Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1002
Hei,
Nå nærmer det seg søknadsfrist og trenger derfor noen råd. På vgs fikk jeg 5 og 6 i alle mediafagene da jeg hadde det, og så for meg en karriere innen det. Har siden den tid vært umotivert og ikke visst hva jeg vil gjøre. Nå har det gått to år siden jeg sluttet på vgs, og føler det er på tide å begynne å studere. Jeg har mistet mye av mediekunnskapene mine og er fortsatt umotivert, så den retningen fader mer og mer ut. Akkurat nå er det lektor jeg har mest lyst til å bli siden jeg generelt elsker å lære bort ting. Jeg bor, og har dame i Oslo, så studiene måtte blitt her. Spørsmålet jeg lurer mest på er om jeg da er stuck 5 år i Oslo, eller om det er mulig å ta noen av årene andre steder i landet, evnt Danmark? Ellers er jeg interessert i alt av tips og råd fra dere som tar lektorutdanning eller vurderer det. Det som ser mest interessant ut på uio er kultur og samf retningen for min del. Realfag og fremmedspråk er bare å utelukke. Ellers ganske grønn.
Du må vel først ta påbygg for å få studiekompetanse?
Du kan gå tredje år media og fortsatt få generell studiekompetanse tror jeg
La meg da heller anbefale et modningsår. Jeg går for tiden grunnskoleutdanningen og det er alt for mange som møter seg selv i døra mtp disiplin og arbeidsinnsats.
Trådstarter
18 3
Jeg har studiekompetanse ettersom jeg gikk påbygg siste året på vgs. Karakterene burde det heller ikke stå på. Modningsår har jeg vel hatt i 2 år nå. Jeg tror/håper ikke jeg møter veggen angående disiplin. Har alltid greid å ha nok disiplin når det gjelder noe "viktig".
Jeg tror du finner svaret her. Det må i så fall legges til et semester hvor du ikke skal ut i praksis. Alternativt kan du ta en mastergrad og bygge på med PPU, slik jeg gjør akkurat nå.