Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 15490
kan legen finne ut om du har spist flein
ved pisseprøve eller blodprøve?

-

et spørsmål til, viss du er syk å legen må ta blodprøve for å
sjekke om du har kyssesjuka foreksempel..
kan han tilfeldigvis se om du har vore borti noen illegale stoffer da?

skål.
Husker ikke helt hvor lenge inntak av psilocybin kan påvises, men det kan helt sikkert andre svare deg på.

Svaret på det andre spørsmålet er nei. Det koster masse penger å analysere blod/urin mtp å oppdage dopbruk, i tillegg har ikke legen lov til dette.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De tester ikke spesifikt for rusmiddler hos legen (med mindre foreldrene dine drar deg med dit akkurat for dét), isåfall hadde jeg vært antastet av politiet innen denne tid.

Husk disse testene koster penger, noe staten ikke er villig til å øse rundt seg, det hadde kostet endel om de skulle teste hver pasient for alle narkotikum.
Når man blir lagt inn, eller de tester deg for sykdommer, så er det bare akkurat det de gjør, de blander i kjemikalier som reagerer enten med å skifte farge eller noe annet om man har den og den bakterien, proteinet eller hva det nå enn måtte være til stede.

Ja det finnes tester som kan analysere alle kjemikalier i en gitt prøve, men som sagt disse er _dyre_ og forbeholdes heller viktigere ting som prøver fra drapssaker eller forskning o.l.
Det vises i urinen i 1-3dager etter inntak. Noe mer du lurer på ang. sopp så sjekk her. Erowid is your friend!
Sist endret av Sinister; 20. september 2006 kl. 20:32.
EROWID

1-3 dager i urin, sjeldent testet for.

EDIT: 2 minutter
Sitat av Dodecha
De tester ikke spesifikt for rusmiddler hos legen (med mindre foreldrene dine drar deg med dit akkurat for dét), isåfall hadde jeg vært antastet av politiet innen denne tid.

Husk disse testene koster penger, noe staten ikke er villig til å øse rundt seg, det hadde kostet endel om de skulle teste hver pasient for alle narkotikum.
Når man blir lagt inn, eller de tester deg for sykdommer, så er det bare akkurat det de gjør, de blander i kjemikalier som reagerer enten med å skifte farge eller noe annet om man har den og den bakterien, proteinet eller hva det nå enn måtte være til stede.

Ja det finnes tester som kan analysere alle kjemikalier i en gitt prøve, men som sagt disse er _dyre_ og forbeholdes heller viktigere ting som prøver fra drapssaker eller forskning o.l.
Vis hele sitatet...

Leger oppdager ofte unormale verdier for både det ene og det andre.
Vet at flere pasienter på det lokale sykehuset her har blitt tatt for å bole av legen sin på grunn av helt sinnsyke hormon-verdier. Mulig det krever mer omfattende analyse for å oppdage psilocybin.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som du antar så er boling noe helt annet, ettersom du får helt unormale hormonverdier o.l. ingen rusmiddler jeg vet av påvirker hormonnivået noe betydelig.
Det trengs mer omfattende analyse, men sett at de skulle finne det ut mot alle odds så har de jo taushetsplikt.
Sitat av Sinister
Det trengs mer omfattende analyse, men sett at de skulle finne det ut mot alle odds så har de jo taushetsplikt.
Vis hele sitatet...
ja har vell taushet plikt til personer over 18år.
men viss personen er under 18 så blir vell foreldre kontaktet.
Sitat av Blunty
ja har vell taushet plikt til personer over 18år.
men viss personen er under 18 så blir vell foreldre kontaktet.
Vis hele sitatet...
16 år, men det skal vel mye til for å kontakte dem uansett? Om personen virker sløv/rar så trenger ikke det å bety rus, og de kan vel ikke teste uten lov så..
Shit, jeg trodde denne tråden handlet om noen som spiste flein og fikk blod i urinen! :O

Hahaha! Så fiel kan man ta! :P
Jeg har aldri hørt om noen i Norge som har blitt tatt for bruk av fleinsopp via urinprøve. Dette testes det uhyre sjeldent for ved "vanlige" urinprøver der man ser etter bruk av narkotika.

Ved vanlige blodprøver hos legen testes det ikke for spor etter narkotika, du kan slappe helt av.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei!Jeg er ikke sikker på dette,men tror at det er veldig vanselig at det skal påvises på prøver.De kan sikkert gå inn i en komplisert test å klare å spore det opp.Har en kamerat som ble stoppet pavirket av psilocybe semilanceata mens han kjørte bil.Politiet så at vedkommende var påvirket og tok vedkommende inn for tester.Alt de fant var thc og ikke psilocubin så tviler på at det er det første de vil se etter.Tror de må ta tester hver for seg for det de leter etter.Det er ikke sånn at de tar en prøve å ser alt du har puttet i deg,men hvorfor skulle de se etter det?
▼ ... flere år senere ... ▼
Salvia Divinorum kan de kanskje oppdage med utvidet prøve og er faktisk enno ikk e blitt ulovlig i norge enno
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er på pisseprøve hos purken for bruk av hasj, vises da fleinsopp i prøvene? Jeg er veldig usikker på om jeg skal tørre og spise flein siden jeg er bindet i 12 mnd. og er på prøvetid på 2 år, gi meg noen svar jeg kan stole på.
"Øko-Terrorist"
Sitat av nutcase Vis innlegg
Jeg er på pisseprøve hos purken for bruk av hasj, vises da fleinsopp i prøvene? Jeg er veldig usikker på om jeg skal tørre og spise flein siden jeg er bindet i 12 mnd. og er på prøvetid på 2 år, gi meg noen svar jeg kan stole på.
Vis hele sitatet...
Som nevnt på Erowid markerer de fleste urinprøver kun på disse narkotikum:
1. Cannabinoids (marijuana, hash)
2. Cocaine (cocaine, crack, benzoylecognine)
3. Amphetamines (amphetamines, methamphetamines, speed)
4. Opiates (heroin, opium, codeine, morphine)
5. Phencyclidine (PCP)

Og jeg tviler på at Politiet tester deg noe grundigere en dette.
Står også på Erowid og også nevnt av Bread at Psilocybin ligger i urinen i 1-3 dager, så hvis du vet når du skal inn kan du time dette slik at du spiser soppen 4-7 dager før du skal inn å pisse.

Erowid er som regel en meget pålitelig kilde.
Sist endret av tr80r; 14. februar 2010 kl. 02:51.
Har vært borti det samme for en del år siden, så du burde være trygg på akkurat det. Fikk aldri et spørsmål om vi skulle dra på legesenteret for å sjekke noe annet enn "vanlige" rusmidler. Når det gjalt flein så fikk jeg intrykket av at de ikke kunne sjekke det opp, så der var det bare å svare om du hadde spist det eller ikke (ikke "hvis du sier nei, så tar vi ei blodprøve av deg for å sjekke om du snakker sant"). Det er også et lite vanlig rusmiddel å bruke, så du burde være ganske så trygg. Blir omtrent det samme som folk som tester positivt på opium fordi de har spist french horn med valmuefrø på. Jeg hadde gått for det. Garantert.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hei. på urin prøver som blir sendt til sykehuset for analyse, vises fleinsopp der? en bekjent sa at de som regel ikke tester det..noen som vet?