Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2862
Har fått 3 svenske pakker med små mengder ulovlige midler tatt av tollen over en periode på 2 år. Tullete I know men det er noe jeg ønsker og ikke får tak i av norske vendors uten 10000% markup og kraftig underdosering. Har fått brev hver gang at saken er henlagt pga manglende ressurser men at de kan ta det opp igjen.

Noen som har opplevd at noe slikt blir tatt opp igjen? Lurer på om jeg tør å fortsette, de fleste pakker har sklidd igjennom though. Huset er rent og rullebladet også.
Hvis du vil holde rullebladet ditt rent, så er det nok bare snakk om mange nok saker før de vil ta en prat, tror du ikke?
Som han over skriver, de venter nok til at det blir en stor nok eller sterk nok sak så om du fortsetter og blir tatt videre vil de nok følge det opp. Og straffen kan bli ganske kjip selvom du ikke har noe på rullebladet fra før, og du kan være «heldig» å få mindre straffer.
Så om du vil holde rullebladet rent, ville jeg enten sluttet eller funnet en annen metode for navnet og addressen du bruker/ har brukt er nå lagt til i ett register så du har nok større sjanse for å bli tatt nå en før.
Sitat av Åsburgerbro Vis innlegg
Tullete I know men...
Vis hele sitatet...
Med all respekt; er ikke helt overbevist om at du er klar over hvor ''tullete'' det egentlig er. Du samler opp og forer en eventuell sak mot deg selv, fordi...? Du er nysgjerrig på ett stoff? eller du vil bare ha ett stoff men er ikke villig til å betale den prisen i valuta?

Tenk hvor kleint, eller tullete, det vil være når du sitter der med en plagsom narkosak mot deg selv som kunne vært unngått om du ikke var gjerrig og korttenkt.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Med all respekt; er ikke helt overbevist om at du er klar over hvor ''tullete'' det egentlig er. Du samler opp og forer en eventuell sak mot deg selv, fordi...? Du er nysgjerrig på ett stoff? eller du vil bare ha ett stoff men er ikke villig til å betale den prisen i valuta?

Tenk hvor kleint, eller tullete, det vil være når du sitter der med en plagsom narkosak mot deg selv som kunne vært unngått om du ikke var gjerrig og korttenkt.
Vis hele sitatet...
Tja jeg kan være enig om at å bestille gang på gang er det smarteste mtp den oppmerskomheten man får på seg.
Men det sagt så skal det litt til å bli straffet for det de stopper, så lenge man bruker krypto, tar noen forhåndsregler og nekter blindt. Det blir polities jobb å faktisk bevise at TS har bestilt dette, der enhver tvil vil komme til gode. Etter min erfaring skal det også veldig store mengder til før de legger mye ressurser på å etterforske slike saker. Tipper fordi sansynligheten for at de får oppklart slike saker er forholdsvis liten.
Sist endret av Passiv; 5. november 2020 kl. 09:22.
Sitat av Passiv Vis innlegg
Tja jeg kan være enig om at å bestille gang på gang er det smarteste mtp den oppmerskomheten man får på seg.
Men det sagt så skal det litt til å bli straffet for det de stopper, så lenge man bruker krypto, tar noen forhåndsregler og nekter blindt. Det blir polities jobb å faktisk bevise at TS har bestilt dette, der enhver tvil vil komme til gode. Etter min erfaring skal det også veldig store mengder til før de legger mye ressurser på å etterforske slike saker. Tipper fordi sansynligheten for at de får oppklart slike saker er forholdsvis liten.
Vis hele sitatet...
Det er jo fult mulig, nå har ikke TS uttalt seg om valuta. Og jeg vil tro at det kanskje kan ha noe å gjøre med mengde, og hva det er snakk om. I min oppfatning virker det som h*n skal gi deg minst ett forsøk til, tenker det er dumt å tukle med. Men ja. Nekt, bruk VPN og betal i krypto.
Jeg kan skrive under på at før eller senere blir en eller flere politi-jurister drit fette lei av å se navnet ditt og bestemmer seg for å kjøre sak på den nyeste.
(Og hvis du da nekter på saken i avhøret, får den henlagt pga. bevisets stilling noen ganger, så blir de å kjøre rettsak på deg etter noen henlagt-nektinger.

De som allerede er henlagt blir ikke tatt opp i selve rettsaken som saker, men det at du har fått flere pakker av tvilsomt kaliber kan og vil bli brukt imot deg.
Aktor gir deg laaangt tau å henge deg med må forstå

Hos meg så fikk jeg de 10-14 første sakene henlagt, nektet etter henlagt osv før de siste sakene *plutselig* ikke ble henlagt lengre....

Jævla kjipt å møte opp i rettsak pga. 42g Ghb (pulverformen ja) og 3.14g (med emballasje) Mephedrone. Samt 4 Kamagra, sistnevnte ble merkelig nok ikke tatt opp i rettsaken - men ble bare forkastet.
De prøvde seg på 21 dager ubetinget for dette, klagde på straffeutmålinga - fikk 5000 i bot istedet, tok bota.

Så det er bare spm. om tid...
Sist endret av Attica83; 5. november 2020 kl. 10:10. Grunn: Skrev feil/utdypet.