Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 374
Heisann! Har en rimelig basis-pc som jeg oppgraderte skjermkortet på til ATI Radeon HD2400 AGP.

Alt gikk greit under fysisk installasjon. Så bootet windows, og jeg installerte driverene. Etter installasjonen, restartet jeg pc'en. Ikke svenskeknappen, men ifra Windows.

Så kom Windows loading screen opp, og akkurat når den var ferdig med loading screenen fryser bildet. En slik veldig, veldig mørkeblå farge. Så lot jeg den stå på ett par timer, restartet pc'en (fysisk), så fikk jeg opp en meny. Der kunne jeg velge, iblant Safe Mode, siste konfigurasjonen som virket osv. Der valgte jeg sistnevnte. Installerte driveren til skjermkortet på ny, fordi oppløsningen var på 640 X ETTELLERANNET.
Akkurat samme problemet.

Til slutt formaterte jeg. Alt gikk greit, helt til Windows skulle boote opp. Da skjedde det igjen. Nå har jeg restartet den ett par ganger, og det er akkurat det samme problemet!

Så nå sitter jeg med PC uten OS! Noen som aner hva jeg kan gjøre?
Har ikke så mye peiling på slikt.
Sist endret av elodin; 20. august 2008 kl. 21:00.
Har du prøvd med et annet grafikk kort?

og prøv evt, å sjekke produsenten til grafikk kortets hjemmeside.
se etter om pc spesifikasjonene passer til din pc, sjekk minimumskrav