Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1237
Heisann, sitter på en HP Pavilion DV5-1095eo laptop.
Den har en mikrofon innebygd ved webkameraet (som Windows gjenkjenner som Digital Mic), som jeg syntes suger.

Jeg har en mikrofon i headsettet mitt(som Windows gjenkjenner som Microphone), som jeg har koblet til PCn.
Det som er problemet, er at når jeg går innpå et program/spill, så skifter windows over ifra mikrofonen på headsettet til den innebygde mikrofonen.



Her blir "Digital Mic" satt som standard automatisk, når jeg går innpå ett program. Dette begynner å bli veldig irriterendes når jeg må alt+tab ut av spill og skifte til "Microphone" hele tiden.

Har WinXP med skin.
Beklager for rotete forklaring, men håper noen kan hjelpe meg.
Sist endret av RosaElefant; 11. august 2009 kl. 21:37. Grunn: leifrett
Hei

Kan jo vell like så greit bare gå inn i enhets behandling og deaktivere det interne ?
Så evt. aktivere det igjen vist du trenger det en annen gang ?
Sees på tur!
RosaElefant's Avatar
Trådstarter
Sitat av xsiv Vis innlegg
Hei

Kan jo vell like så greit bare gå inn i enhets behandling og deaktivere det interne ?
Så evt. aktivere det igjen vist du trenger det en annen gang ?
Vis hele sitatet...
Takk! Skal prøve det
Gå inn på kontrollpanel -> Lyder og lydenheter -> Stemme -> Så velger du Microphone som standard.
Sist endret av jeppfi; 11. august 2009 kl. 21:43.
Sees på tur!
RosaElefant's Avatar
Trådstarter
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Sitter på Windows 7 nå så vet ikke om det er det samme på XP, men du kan vel sette en som standard?
Vis hele sitatet...
Problemet er at visst jeg setter "Microphone" som standard, blir det automatiskt skiftet til "Digital Mic".
Viss du tenker på å sette standard lydkort, så er begge mikrofonene på ett lydkort.

Sitat av jeppfi Vis innlegg
Gå inn på kontrollpanel -> Lyder og lydenheter -> Stemme -> Så velger du Microphone som standard.
Vis hele sitatet...
Takk! Skal prøve det.

Akkuratt samme problemet :S
Sist endret av RosaElefant; 11. august 2009 kl. 22:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det samme problemet når du satt den som standard? Trykket du på Apply? Da må du gjøre som xsiv sa.
Sees på tur!
RosaElefant's Avatar
Trådstarter
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Er det samme problemet når du satt den som standard? Trykket du på Apply? Da må du gjøre som xsiv sa.
Vis hele sitatet...
Jepp. Prøver ut å finne ut hva navnet på hva den innebygde mikken kan hete inne på enhetsbehandling
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tipper den ikke er i enhetsbehandling, men del av USB-grensesnittet til webcammet.

Disable webcammet mao.
evt vist mic'en ligger der så finner du den under "System Devices/System Enheter(?)"
Sees på tur!
RosaElefant's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Tipper den ikke er i enhetsbehandling, men del av USB-grensesnittet til webcammet.

Disable webcammet mao.
Vis hele sitatet...
Jepp. Har gjort det, webkameraet funker ikke, men "Digital Mic" virker fortsatt

Vel, har ett bilde over listen i System Devices, kall meg dum, men jeg finner ikke miccen?
Sist endret av RosaElefant; 11. august 2009 kl. 22:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vist du høgreklikker på Volum kontrolleren.
Så evt Mixer eller noe slikt.

Ser slik ut på W7 og Vista
Sees på tur!
RosaElefant's Avatar
Trådstarter
Sitat av xsiv Vis innlegg
Vist du høgreklikker på Volum kontrolleren.
Så evt Mixer eller noe slikt.

Ser slik ut på W7 og Vista
Vis hele sitatet...
Takker. Formaterer til W7 straks (hadde planer om å gjøre det uansett )
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kaster meg på denne, jeg har klart å deaktivere den innebyde mikrofonen i min dv5 1145eo. Noen som vet hvordan jeg fikser dette? er litt dritt, siden den mikken jeg pleide å bruke er ødelagt
Start -> Kontrollpanel -> System -> Maskinvare -> Enhetsbehandling -> Scroll nedover listen til du finner den. Deaktiverte element har ett utropstegn over seg. Happy hunting
Fant ingen med utropstegn