Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1475
Jeg og min mor og far leier et hus på bygda i Ringsaker.. Her har vi vanlig internett med helt greit nett.
Så har det seg sånn at jeg bruker nettet MYE iløpet av dagen og det trengs fiber mener jeg har lurt på dette med fibernett her vi leier.. Det er mulighet for å koble oss på men hvem skal betale for oppkobling?
Han som leier ut eller vi som leier?


Hva mener dere?

Jeg mener duden som leier ut som burde stå for dette siden vi eier ikke huset og det blir dumt å koste på 5K på noe som ikke er vårt mener jeg..
Selvsagt så skal jo vi betale det det koster i måneden men hva med oppkoblinga??
Det koster vanligvis rundt 30.000 å installere fiber per husstand.

Noen leverandører som f.eks. Altibox kan imidlertid tilby fiber uten etableringsavgift, men med en bindingstid på 12 måneder.

Kilde: Graver til kabelkrig i Asker


Tast inn adresse og postnummer nederst på denne siden, så får du svar om hvor mye det vil koste:

Kan jeg få Altibox?

Dersom oppkobling er gratis, så tipper jeg kisen som leier ut ikke kan ha så mye imot dette.
Spør han først selvfølgelig.
Dere kan ikke kreve at utleier skal oppgradere oppkoblinga. Hør med ham. Sier han ja til å oppgradere på egen regning, er saken grei. Sier han at dere kan oppgradere selv, må dere ta regninga. Du kan jo hinte til at boligen kan bli mer attraktiv for eventuelle fremtidige leieboere om det oppgraderes til fiber.
Spør utleier så er dere kanskje heldige, men dere kan nok ikke KREVE at han skal finansiere oppgradering til fiber når dere allerede har som du sier "helt greit nett".