Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2631
Eg har no sett meg lei på alle fjernkontrollane som ligg å sleng på stuebordet, så eg har stilt meg inn på å gå til anskaffelse av ein universal fjernkontroll.

Men, sia eg ikkje har det fjernaste begrep om kva eg skal sjå etter, tenkte eg at eg skulle spørre her.

Det eg vonar den skal kunne styre er: Ein altibox TV-dekoder, ein gamal LG DVD-spelar, ein litt nyare LG Blu-ray spelar, ein 6 år gamal philips flatskjerm, og (om mogleg) ein 5 år gamal yamaha forsterkar.

Forhåpentligvis ein litt billig ein, sjølv om eg er klar over at "billig" er eit relativt begrep.

Eg skal skåle med øl for kvar og ein som kjem med hjelp og tips.
Har selv en Logitech Harmony 200, denne fungerer utmerket på alt fra Apple TV og playstation, til forsterker og TV. Man kan dog bare "knytte" den til 3 komponenter av gangen.

Prisen er også veldig overkommelig, 149,- hos elkjop.no


Dersom du går litt opp i pris, kan du få bedre modeller som kan styre flere ting samtidig. Et eksempel er Philips SRU6006 til 349,-
Sist endret av Meowen; 19. november 2013 kl. 19:31.
Sitat av Meowen Vis innlegg
Har selv en Logitech Harmony 200, denne fungerer utmerket på alt fra Apple TV og playstation, til forsterker og TV.

Prisen er også veldig overkommelig, 149,- hos elkjop.no
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Eg skal ta ein kikk på den. Men - er det sånn at ein må programmere dei, eller finn dei sjølv fram til det dei skal styre? (Ja - eg veit - eg er ganske uvitande her.)

Skål!
Sist endret av Nekran; 19. november 2013 kl. 19:33.
Det følgte med et veldig enkelt og brukervennlig program. Man kobler kontrollen til PC, søker opp komponenten man vil kontrollere, og knytter denne til en spesiell knapp. Veldig fort gjort!
Sitat av Meowen Vis innlegg
Det følgte med et veldig enkelt og brukervennlig program. Man kobler kontrollen til PC, søker opp komponenten man vil kontrollere, og knytter denne til en spesiell knapp. Veldig fort gjort!
Vis hele sitatet...
Nydelig! Då trur eg at eg har det. Tusen takk for hjelpa! Skål!
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Siden du har Altibox, har du sikkert også Altibox-fjernkontrollen. Den fjernkontrollen kan man faktisk programmere, hvordan du gjør det finner du HER!
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Siden du har Altibox, har du sikkert også Altibox-fjernkontrollen. Den fjernkontrollen kan man faktisk programmere, hvordan du gjør det finner du HER!
Vis hele sitatet...
Høyres fantastisk ut! Den eg har er for gamal, ser det ut til. Men eg har no sendt dei ein mail og spurt om dei ikkje kan sende meg ein nyare kontroll.

Skål!
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jeg har Harmony One, fungerer veldig bra på alt, har prøvd flere, men denne er helt klart best!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Jeg har Harmony One, fungerer veldig bra på alt, har prøvd flere, men denne er helt klart best!
Vis hele sitatet...
Skal ha han i bakhodet mens eg ventar på svar frå altibox. Den såg knakande god ut. Men om eg kan få det fiksa såpass "enkelt" at eg berre får ein fjernkontroll frå leverandøren min, går eg nok for det.

Skål!
Logitech Harmony 650 er og knakande god, og har litt flere modus enn 200. På 650 kan du programmere inn flere modus som feks TV, PS3, XBOX osv så skifter den innganger og slikt på alle enhetene dine i forhold til hva du skal se/høre på. Om du skulle gå for en Harmony så kan det være verdt å ta med at når jeg skulle programmere min opp mot altiboxen så måtte jeg søke opp altibox som produsent av tv boxen i staden for Motorola. Fungerer veldigt greit og har også lagt inn i programmeringen at den skal gå til tv-guide i staden for "startsiden" når jeg slår på TV LEgger du inn at lyden skal via stereoen, bilde på tv og kanalane på altibox, ja da styrer volumknappen stereoen, men kanalknappene altiboxen. Du får også tilgang til å styre en enkelt enhet og får opp alle knappene som ikkje passet inn på fysiske knapper via skjermen og knappene som tilhører skjermen. Det hørest avansert ut, men er så enkelt "at selv dama" fikser dette, og hun er ikke teknisk anlagt for å si det slik. Harmony 650 ligge på 449,- hos lefdal