Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3425
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hey freaks!

jeg trenger litt tips angående å skjule sprøytestikk. Noen buler litt å ellers er det litt rødt osv. Ikke veldig mye med såpass at jeg gjerne vil ha tips om hvordan man kan bli kvitt det. jeg savner å gå med t-skjorte.

om noen har tips til å slutte å skyte så gjerne kom med det også. det er subutex jeg skyter. har egentlig ikke noe særlig effekt da jeg har høy tåleranse
Nå har jeg ikke noe peiling på skyting men er det ikke mulig og skyte en annen plass en armene?
Sitat av GTAHQHD Vis innlegg
Nå har jeg ikke noe peiling på skyting men er det ikke mulig og skyte en annen plass en armene?
Vis hele sitatet...
Fordi å skyte andre plasser er mere skadelig enn å skyte i armene.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begynn å sniff det i stedet for å skyte feks. Problemet er at biotilgjengeligheten er høyest ved injisering, som betyr at du får mest virkestoff i deg av og injisere.

Ellers kan jeg anbefale bruledine som er en reseptfrie krem du får kjøpt på apotek som hjelper mot rødhet og lokale infeksjoner på stikk sted. Du kan kjøpe en billig dekk krem ( sminke) som kan dekke over. Du ja også bli flinkere å rullere på blodårer, altså ikke bruke samme åre hver gang.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Metylfenidat Vis innlegg
Fordi å skyte andre plasser er mere skadelig enn å skyte i armene.
Vis hele sitatet...
Spørsmål; På hvilken måte? Fordi man gjennomborer mer hud / fett dersom man gjør det i hofta liksom? Eller er det en annen fysisk reaksjon?

Hvor mye skadeligere er det? Akutt?
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
jeg fatter ikke hvorfor jeg gjør det for jeg kjenner ikke forskjell uansett. håper på eufori hver eneste gang men den kommer ikke. vet noen hvor lenge man må være uten subutex for at man skal få litt eufori igjen?
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg fatter ikke hvorfor jeg gjør det for jeg kjenner ikke forskjell uansett. håper på eufori hver eneste gang men den kommer ikke. vet noen hvor lenge man må være uten subutex for at man skal få litt eufori igjen?
Vis hele sitatet...
Du gjør det fordi du er hektet på nålen. Vanskelig å gå tilbake når du først har begynt med det.

Du må være vekke leeeenge, og uansett så vil du nok aldri få den samme euforien du fikk de første gangene du tok det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg fatter ikke hvorfor jeg gjør det for jeg kjenner ikke forskjell uansett. håper på eufori hver eneste gang men den kommer ikke. vet noen hvor lenge man må være uten subutex for at man skal få litt eufori igjen?
Vis hele sitatet...
Burde det da ikke være en enkel sak å bare slutte?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hey freaks!

jeg trenger litt tips angående å skjule sprøytestikk. Noen buler litt å ellers er det litt rødt osv. Ikke veldig mye med såpass at jeg gjerne vil ha tips om hvordan man kan bli kvitt det. jeg savner å gå med t-skjorte.

om noen har tips til å slutte å skyte så gjerne kom med det også. det er subutex jeg skyter. har egentlig ikke noe særlig effekt da jeg har høy tåleranse
Vis hele sitatet...
Bruk en genser til å skjule det. Og til de andre som har svart han, spørsmålet hans var hvordan fjerne sprøyte stikk, ikke hvordan slutte med sprøyter.
Sist endret av spider_man; 10. september 2020 kl. 15:13.
R.i.p 23.04.2021
Vis du ser for deg en fremtid med aktiv sprøytebtuk vil jeg anbefale en tattovering rundt det området du liker å skyte på. Da vil tatoveringen i seg selv dekke over evt stikk og arr du vil pådra deg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spørsmål; På hvilken måte? Fordi man gjennomborer mer hud / fett dersom man gjør det i hofta liksom? Eller er det en annen fysisk reaksjon?

Hvor mye skadeligere er det? Akutt?
Vis hele sitatet...
https://drugabuse.com/iv-drug-abuse-...s-to-shoot-up/ Her kan du lese noe på det, jeg ungikk alle plasser untatt armer perioden jeg skøyt ville ikke borti noe annet
Anonym bruker
"Bred Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
Bruk en genser til å skjule det. Og til de andre som har svart han, spørsmålet hans var hvordan fjerne sprøyte stikk, ikke hvordan slutte med sprøyter.
Vis hele sitatet...
Les innlegget til trådstarter en gang til du.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Les innlegget til trådstarter en gang til du.
Vis hele sitatet...
My bad
Sist endret av spider_man; 10. september 2020 kl. 16:03.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
takker for svar folkens

jeg kastet resten av utstyret mitt i dag og gikk til innkjøp av en krem som het hiorydin eller noe sånt. skal prøve og legge nåla på hylla nå. hater å fortsette med slikt når jeg uansett ikke får noe bedre følelse av det. er nok som sakt nåla jeg er avhengig ac
Nå begynner høsten straks for fullt så da er det heldigvis genser-vær. Du kan dekke over rødheten med en concealer fra sminkebutikk eller HM! Hvis du ikke vil kjøpe det i butikk over kasse selvom det ikke er uvanlig for menn å bruke så kan du bestille på nettbutikk for sminke. Håper dette hjelper deg litt og godt å høre at du har bestemt deg for å prøve å slutte
Er ikke vits å be en som skyter heroin å begynne å sniffe det i stedet. Kommer ikke til å dekke behovet. Men kan du ikke skyte i andre blodårer? eventuelt i bena. Eller så kan du jo sette den intramuskulert.
Jeg brukte noe sminke greier som dama hadde.

Luurer på om det het foundation. Jeg smørte det på og det ble på en måte ett lag med maling i hudfarge over blåkulene og selve arrvevet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hey freaks!

jeg trenger litt tips angående å skjule sprøytestikk. Noen buler litt å ellers er det litt rødt osv. Ikke veldig mye med såpass at jeg gjerne vil ha tips om hvordan man kan bli kvitt det. jeg savner å gå med t-skjorte.
Vis hele sitatet...
Kan anbefale deg å undersøke color correction-metoder for å dekke over rødheten i huden din. Teknikken bygger på fargeteori som baseres i den konklusjon om at primærfargene (rød, gul, blå) kan dekkes over hvis du bruker den 'motsatte' fargen av underlaget. Rødhet i huden dekkes derfor med grønn concealer.

Hva du vil trenge:
  • Fuktighetskrem (vannbasert)
  • Primer (base for makeup, fungerer som primer på veggmaling i praksis)
  • Color-correcting concealer (primært grønn men fås ofte i paletter m/andre toner som laks, fersken, lilla, gul og orange for andre ujevnheter i huden)
  • Concealer i din hudtone
  • Setting powder (translucent; dvs. gjennomsiktig)
  • Kan sløyfes! - setting spray (for å naturlig utseende og ikke minst for å sitte hele dagen).

Hvordan du gjør det:
  1. Du begynner først med å fukte huden din med kremen etter å ha vasket av med vann og evt. såpe.
  2. Etter å ha latt den tørke påfører du primer, la også denne tørke i ca. 1 og 1/2 minutt.
  3. Påfør grønn concealer på de områdene av huden din som er rød, ikke i rundt.
  4. Påfør 1 lag med pudder.
  5. Påfør deretter enda ett lag med concealer, denne gangen den som matcher din hudtone.
  6. Påfør så enda ett lag med pudder.
  7. Til slutt påfører du 1-2 utsprayinger på området.
Se spoiler for bildeforklaring
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Sist endret av Jokke; 11. september 2020 kl. 16:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Løpende Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sminkekrem for å dekke over tatoveringer funker veldig bra. https://www.iglow.no/dermacol_make_u...waAlMnEALw_wcB
Har ikke prøvd sprøytestikk, men sår, sikkert ganske likt. Det er skikkelig vanskelig å få det til å sitte. Har ikke funnet noen foundation som er dekkende nok, men en sånn concealer-stift kan funke hvis du treffer med nyansen. Men jeg synes ofte det blir irritert og gror dårlig av å kline sminke nedi. Hvis det blir betent så blir huden helt glatt og rar, og ingenting henger.

Mitt forslag er rett og slett hudfarget kirurgisk teip. Det blir ikke usynlig, men det blir det ikke uansett. Det ser renere og mindre iøynefallende ut. Ikke minst er sjansen større for at du ikke får stygge arr etterpå, siden dette er noe du vil slutte med. Lykke til med det!
Sist endret av *pi; 11. september 2020 kl. 17:56.
*pi
Det er skikkelig vanskelig å få det til å sitte. Har ikke funnet noen foundation som er dekkende nok, men en sånn concealer-stift kan funke hvis du treffer med nyansen.
Vis hele sitatet...
Tar meg friheten til å svare på denne, det er fordi festet ditt ikke er klart til å motta produktet. Du klargjør alltid huden for makeup ved 1. rens 2. fukt (med vannbasert fuktighetskrem) 3. primer (dette er festet ditt). Concealeren din er alltid mer konsentrert med pigmenter, som er grunnen til at den fungerer bedre, ofte også fordi disse i større grad er fettbaserte - fettet fester/blander seg til talget (sebumet) i huden din. Bruker du derimot en primer (fettbaserte for fettbaserte produkt, vannbaserte for vannbaserteprodukter) vil du se at det fester seg og dekker i mye større grad.

Men jeg synes ofte det blir irritert og gror dårlig av å kline sminke nedi. Hvis det blir betent så blir huden helt glatt og rar, og ingenting henger.
Vis hele sitatet...
Igjen skyldes dette at du ikke renser, fukter og beskytter huden din. Primere er ikke bare feste, de fungerer også som en barriere mot at huden din skal trekke til seg sminken. For å forebygge irritasjoner og rødheter i huden til folk som skulle ha behov for tipset: Rens regelmessig, fukt huden din regelmessig (stoffene du bruker tørker deg mest sannsynlig ut, beskytt deg ved å fukte for optimal barrierefunksjon i huden!) og når det oppstår infeksjoner er en billig og jævlig effektiv løsning: SINKSALVE (bleiekremen for babyer)! Sink er beskyttende og vil ligge som en antiseptisk hinne på såret og ta seg av infeksjonen din. I tillegg er den beroligende på irritasjoner og tolereres av alle hudtyper. Ettersom sink ligger på huden din og ikke trekker seg inn, vil det si at den også beskytter mot solskader. Sinksalve skal smøres på etter at du har påført vannbasert fuktighetskrem, forøvrig også etter en rens av området!

TL;DR: Rens huden din, smør den inn med fuktighet og skulle du allerede være utfor infeksjoner og irritasjoner bruk sinksalve (bleiekrem) på området så det får bedret seg fortest mulig.
Sist endret av Jokke; 11. september 2020 kl. 18:15.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
*pi


Tar meg friheten til å svare på denne, det er fordi festet ditt ikke er klart til å motta produktet. Du klargjør alltid huden for makeup ved 1. rens 2. fukt (med vannbasert fuktighetskrem) 3. primer (dette er festet ditt). Concealeren din er alltid mer konsentrert med pigmenter, som er grunnen til at den fungerer bedre, ofte også fordi disse i større grad er fettbaserte - fettet fester/blander seg til talget (sebumet) i huden din. Bruker du derimot en primer (fettbaserte for fettbaserte produkt, vannbaserte for vannbaserteprodukter) vil du se at det fester seg og dekker i mye større grad.
Vis hele sitatet...
Ingen tvil om at du har mer peiling på hudpleie enn meg, jeg er en sånn som vasker fjeset med vann Så dette her stemmer helt sikkert. Jeg har aldri hatt en primer.


Igjen skyldes dette at du ikke renser, fukter og beskytter huden din. Primere er ikke bare feste, de fungerer også som en barriere mot at huden din skal trekke til seg sminken.
Vis hele sitatet...
Her snakket jeg egentlig om selve såret, huden min blir ikke irritert av sminken. Jeg renser jo såret etter beste evne, men jeg tror uansett det er lurt å la det være i fred og heller teipe mtp fremtidige arr.
Hahaha, vasker fjeset med vann! Det funker for mange det, merker meg at det spesielt gjelder menn. Hadde vært en tanke å sjekke det ut hvis du skulle være innpå tanken om at det her 'sjenerer' deg. Primere funker fett!

Enig med deg der, ifht. til pleie er det jo best å la det være.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Hahaha, vasker fjeset med vann! Det funker for mange det, merker meg at det spesielt gjelder menn. Hadde vært en tanke å sjekke det ut hvis du skulle være innpå tanken om at det her 'sjenerer' deg. Primere funker fett!
Vis hele sitatet...
Skal innrømme et jeg har måttet ta meg sammen og begynt med ansiktskrem, endatil en med solfaktor. Blir jo ikke yngre, si.

Skal søren meg kjøpe en primer, da jeg har sånne bein som får blåmerker hvis noen ser på dem. Litt kjipt i lårkort på fest (og jeg har fått med meg at strømpebukser i åpen tå er no-no). Ved ettertanke så ville jeg jo aldri funnet på å male en vegg uten heftegrunn.

TS: Ikke bare fokuser på å skjule det, tenk på stelle det best mulig når du er aleine og om natta, så det gror fort og fint. Hvis du sminker det, så ta av sminken når du kommer hjem.
Sist endret av *pi; 11. september 2020 kl. 18:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
det er jævla langt mellom å skyte heroin og å skyte subutex, for du uvitende som skrev over her....har høy toleranse på subutex pga mange år i lar på alt for høy dose. LAR vil ha deg til å gå på subutex reten AV LIVET. MEN JEG NEKTER. PLANEN ER Å VÆRE BORTE FRA DET INNEN ÅR 2021.

NOEN SOM HAR TIPS TIL Å B
YGGE OPP STYRKE OG MOTIVASHON BLIR JEG GLAAAD FOR DET
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
takker for svar folkens

jeg kastet resten av utstyret mitt i dag og gikk til innkjøp av en krem som het hiorydin eller noe sånt. skal prøve og legge nåla på hylla nå. hater å fortsette med slikt når jeg uansett ikke får noe bedre følelse av det. er nok som sakt nåla jeg er avhengig ac
Vis hele sitatet...


Du er god du..

Dette klarer du. Et par kjipe dager. Tvi tvi.

Bare.å skrive.. Er litt kjipt men den nåla lurer deg.

Dekk krem funker greit. Eller foundation. Finnen som.matcher hudfargen der du skyter. Jeg måtte helst ha to. En til underarm og en til overalt pga fargefoskjellen (sollys)

God helg. Et godt valg du tar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
det er jævla langt mellom å skyte heroin og å skyte subutex, for du uvitende som skrev over her....har høy toleranse på subutex pga mange år i lar på alt for høy dose. LAR vil ha deg til å gå på subutex reten AV LIVET. MEN JEG NEKTER. PLANEN ER Å VÆRE BORTE FRA DET INNEN ÅR 2021.

NOEN SOM HAR TIPS TIL Å B
YGGE OPP STYRKE OG MOTIVASHON BLIR JEG GLAAAD FOR DET
Vis hele sitatet...
Har hørt det samme om LAR før, og det er sikkert noe sannhet i det, men doseringen blir ikke noe mildere av å skyte det heller?

Motivasjon er veldig individuelt, men generelt sett hjelper det veldig å ha troen på seg selv og fremtiden. Ved å tenke over hva slags venner og jobb man vil ende opp med og hva man kan gjøre for å nå det målet. Skyte sub er et tegn på det motsatte, så det er veldig bra om du greier å kutte. Det lønner seg å trappe ned gradvis, men konsekvent og kompromissløst.
Lykke til!
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei sorry det noe sure innlegget over her. Kan ikke huske at jeg skrev det engang. Beklager

Takk for mange tips over her!
Mange fine tips angående sminke osv. Jeg har ikke dame dessverre og vil ikke ha det før jeg har sluttet med dette tullet.

Det røde på armen har bleket litt heldigvis. Merker dessvere at trangen til gøye doser subutex og nåla er stor og at motivasjonen ikke er på topp

Vet noen hvordan man kan bygge motivasjon for å slutte med dette?
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Leser at salvia10 sier at og be en som skyter heroin om og sniffe ikke er nødvendig. Beklager det sure svaret mitt. Men kanskje det er sånn man blir sett på om man skyter subutex? Er det andre som ser slik på det at folk som skyter subutex like godt kunne skytt heroin? Lover å ikke komme med sure svar
Begynn med noe som holder deg opptatt så mye som mulig.

Jobb, utdanning, kurs, trening, matlaging, reising, alt som gjør at du ikke får tid til å sitte og friste deg selv til å skyte mer.

Når jeg har slitt med angst og depresjon har jeg jobbet mye, går også på skole så er lett å holde seg opptatt da.

Om jobb og skole er vanskelig så prøv noen av de andre tingene. Ta kurs, lær et språk, lag god mat, finn noe bra på tv, les en bok, dra på shopping, finn den nye tingen i livet ditt som du bruker like mye energi og tanke på som du gjør med å skyte subben. Motiver deg selv til å slutte med det. Ta subben på vanlig måte.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har skutt begge deler og ser ikke forskjellen, du injiserer et veldig avhengighetsskapende opiod inn i blodet ditt så hva er egentlig annerledes? Det er like farlig med tanke på infeksjoner.

Jeg ser greien med å ha et behov for å si til seg selv " så gale er det ikke, jeg skyter i det minste ikke heroin " og på den måten rettferdiggjør du for deg selv å fortsette for du er ihvertfall ikke "Så på kjøret" Vi er eksperter på å lure oss selv!

Det finnes ingen lette svar, alle må finne sin vei utav dritten, viss det er det du ønsker. Begynn med å be om hjelp. Viss ikke så får du kjøre på så forsiktig som du klarer så du ikke dauer før du rekker å komme til det punktet der du ønsker hjelp.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå er jeg veldig motivert for og ikke bruke sprøyte merz . Jeg har nemlig funne ei kjempe søt dame som er intresert. Og da blir det ikke mer sprøyte på meg. Dette var akkurat det jeg trengte. Skal uansett innlegges i november for å slutte helt på sub. Skal prøve og trappe meg lengst mulig ned før jeg skal på avdelinga.

Har noen av dere tips til hvordan jeg kan trappe ned best mulig den neste tiden? Vet at avrusningen varer 10 dager før man kommer på annen avdeling. Så jeg må komme meg ned på et nivå der jeg kan klare og slutte på 10 dager om dere skjønner. Denne dama er inneforstått med at jeg går på meds og skal bli innlagt får og slutte.
Nå gjør jeg hva som helst for å klare det. Sprøyta frister ikke engang :-D