Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1180
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om jeg tar mdma, vil jeg bli jævla deprimert og lei dagen etterpå da? Litt som med speed?
Vil det hjelpe å ta ssri?
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor knekk du blir dagen der på er helt individuelt fra person til person, har selv merket at hvis jeg holder meg til anbefalt dose (ca 120mg + 60mg.) så blir ikke nedturen i nærheten av så dårlig som den blir om jeg tar mer mdma. For meg så føler jeg meg bare slapp og tiltaksløs etter en tur, ikke så deprimert.

Om du går på SSRI, så kan det gjøre så du ikke får funk av MDMA, om jeg husker rett... har ingen erfaring med det.
Kommer veldig an fra person til person. Jeg får egentlig aldri nedtur, blir bare sliten. Men har kompiser som får det helt jævlig. Etter min erfaring hjelper det å spise et godt måltid ca 4 timer før drop, og sørge for å spise bra dagen etterpå også. Hold deg hydrert, men ikke overdriv vanninntaket. Dersom du sliter med nedtur kan det hjelpe med 5HTP som hjelper på serotoninlagrene.
Som de andre sier he, hold deg til opprinnelig dose (1,5 x kg) og eventuelt en redosering. Redosering er egentlig unødvendig, men jeg måtte ta redosering idag for å komme opp. Fikk bare en kort opptur på 25min så var jeg helt normalt igjen, boostern gjorde at jeg kom helt opp, men det anbefales ikke å gjøre, hvis du kan, hold deg til en dosering å NYT den
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøv ut en 0.1 så ser du kor ille det e
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Non som har tatt det sammens med ei hore før? ��
For min del føler jeg ikke de fnugg kåthet på mdma, så da hadde jeg mest sannsynlig ligget å pjusket og koset (ikke seksuelt) på den prostituerte.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja 9 av 10 ganger. Ikke bare dagen etter, jeg har det værst ca 24-50 timer etter.
Tror dagene etter har mye å si på hvilke forventninger du har til turen, hvem du tar det med og dosering. Ta det med mennesker du er trygg på, ikke masse randoms. Har tatt mdma mange ganger, men kun fått 1 nedtur som varte i ett par dager, men det var med feil folk på feil tid og sted.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dagen etterpå er etter min erfaring ganske avhengig av forventningene dine til hvordan du kommer til å reagere. Jeg var veldig bekymret for comedowns før og fikk helt jævlige nedturer som varte i flere dager. Etter at jeg ble overtalt av min bror om at det i all hovedsak var placebo og jeg skulle tenke inni meg at jeg var helt fin etterpå, så var jeg også det og jeg har vel strengt tatt aldri hatt noen nedtur i etterkant. Det jeg kan føle om noe er at jeg er litt ''lett'' i kroppen og jeg føler meg på sett og vis litt rar, litt som når man har døgnet men ikke er trøtt når sola kommer opp.

De aller fleste jeg kjenner IRL som jeg har tatt MDMA før sier at de ikke merker noe til nedtur etter MDMA. Men klart, det kan jo skje og de som er deprimerte fra før er nok spesielt disponerte. Tenker at man må prøve å styre tankene sine litt selv, og ikke bare grave seg selv ned med alle negative tanker som kan komme inn.

Tar man SSRI så virker ikke MDMA noe særlig godt, og tar man SSRI så gjør man jo det fordi man vil jobbe med å bli kvitt depresjon eller angst og da er det jo ikke et sjakktrekk å ta MDMA.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenkte om jeg tok ssri dagen derpå, siden dopamin lagrene blir tømt
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tenkte om jeg tok ssri dagen derpå, siden dopamin lagrene blir tømt
Vis hele sitatet...
Ssri trenger flere ukers bruk for å funke på hjernen. Noen mener de funker raskt men de fleste er depot og utløses sakte. Jeg har ingen tro på at det skal funke som en vidunderpille mot rusnedtur
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg speeder så har jeg hangover i nærmere 3-5 dager før jeg føler meg bra. Mens på MDMA har jeg aldri opplevd noe vondt dagen etterpå, selv om vennene mine føler seg ganske tom.

Kan vær jeg tar feil her, men hvis du tåler speed hangover, så klarer du definitivt MDMA "hangover".
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Tar folk ssri mot speednedtur?
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke dopaminlagrene MDMA tømmer, men hovedsaklig serotonin. SSRI fungerer på serotonin. SSRI-piller er ikke depot, nei. Det tar tid for pillene å påvirke depresjon/angst fordi konsentrasjon av medisin i kroppen må bygges opp for å lindre disse plagene, men SSRI utviser effekt med den aller første pilla.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke dopaminlagrene MDMA tømmer, men hovedsaklig serotonin. SSRI fungerer på serotonin. SSRI-piller er ikke depot, nei. Det tar tid for pillene å påvirke depresjon/angst fordi konsentrasjon av medisin i kroppen må bygges opp for å lindre disse plagene, men SSRI utviser effekt med den aller første pilla.
Vis hele sitatet...
"SSRI fungerer på serotonin."

Litt rar setning kanskje? Den avslører at du ikke har så mye peiling som du prøver å gi uttrykk for.
SSRI fungerer på nerveceller, blir mer riktig å si.

Du viser ikke til kilde for påstanden din om at SSRI har effekt fra første pille. Etter det jeg forstår så tar det ganske mange uker før man ser noen form for bedring av det.
Det er fare forbundet med å mikse MDMA og SSRI. Så derfor er det helt skada at du anbefaler folk å ta lykkepiller dagen etter MDMA
Sist endret av TrippyKing; 21. juni 2020 kl. 18:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
"SSRI fungerer på serotonin."

Litt rar setning kanskje? Den avslører at du ikke har så mye peiling som du prøver å gi uttrykk for.
SSRI fungerer på nerveceller, blir mer riktig å si.

Du viser ikke til kilde for påstanden din om at SSRI har effekt fra første pille. Etter det jeg forstår så tar det ganske mange uker før man ser noen form for bedring av det.
Det er fare forbundet med å mikse MDMA og SSRI. Så derfor er det helt skada at du anbefaler folk å ta lykkepiller dagen etter MDMA
Vis hele sitatet...
SSRI er reopptakshemmere av serotonin, jeg skrev at de fungerer på serotonin som en forenkling. Orker ikke å skrive en doktoravhandling om antidepressiva bare for å rette på ett par påstander.

Jeg har heller ikke anbefalt noen å ta lykkepiller dagen etter MDMA, hvor skrev jeg det? Som sagt, bare rettet kjapt på ett par påstander. Folk får gjøre hva dem vil, jeg holder meg langt unna psykofarmaka personlig.

Det at SSRI utviser effekt fra første pilla har vært diskutert på forumet før, i detaljer.