Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 5793
Hvis et 10 år gammelt barn og en 80 år gammel mann lå på gata, begge hadde blitt skutt i magen og vil blø ihjel hvis ikke du hjelper han, du må velge en. Hvem ville du valgt?
Sitat av Adrian Vis innlegg
Har aldri tenkt over akkurat det før, men hva er egentlig grunnen til det? Jeg ser poenget i barn, men kvinner? Sett fra et likestilt perspektiv i forhold til kun kjønn.
Vis hele sitatet...
Rescue sex?
Sitat av DataFreak96 Vis innlegg
Hvis et 10 år gammelt barn og en 80 år gammel mann lå på gata, begge hadde blitt skutt i magen og vil blø ihjel hvis ikke du hjelper han, du må velge en. Hvem ville du valgt?
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev, så så jeg poenget i aldersforskjellen, men sett kun ut ifra kjønn.
Etter å ha lest igjennom disse innleggene her, kjenner jeg at jeg begynner å bli irritert. DRIT Å DRA i religion. Må det ødelegge hver eneste tråd her inne?
hasjtagg
Lily Bowen's Avatar
Trådstarter
Samtidig som jeg er helt enig, Claes, skjønner jeg hvorfor det dukker opp. Spm jeg stiller handler i stor grad om verdier. Dersom noen er religiøse, vil deres svar bli gjennomsyret av det.
Bli'me på apedansen!
JohnnyBravo's Avatar
Først ville jeg ha hjelpet evt. barn osv
Deretter ville ja ha hjelpet drapsmannen som i dette tilfellet er ABB, han fortjener mer smerte enn å bare dø enkelt...

Det er min mening om saken.
TS, han lignet vel tilfeldigvis ikke på This man?

http://spc.fotolog.com/photo/12/35/25/this_man/1257300146128_f.jpg

Edit: fant et 500x500 bilde.
Sist endret av ReaXztioN; 4. desember 2011 kl. 01:42.
hasjtagg
Lily Bowen's Avatar
Trådstarter
... sabla.
Ja?!
Hva er dette for noe crazymumbojumbo?!?!
Sist endret av Lily Bowen; 4. desember 2011 kl. 01:45.
Kommer over det helt tilfeldig i dag. Merkelig fenomen :P
hasjtagg
Lily Bowen's Avatar
Trådstarter
Ok, seems legit:

ARCHETYPE THEORY
According to Jung's psychoanalytic theory, this man is an archetypal image belonging to the collective unconscious that can surface in times of hardship (emotional development, dramatic changes in our lives, stressful circumstances etc.) in particularly sensitive subjects.
Vis hele sitatet...
puh.

Takk for tips da! Litt morsomt egentlig!
every night throughout the world hundreds of people dream about this face...
Om en desperado hadde drept mine nærmeste, som for eksempel lillebror, lillesøster, mamma, pappa, kjæresten, tanten min eller mine besteforeldre ville jeg gjort alt som sto i min makt til å få likvidert personen i løpet av det første sekundet jeg hadde muligheten.

Jeg kjenner en viss irritasjon når jeg leser her at noen mener at alle er Guds barn, og at man derfor ikke skal drepe noen for Gud tilgir absolutt alle (eller noe sånt), fordi jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke kan forestille meg en eneste person som ikke får hevnfølelse i sekundet en slik hendelse skjer, som for eksempel et drap på en av sine nærmeste.
Sitat av DataFreak96 Vis innlegg
Hvis et 10 år gammelt barn og en 80 år gammel mann lå på gata, begge hadde blitt skutt i magen og vil blø ihjel hvis ikke du hjelper han, du må velge en. Hvem ville du valgt?
Vis hele sitatet...
Barnet har et helt liv foran seg, det har ikke 80åringen. Hvem har størst sjanse til å overleve et skudd i magen? Jeg hadde valgt barnet. Sett at jeg redder 80åringen og han dør året etter av alderdom? Men så kommer jo en ny utfordring. Hva om denne 80åringen er min bestefar, mens gutten er en jeg aldri har sett før eller kjenner. Hvem velger man da?
Sist endret av mo3; 4. desember 2011 kl. 15:19.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Barnet har et helt liv foran seg, det har ikke 80åringen. Hvem har størst sjanse til å overleve et skudd i magen? Jeg hadde valgt barnet. Sett at jeg redder 80åringen og han dør året etter av alderdom? Men så kommer jo en ny utfordring. Hva om denne 80åringen er min bestefar, mens gutten er en jeg aldri har sett før eller kjenner. Hvem velger man da?
Vis hele sitatet...
Interresant problemstilling. Selv om veldig mange her vil si barnet, vil jeg tro at når situasjonen virkelig oppstår; så vil de fleste velge sin bestefar.