Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1989
"Politiet har den siste tiden blitt kontaktet av folk som tror de kan ha fått det narkotiske stoffet GHB ufrivillig i glassene sine."

De har blitt kontaktet av folk som "TROR", de vet ikke men de tror. Dette kommer barre til å føre til at resten av utelivet i stavanger tror de har ghb oppi drinken. kan ikke barre si sånt uten å teste disse damene spørr du meg. Vell nå kan de ikke akkurat teste dette heller, litt vanskelig.

Jeg personlig tror at det er for å skape frykt for å gå ut osv, men der finnes en grense.

Url:
Dagbladet.no
nrk.no

Er det så mye ghb ute å går at folk sløser det vekk på denne måten eller er det barre skremsel og tull? Snart begynner vel alle å tro at de har fått i seg ghb når de er ute.
Sist endret av Blunty; 20. februar 2007 kl. 22:28.
Sitat av Blunty
Er det så mye ghb ute å går at folk sløser det vekk på denne måten eller er det barre skremsel og tull? Snart begynner vel alle å tro at de har fått i seg ghb når de er ute.
Vis hele sitatet...
Det har vært saker tidligere (i vertfall i Dannmark), der folk har fått GHB i drikken sin uten å vite det, etterfulgt av voldtekt.
Trådstarter
Sitat av nikita
Det har vært saker tidligere (i vertfall i Dannmark), der folk har fått GHB i drikken sin uten å vite det, etterfulgt av voldtekt.
Vis hele sitatet...
Ja greit nok, men nå er det snakk om 3 jenter på en bar i stavanger som drakk seg bevisstløse og sverger at noen hadde puttet noe i drinkene deres! De har ingen beviser. Å så skal politiet begynne å lage skremsel. Det kan være at noen puttet noe i drinkene deres, men jeg synes det skulle vært mer beviser.
De bruker det vel som en unnskyldning da de egentlig har drukket alt for mye. Hvorfor spør du oss?
Trådstarter
Hedningen -
Jeg lurer på om folk går på dette. Eller om politiet lykkes med denne skremselen. spør deg ikke akkurat, men lurer på hva folk mener.

Popp -
Men nå har det seg sånn at det ser ut som om politiet faktisk tror på disse damene fordi om damer har en tendens til å drikke seg for fulle for å så skylde på dop.
Sist endret av Blunty; 20. februar 2007 kl. 22:58.
Det kan minst like gjerne gjerne være benzodiazepiner de har fått i seg.

Og.. At jenter drikker seg drita er ikke noe nytt, men helt bevisstlse, og tre stykker? Det lukter fiksing her. Men som sagt, GHB trenger det ikke å være.
Det er veldig lett for dere å skrive: "Ja damene drakk seg så drita og skyldte på GHB" Reegner med at politiet er rimelige sikre når de går ut med dette. Dessuten kan det like gjerne ramme tre damer som en på et utested. Synes forøvrig det her er helt meningsløst å sitte å diskutere og synse på.
Sitat av sparco
Det er veldig lett for dere å skrive: "Ja damene drakk seg så drita og skyldte på GHB"
Vis hele sitatet...
Faktisk ja. Statistikk, sannsynlighetsberegninger, tallmagi, kunnskaper om rusmidler/ruskultur. og det meste annet som kan relateres til saken tilsier at dette er mange ganger mer sannsynlig.
Sleng på det FAKTUM at vi hadde sett mange flere GHB-relaterte dødsfall dersom det var såpass vanlig å dosere intetanende fulle mennesker (les: jenter/kvinner) med GHB, så bør det strengt tatt gå opp noen lys.
På tross av den seksuelle "frigjøringa" er det fortsatt en viss stigmatisering forbundet med å "pule rundt" om du er hunkjønn, og da er det naturlig nok lettere å slenge ut noen løse påstander om at du ble dopa enn å innrømme at du ikke klarer å begrense alkoholinntaket og har en tendens til å ta dårlige avgjørelser under påvirkning.
Enda litt mer subjektivt vil jeg si at det virker som god, gammel moral er i ferd med å bli borte, og det har blitt mer "ok" å lyve for å selv fremstå marginalt mer snill/ærlig/moralsk/jomfruelig, selv om dette innebærer å sverte uskyldige mennesker. Falske voldtektsanklager er nok bare toppen av isfjellet.
Snakk om å ta alle over en kam her. Det er noen "faktum" du bør ta til deg før du kaster rundt med dine påstander.

Det skal veldig mye å drikke seg selv under bordet på en bar. De aller fleste servitører stopper å servere lenge før det er fare for at en person skal besvime av det høye alkoholinntaket. Det skal også veldig mye til for å ta overdose på GHB. Selv på alkohol. Dosen mellom overdose og det å besvime (det er egentlig bare tung søvn) er så stor at det er tilnærmet umulig.

De fleste dødsfall skjer fordi det er har vært noe feil med syntesen når de lagde stoffet, ikke at de har inntatt for mye.

Jeg tror disse jentene fikk i seg GHB. Det ville vært veldig spesielt at tre jenter plutselig skulle besvime på en bar. Det er vel heller du som stigmatiserer jenter. Du tror dem jo ikke. Jeg håper egentlig at du ikke vet definisjonen på stigmatisering.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Deezire
De fleste dødsfall skjer fordi det er har vært noe feil med syntesen når de lagde stoffet, ikke at de har inntatt for mye.
Vis hele sitatet...
Hvor har du dette fra? Hvilken syntese og feil er det snakk om?
Om vi tar GBL -> GHB så er nok nøytraliseringen det største faremomentet. Men å bomme til den grad at det skal være dødelig å ta en liten kork stiller jeg meg skeptisk til.
Sitat av nikita
Det har vært saker tidligere (i vertfall i Dannmark), der folk har fått GHB i drikken sin uten å vite det, etterfulgt av voldtekt.
Vis hele sitatet...
du har sett på csi :P
CSI Miami episode 516 ^^,
Sist endret av albz; 22. februar 2007 kl. 23:01.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Deezire: Når det er blitt så gale at jenter er redd for å bli dopet ned på byn, som om det var noe enhver mann med tilgang til GHB ville gjort - ja da er det jaggu vi som er stigmatisert. Selv om bread kanskje er litt drøy i utsagnene her så støtter jeg dette 100%.

Og btw: Hvor mange jenter får ikke gratis drikke, kjøpt av andre, fra baren?
Ingen som har tenkt på muligheten for at disse jentene inntok GHB av egen fri vilje? Så korker de over, driter seg ut i full offentlighet, blir fraktet på sykehus og skylder på at "noen har hatt noe i drinken deres". Ikke for å være stygg mot disse jentene, men jeg synes det høres litt for fantastisk ut at noen har forsøkt å dope ned hele tre jenter på en kveld på samme sted. Hva skulle vitsen vært? Gruppesex med tre bevisstløse jenter? Kjempemoro...
Sitat av pecado
Gruppesex med tre bevisstløse jenter? Kjempemoro...
Vis hele sitatet...
For noen kan det nok være kjempemoro.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
GHB er jo kjent som et daterape-drug, så det er vel ikke helt utenkelig at slik kan skje. Som nicho har vært inne på tidligere er det veldig enkelt å få dette stoffet i driken til noen.
Om dette har skjedd her er jo vanskelig å si, men det er nok sannsynlig at de kan ha fått i seg GHB. Dette fører veldig ofte til en koma-lignende tilstand når det blir inntatt sammen med alkohol.
Om det er tatt frivillig eller ikke er jo veldig vanskelig å si, men jeg ser ikke poenget i at noen skulle springe rundt å putte GHB i drinkene til jenter uten at de hadde noen baktanker med det.
Må beklage min uvitenhet, men slik jeg hadde fått med meg så var skulle det mye til for å ta OD på GHB.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Medias fremstilling av GHB er nok litt i overkant drastisk, men GHB har nok blitt litt vel glorifisert her på forumet i det siste.
Det skal veldig lite til for å ta en overdose GHB sammen med alkohol, men for at det skal føre til død må dosen være betraktelig større (da vil hjerterytmen senkes eller stoppe helt og peronen kan slutte å puste) eller det er andre elementer som spiller inn. Dette kan f.eks være kvelning ved svelging av tunge eller oppkast. Det kan også være individuele helsemessige årsaker som kan føre til død.

Man skal uansett ha respekt for GHB som med alle andre rusmidler.

Deezire: Mulig du blander sammen med den saken der noen hadde dødd ved inntak av hjemmelaget metamfetamin? Dette skjedde vel i den samme tiden som GHB-fokuset i media, og ble av noen medier feilaktig koblet sammen med GHB overdosene.
Kan godt være. Har bare den siste tiden gått rundt og trodd at GHB var et av de mer "stabile stoffer", hvis man kan si det slik.

Folk kan jo ta dette som et godt eksempel på at det ikke er lurt å uttale seg om ting man egentlig ikke har nok knowhow til å uttalse seg om.
▼ ... over en uke senere ... ▼
De fant jo GHB kjøkken i Kvernevik. (Rett utfor stavanger)
Sitat av Deezire
Kan godt være. Har bare den siste tiden gått rundt og trodd at GHB var et av de mer "stabile stoffer", hvis man kan si det slik.

Folk kan jo ta dette som et godt eksempel på at det ikke er lurt å uttale seg om ting man egentlig ikke har nok knowhow til å uttalse seg om.
Vis hele sitatet...
Media har riktignok overdrevet farene ved GHB drastisk den siste tiden (les: alltid), men å tro at det er en av de mer stabile stoffene tror jeg er ganske feil. Har ikke mye kjennskap til stoffet selv, men såvidt jeg har forstått er det veldig lett å overkorke, og noen kan også bli litt aggresive av det. Og dø av overdose er riktignok litt vanskeligere enn å komme i GHB-koma, men ville absolutt sagt at GHB er relativt ustabilt/vanskelig å kontrollere. Correct me if I'm wrong.