir et enten-eller-scenario. Men det er riktignok ikke det jeg skal frem til, jeg er ute etter å kritisere dogmatikken som ligger bak dagens forbud.
Det er bare å innnse det Cikey, at cannabis er mindre farlig enn alkohol og tobakk er _ikke_ et godt argument for å kriminalisere de to sistnevnte. Etter slik logikk burde man heller jobbe for å legalisere cannabis!
Hmm. Måtte prøve...

Uansett er disse eksemplene på lovlige rusmidler viktige referansepunkter i en debatt rundt den potensielle avkriminaliseringen av et annet. Her er det vanlig at mostanderne følger opp med argumenter om utbredelse og hvor innarbeidet alkohol er i vestlig kultur, men saken er den at cannabis er svært utbredt. Kriminaliseringen fører til stigmatisering av brukerne, og er med på å skape sosiale grupperinger med liten respekt for lover og regler.
jeg er for at cannabis skal brukes til medisinsk bruk

men jeg tror at enda et rusmiddel på markede er å drømme,
er jo mange ting som kan skape problemer med et samfunn og cannabis røyking.
imotsetinging til akohol så kan man røyke cannabis daglig veldig lenge uten å merke noe
forkjell selv (noen forkjellige enn andre). men den delen at du kan røyke så helsikes mye...
hvis man virklig ville, så skulle det ikke forrundre meg at noen starta å røyka 40jointer daglig, folk greier det med sigg.... nå blir man veldig mye anderledes av å røyke en joint, men hadde det vært lovlig så ville jeg tro at hverdags røykinga ville økt noe in i hampen... sier ikke at alle som røyker ikke har kontroll, men noen har ikke kontroll... sånn er det bare.
og hva skulle isåfall prisen vært? er det for billig så røyker folk mere.... er det for dyrt så dyrker mann det heller selv, og det er vansklig å kontrolere det med å kjøre og røykinga, fins ingen promille test... og en blod prøve er for mye styr, desuten så ville blodprøven vært posetiv hvis det var en hasj/pot røyker uansett om han var fjærn eller ikke...

men jeg lever i drømme om at det skal legaliseres,
men drømmen min blir knust hvis norge blir et eurotrash sted sånn som amster....
Trådstarter
hva prisen skulle vært.. det er et godt spørsmål!
hadde sikkert blitt nokså billig som som i amsterdam.
men legalisering i norge kommer jo alldri til å skje, forskere finner snart noen nye bedre stoffer som gir samme rus men ingen bieffekter.. så blir nok alkohol ulovlig også! hehe.
Da sitter liksom alle på fest med piller og snop som gir rus

men legalisering som legemiddel og avkriminalisering av hasj kan skje i fremtiden!
Vi får barre håpe..
en plante som lindrer smerte kalles jo gjerne medisin plante /nytte plante
men her til lands blir jo hamp planten sett på som et ugress
vitner om uvitenhet i departemangene