Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 634
Hei. Jeg lurte på hvorvidt det er mulig å heve et billettkjøp? Man har vel ikke 15 dagers returrett på varer kjøpt over disk(?), så da tenker jeg på billetter kjøpt over nett.

Jeg ville anta det er dekket av forbrukerkjøpsloven eller hva det heter. Men da lurer jeg også på, må man ha selve billetten, eller holder det med kvittering for å få pengene tilbake?

Ja, dere skjønner sikkert hvor jeg skal med dette så moralisering kan man ta et annet sted
Du må levere tilbake varen, ikke bare bevis på kjøpet.
Det er jo ganske logisk at de ikke gir deg ett nytt produkt / pengene tilbake med mindre du gir tilbake det gamle produktet.
Ja, virker jo logisk. Jeg bare vet at det var en slager under russetiden å betale for tryvannsbilletten og så kanselere billettene igjen. Slik kom hele busser seg inn gratis. De tar så klart stikkprøver, men da sa dem at de hadde kjøpt billettene på finn.no. Dog må man kjenne noen på narvesen for å få til det.
Nei, du har ikke noen som helst returrett på billettkjøp selv om det er kjøpt utenfor fast utsalgssted. Dette står ganske eksplisitt i forbrukerkjøpsloven.