Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 954
Hei alle. Tenkte jeg ville ta en liten høring på hva deres oppskrifter er på hvordan dere holder dere friske og raske (psykisk, som fysisk) under denne pandemien, hvor man blir tvungen til å sitte mye i våres hjem.
Skriv gjerne litt om hva din/deres situasjon er, som f.eks:

Jeg bor sammen med kjæresten og vi er begge uten arbeid per nå. Vi har ikke mulighet til å gjøre så stort utenfor våres fire vegger (helsegrunnlag), selv om vi er heldige og bor i en kommune som p.d.d har null smittetilfeller. Derfor går det mye
I serie/gaming, som er greit siden det fatter våres interesser, men det blir jo fort særdeles ensformig. Vi prøver å ha andre gode rutiner også, men vi merker det faller fort bort i disse tider, da vi er ganske fastlåst hjemme.

Tenkte å poste dette på freak siden det er et noe mere alternativt forum, men alle innspill er selvfølgelig velkomne!
Selv om det føles ut som verden står stille, prøver jeg å fokusere på fremgang. Det har vært først og fremst karrieremessig, men også mye fokus på psykisk helse.

I jobben min har jeg lidenskap, fordi jeg heldigvis fikk en jobb hvor jeg får bruk for utdannelsen min, så den er grei.

Psykisk helse er den største utfordringen for meg, her har det vært mye stygt i mange år. I år fikk jeg nok en henvendelse til DPS med utredning, etter å ha skippa de forrige når de kom for nært innpå. Etter å fulgt utredningen fullt ut fant vi *utrolig nok* ut hvilke skruer som mangler og hvilke som er løse. Hehehe.

Det gjorde at ting ble lettere, jeg har fått realistiske mål å rette meg etter. Oppfølging og tiltak jeg skulle tatt for mange år siden har stilt seg i rekke for meg så jeg kan sikte meg inn på dem og skyte dem rett i skallen. - Ønsker ikke å bli for personlig, så utenom det her har jeg gått inn for å:
  • Få utløp for det kreative
  • Leseleseleselese
  • Skrive
  • Ta opp kontakten med folk jeg har glemt i rusen
  • Stille opp der det trengs
  • Justere økonomien min etter hva jeg trenger mer enn det jeg vil ha
  • Realisere mantra
  • Koble hode og kropp sammen igjen
  • Dele kunnskap
  • Reconnecte med kjærligheten for mennesker
  • Snakke, le, aldri holde kjeft og å grine
  • Identifisere bedringspotensiale
  • Tilgi
  • Riste av meg komplekser og fordommer som aldri var mine egne
  • Puste
  • Akseptere, anerkjenne og uttrykke min skyld
  • Gi etter; for tanker, situasjoner, medmenneskets behov (gi folk det de så sårt trenger - en lytter, en venn, en stemme og en klem)

Ikke alt handler om meg. Nesten ingenting handler om meg, og det er greit. Jeg har meg, og for å kunne være der for den som jeg ser trenger det må jeg først og fremst være der for meg.
Sitat av pearL1337 Vis innlegg

Jeg bor sammen med kjæresten
Vis hele sitatet...
Hva med å utforske alt innenfor sex nå som dere har så mye tid sammen? Det ville jeg ha gjort.