Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1864
God aften freaks,
Som vi sikkert alle vet vil mange barer, puber, klubber og restauranter stenges som følge av det helvetes koronaviruset. Dette gjelder tydeligvis ikke de stedene som har matservering, og kapasitet til å tildele hver enkelt kunde én hel kvadratmeter å danse unna bakteriespytt og andre kinesiske bedriteligheter.

Bakgrunnen for denne tråden er at mitt faste tilholdssted muligens vil stenge tidligere enn hva det vanligvis gjør i tråd med de Kafkaeske forhåndsregler vi nå må tilpasse oss. Jeg holder til i det som nå kjennes som Viken, men jeg hadde planlagt en aldri så liten togtur inn til Oslo i morra i forbindelse med hamstring av (u)hermetisk narkotika.

Så kommer spørsmålet mitt; finnes det noen steder man kan få seg en øl uten å bli uglesett om man dukker opp med tallerken-pupiller, som samtidig har åpent i disse dager?
Det vil si steder som faktisk har matservering, og gjerne god plass, slik at det faktisk ikke er en del av den generelle unntakstilstand vi alle ellers må tilpasse oss. Beklager klumsete språkbruk, og skål.
Oslo er i lockdown, prøv nederste gatene- ellers hsr lotus alltid åpent- men ikke noe slik mat der værtfall hehe
Trådkutter
zykonaut's Avatar
Trådstarter
Jeg ser ikke etter mat - heller drikke, men nå er det sånn at de eneste stedene som serverer drikke også servere mat, ellers blir de stengt.

Så, kort fortalt ser jeg etter et sted jeg kan kjøpe meg en øl uten å havne i klemmeri med f.eks. ansatte over at jeg lukter, ser eller oppfører meg på ulovlig vis.

Det kan da ikke være sånn at Maccern ved Gunerius er den eneste muligheten?
Eilifs i Grensen har visst åpent, så kan du prøve Fridays bar og resturant på galleriet i Oslo S. Østbanehallen generellt er det jo mange spisesteder, må da være noen som også serverer øl. Også har du Egen på byporten kjøpesenter rett utenfor Oslo s. Ellers får du google "kafe" og se om det dukker opp noen i passe område.

Med tanke på at du kan bli nektet servering, kan ikke jeg uttale meg om.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av zykonaut Vis innlegg
Jeg ser ikke etter mat - heller drikke, men nå er det sånn at de eneste stedene som serverer drikke også servere mat, ellers blir de stengt.

Så, kort fortalt ser jeg etter et sted jeg kan kjøpe meg en øl uten å havne i klemmeri med f.eks. ansatte over at jeg lukter, ser eller oppfører meg på ulovlig vis.

Det kan da ikke være sånn at Maccern ved Gunerius er den eneste muligheten?
Vis hele sitatet...
Hvorfor må du lukte dårlig og oppføre deg tåpelig?
Trådkutter
zykonaut's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor må du lukte dårlig og oppføre deg tåpelig?
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis en del av planen, men etter en lang dag hvor man har ridd hardt er det ikke urealistisk at man er noenlunde sliten. Dagsfylla, osv. Skjønner at det kanskje kunne vært formulert annerledes, var nok litt beruset når innlegget ble til.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei ass. Neppe et sted du kan sitte med tallerkenpupiller etter en tur i brugata å få ta deg en pils uten å bli stirra ned, snakka om og hivi ut. Kan du ikke ta med deg det du har tenkt til å dytte i deg hjem igjen til Viken og sitte hjemme å kose deg?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei ass. Neppe et sted du kan sitte med tallerkenpupiller etter en tur i brugata å få ta deg en pils uten å bli stirra ned, snakka om og hivi ut.
Vis hele sitatet...
Tviler på det kommer til å være så mange andre på et slikt sted
i disse dager. De som holder åpent er sikkert glad for de kundene
de får. Selv dem med tallerkenpupiller - så lenge de oppfører seg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ville sjekka Ocean og Alexandria (trondheimsveien, thorvald meyers) min erfaring med eiere er at de ikke stenger i utide eller i tide
Sist endret av meaculpaUIO; 13. mars 2020 kl. 16:16.