Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1133
Da er tiden inne for å kjøpe en ny PC, da dinosauren hjemme snart antenner huset. Jeg har hatt en HP Pavlion dv7 17,3', som jeg har vært ekstremt fornøyd med. Den er nå 3-4år gammel, og begynner å bli litt for treg og litt for varm. Men den har gjennom årene vært en trofast venn på kjøkkenbordet.

Jeg sitter nå og drukner i specs og ting jeg ikke har peiling på. Jeg kviet meg litt, men valgte da å lage en tråd om det.

Familiens behov:
Bærbar
17 tommer
Greit batteri
HD oppløsning + bluray
Mulighet for å kjøre ymse spill (Sims, Minecraft, Fallout3, Elder Scrolls Oblivion)
Lite støy
Pen å se på
Chicklet tastatur
Har det meste innenfor "det nye" av tilkoblinger

Så, jeg ser etter en vanlig hjemmepc. Skal brukes til film, spill, bilderedigering og skriving. De som har fanget oppmerksomheten min er HP Envy 17 og Samsung sin 7 serie.

Hva kan du anbefale til en lettlurt jente som liker ting som glitrer?
Sist endret av Lily Bowen; 14. februar 2012 kl. 12:28.
Denne fra Asus er å anbefale http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=656680 200,- over budjsett. Men det er det verdt, bra CPU, godt skjermkort og greit med ram. Denne er uten BluRay

Denne fra Multicom kommer på 10,900,- men den er med BluRay : http://www.multicom.no/SystemConfigu...214-10605611-1
Sist endret av frank_l; 14. februar 2012 kl. 13:45.
Hva med denne? med bluray.

http://prisguide.no/produkt/asus-g74...49061/detaljer

Ops : 270kr mer.
Sist endret av Saint123; 14. februar 2012 kl. 14:12.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg og henger meg på anbefalingen av den siste. Det er noe synd at den sprenger budsjettet såppas, men jeg tror det absolutt er verdt de 300 kr'ene ekstra
JEg har ikke selv eid laptopen men har brukt en kompis sin endel, og den er både sprekere og kjøligere en min "konkurent" fra MSI. Så invester de300 kr ekstra du
hasjtagg
Lily Bowen's Avatar
Trådstarter
Den Multicomen likte jeg veldig godt!! Skulle vært litt penere bare. Men jaggu tror jeg at jeg skal tenke på å gå over budsjettet. Takk
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Bare vær ops på varme. jeg vet ASUS'en er eksemplarisk der. utover det så er vel alle et bra kjøp?
hasjtagg
Lily Bowen's Avatar
Trådstarter
Så Multicomen blir veldig varm? Er særs lei av at venstre håndledd tar fyr. Hehe. Men det skal dog sies at jeg ikke har lekt med en ny pc på lenge, og er dermed usikker på hvordan "varm" defineres. disse pcne er helt klart vinnere. Eneste jeg har å pirke på er utseende. De er litt "bøse". Liker dem litt mer strømlinje-formede.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Nei, det vet jeg ikke. jeg var lite presis i forrige post, beklager det.

Det jeg mente, var: Jeg vet Asus'en er genial på varme, mens den andre aner jeg ikke. Den ser bra ut med gode vifter osv, men kanskje lese litt rundt først?
Men det ser bra ut uansett, også har Asus'en gtx560m, noe jeg selv har og det begynne å slite godt med dagens spill.
F.eks, det kom akkurat ut en HD grafikk pakke til Skyrim, da måtte jeg ned til HIgh på Settings for å komme meg over 45 FPS

Skal du ha noe som yter godt i denne klassen ser de ut som brødristere som har blitt komprimert. det er desverre slik :/
Sist endret av CHillZoNE; 14. februar 2012 kl. 17:10.