Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 554
Ja, da var det på tide å oppgradere pcen, som begynner å bli ett par år gammel.

Hovedkort: Gigabyte P55-USB3
RAM: 8 GB
Prossessor: Intel Core i5-750 ~2.7 GHz (Quad Core)
Skjermkort: ATi Radeon 5770 1024MB GDDR5

Hva burde jeg oppgradere her? Duger i5-750 enda?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hvor mye tenker du og bruke? Og hvilken psu har du?

Det anser som det du burde kjøpe er

Ssd
Ny gpu
Cpu kjøtler (for og oc'e cpuen)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hvilken RAM har du? Hva tenker du og bruke? Hva er bruksområdet?
Sees på tur!
RosaElefant's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Hvor mye tenker du og bruke? Og hvilken psu har du?

Det anser som det du burde kjøpe er

Ssd
Ny gpu
Cpu kjøtler (for og oc'e cpuen)
Vis hele sitatet...
PSUen min er Corsair TW650W. Jeg kan bruke opptil 4k, men vil helst få det til under 3k om mulig. Har forresten et Cooler Master Elite 310 som kabinett.

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hvilken RAM har du? Hva tenker du og bruke? Hva er bruksområdet?
Vis hele sitatet...
Videoredigering og gaming. 3-4k. Rammen er 4x2 GB DDR3 @ 667 MHz. Husker ikke akkuratt hvilken type, har ikke mulighet for å sjekke det atm
Hastigheten på rammen din var slapp.. Den bør du vell se på.. Om du driver med redigering så gå for en OK i7 kjerne, alt etter hva du har råd til. Ikke et must, men jeg anbefaler iallefall SSD=)
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Ssd
Ny gpu
Cpu kjøtler (for og oc'e cpuen)
Vis hele sitatet...
Dette er det mest fornuftige synes jeg.

Prosessoren tror jeg vil yte godt om du kjøper en skikkelig CPU-kjøler og overklokker. Prosessoren er jo svært overklokkingsvennlig.

SSD vil vel gjøre redigeringsarbeide smidigere og senke loadingtidene under gaming.

Skjermkortet er godt, men henger ikke helt med i full HD på de nyeste titlene. GTX 670 vil være et bra valg, skulle jeg tro.

Jeg ville i tillegg ha kjøpt et nytt kabinett, men det er en smakssak. Du vil sikkert få ganske enkelt ned temperaturene og dermed støynivået. Du er kanskje også litt begrenset ift. størrelsen på CPU-kjøleren du dytter inn i din nåværende kasse.

Sitat av RosaElefant Vis innlegg
4x2 GB DDR3 @ 667 MHz.
Vis hele sitatet...
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Hastigheten på rammen din var slapp.. Den bør du vell se på..
Vis hele sitatet...
Regner med at de er på 1333 MHz - husker ikke hvorfor det oppgis til det halve, men den reelle hastigheten er vel 667 MHz *2.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Om du driver på med videoredigering selv bare som hobby er vel i7 og litt raskere ram og anbefale.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Om du driver på med videoredigering selv bare som hobby er vel i7 og litt raskere ram og anbefale.
Vis hele sitatet...
En 4kjærners i5 vil yte helt ok tilredigering,
Hastigheten på ramen er ca 1nanosekund forskjell i rendring tid med 1333mhz kontra 1600mhz. Så ingen av dem er noen spessiel flaskehals

Men og kjøpe mer ram er ikke en dum ide
Sist endret av Frufsa; 25. mai 2012 kl. 15:28.