Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1482
Hei, hadde tenkt å lage et regne ark for å registrere utgifter, og trenger hjelp til noe.
Skal ha en kolonne der jeg registrere en utgift, og kategori med underkategori. Type at jeg velger eks. bil som kategori fra rullegardin, og bensin eller forsikring som underkategori.
Altså kolonne med:
Dato, utgift, kategori (rullegardin), underkategori (rullegardin)
Skal gjøre dette for å kunne registrere de ulike utgiftene under ulike kategorier, for å få en oversikt over hva jeg bruker på de ulike kategoriene..
Noen som vet hvordan jeg skal ordne dette?
Hvordan ønsker du at oppsettet skal være?

Skal endringene automatisk hente frem priser o.l.?

Har du tenkt å sette dette inn i tabeller?
Hvis spørsmålet er hvordan man lager drop-down-menyer som er avhengige av hverandre, har jeg skrevet om det her:
http://exceliseasy.wordpress.com/201...-in-5-minutes/
Vanlig drop-down er beskrevet her:
http://exceliseasy.wordpress.com/201...-in-3-minutes/
Ok takk, ska sjekk ut den der...

Mulig det er vanskelig å svare på dette, men får opp mld:

Kilden returnerer en feil ved evaluering. Vil du fortsette?

Har du noen anelse om hva det kan komme av?
Hvis du legger ved filen her, kan jeg ta en titt på den.
Synes Concombre sine sider er ganske nyttige! Takk for hjelpen sist gang iallefall
Fine sider, ja fant ut av feilen (det ordna seg). Men er det mulig at om man velger hovedkategori og så underkategori, og deretter revelger hovedkategori, så følger underkategorien med.. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Nå kan jeg velge rett kategori og feil underkategori om jeg er litt dum..
Porkcharsui, jeg tror jeg skjønner. Og svaret er nok nei, ikke uten VBA (makroer) i hvert fall. Og da er det ikke gjort på fem minutter lenger!
Ok, den er grei..