Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 6218
Har seg sånn at onkel blå dukka opp på døra til en bekjent for å spørre etter meg der og etterlot seg en lapp med et tlf nr da jeg ikke var der.

Hvordan er reglene på dette? Siden jeg ikke har fått beskjed om det regner jeg med at jeg ikke plikter å ta kontakt? Jeg vet de sannsynligvis vil komme tilbake om jeg ikke gjør det, men hva om jeg bare velger å droppe det? Stikker til Sverige og kræsjer hos en kompis der i en måned? Sånn hypotetisk. Jeg har ikke registrert noen adresse forresten
Er vell ikke ulovlig i den forstand så lenge det ikke er soning eller rettsak du stikker fra. Men om du drar til Sverige i 5 mnd så får dem tak i deg til slutt uansett vist dem vill. så vist ikke det et noe spes dem vil ha tak i deg for så er det vell best og bare møte opp.
Kan jeg spør hva det gjelder?

Er vell ikke ulovlig i den forstand så lenge det ikke er soning eller rettsak du stikker fra. Men om du drar til Sverige i 5 mnd så får dem tak i deg til slutt uansett vist dem vill. så vist ikke det et noe spes dem vil ha tak i deg for så er det vell best og bare møte opp.
Kan jeg spør hva det gjelder?
Sist endret av 5FDP; 28. oktober 2016 kl. 00:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Er vell ikke ulovlig i den forstand så lenge det ikke er soning eller rettsak du stikker fra. Men om du drar til Sverige i 5 mnd så får dem tak i deg til slutt uansett vist dem vill. så vist ikke det et noe spes dem vil ha tak i deg for så er det vell best og bare møte opp.
Kan jeg spør hva det gjelder?
Vis hele sitatet...
Helt ærlig så vet jeg faktisk ikke helt hva det gjelder. Det kan da være så mangt si Neida, men det er ikke rettsak eller lignende i hvert fall. Har ikke hørt noe fra dem på forhånd
Sist endret av åshitsnutpådøra; 28. oktober 2016 kl. 00:25.
Du bør jo ha en viss aning siden du har spurt om freak utleverer informasjon om freakbrukere :P
Var i samme situasjon her for noen måneder siden, de leita etter meg flere plasser å jeg var litt likegyldig til hva de ville, ikke kunne de nå meg på telefon heller så det gikk en stund før de plutseli sto 3 stykker inne i stua hos en kompis der jeg sov på sofaen, de hadde noen papirer på at de kunne ransake plassen jeg var på å at jeg sku bli tatt med inn til "identifisering".
Jeg hadde tilfeldigvis en magefølelse på at d var noe slikt da jeg enda ikke hadde blitt tatt bilde av eller levert fingeravtrykk, så det jeg gjorde var at jeg kjøpte 2 pakker med blondering (jeg har svart hår å bruker ALDRI å farge det), brukte disse både på hode og i ansiktet å når jeg var ferdig så likna jeg ikke på meg selv lengere

..."Hadde æ vist d va bilde dag skulle æ nok ha barbert meg" sa æ å flirte for meg sjøl da bildan sku taes
Sitat av Cryp2mania Vis innlegg
Var i samme situasjon her for noen måneder siden, de leita etter meg flere plasser å jeg var litt likegyldig til hva de ville, ikke kunne de nå meg på telefon heller så det gikk en stund før de plutseli sto 3 stykker inne i stua hos en kompis der jeg sov på sofaen, de hadde noen papirer på at de kunne ransake plassen jeg var på å at jeg sku bli tatt med inn til "identifisering".
Jeg hadde tilfeldigvis en magefølelse på at d var noe slikt da jeg enda ikke hadde blitt tatt bilde av eller levert fingeravtrykk, så det jeg gjorde var at jeg kjøpte 2 pakker med blondering (jeg har svart hår å bruker ALDRI å farge det), brukte disse både på hode og i ansiktet å når jeg var ferdig så likna jeg ikke på meg selv lengere

..."Hadde æ vist d va bilde dag skulle æ nok ha barbert meg" sa æ å flirte for meg sjøl da bildan sku taes
Vis hele sitatet...
Hahaha, nydelig! De triangulerte telefonen din da eller? Uff..snuten altså
Nei det gjorde de ikke da æ ikke hadde telefon på den tida, De hadde fått tips av Rus og Psykiatri folkene som kjører rundt i Ghettostrøk o.l da de hadde sett meg der jeg var (hadde heller ikke fast bostedsadresse)
Sitat av Cryp2mania Vis innlegg
Nei det gjorde de ikke da æ ikke hadde telefon på den tida, De hadde fått tips av Rus og Psykiatri folkene som kjører rundt i Ghettostrøk o.l da de hadde sett meg der jeg var (hadde heller ikke fast bostedsadresse)
Vis hele sitatet...
Okey da, det gir mening
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Er vell ikke ulovlig i den forstand så lenge det ikke er soning eller rettsak du stikker fra. Men om du drar til Sverige i 5 mnd så får dem tak i deg til slutt uansett vist dem vill. så vist ikke det et noe spes dem vil ha tak i deg for så er det vell best og bare møte opp.
Kan jeg spør hva det gjelder?

Er vell ikke ulovlig i den forstand så lenge det ikke er soning eller rettsak du stikker fra. Men om du drar til Sverige i 5 mnd så får dem tak i deg til slutt uansett vist dem vill. så vist ikke det et noe spes dem vil ha tak i deg for så er det vell best og bare møte opp.
Kan jeg spør hva det gjelder?
Vis hele sitatet...
? Finnes folk som har vært etterlyst i årevis som bor i Sverige. Er vel strengt talt et av de beste landa for nordmenn og forsvinne i bortsett fra de mest åpenlyse landa...
Dersom "onkel blå" har etterlatt seg ett telefon-nummer, som du kan ringe til. Så burde det vel være relativt enkelt å bare slå på tråden til dem?
Hvis du ringer dem - så er det du som er best forberedt og har kontroll på situasjonen der og da. Alternativt kan du vente til dem plutselig står i stua di og roper "overraskelse". Da er du helt uforberedt..

Ring, du har ingenting å tape på det!
Hvis han ringer, kan de vel gi han et pålegg om å møte opp hos de. Så han taper jo på det, om det er noe.
Sitat av åshitsnutpådøra Vis innlegg
Har seg sånn at onkel blå dukka opp på døra til en bekjent for å spørre etter meg der og etterlot seg en lapp med et tlf nr da jeg ikke var der.

Hvordan er reglene på dette? Siden jeg ikke har fått beskjed om det regner jeg med at jeg ikke plikter å ta kontakt? Jeg vet de sannsynligvis vil komme tilbake om jeg ikke gjør det, men hva om jeg bare velger å droppe det? Stikker til Sverige og kræsjer hos en kompis der i en måned? Sånn hypotetisk. Jeg har ikke registrert noen adresse forresten
Vis hele sitatet...
De gir nok ikke bare opp. Hvis de vil ha tak i deg så venter de tålmodig til du er uforsiktig, og SMEKK så er det gjort.
Sitat av huehuehue Vis innlegg
Hvis han ringer, kan de vel gi han et pålegg om å møte opp hos de. Så han taper jo på det, om det er noe.
Vis hele sitatet...
Og når de dukker uanmeldt opp så får han det samme pålegget, i tillegg til at kåken blir ransaka fordi han ble ferska med huet langt inn i bongen..
Ring de og spør hva det gjelder.. Er ikke værre en det.. Så lenge ei du vet du har gjort noe veldig fæælt...

venner av meg har hatt skjold og våpen hos seg for og finne meg, da grunnet grov vold kvelden før og at de antok at jeg var bevæpnet og hjemme hos mine venner som fikk ubehaget av og få de på dør..
Jeg stakk på hytta og ringte de. Møtte opp mandags morgen i avhør uten videre problemer. utenom 3 mnd ferie på madrass i hedmarken...
Sitat av vato Vis innlegg
Ring de og spør hva det gjelder.. Er ikke værre en det.. Så lenge ei du vet du har gjort noe veldig fæælt...

venner av meg har hatt skjold og våpen hos seg for og finne meg, da grunnet grov vold kvelden før og at de antok at jeg var bevæpnet og hjemme hos mine venner som fikk ubehaget av og få de på dør..
Jeg stakk på hytta og ringte de. Møtte opp mandags morgen i avhør uten videre problemer. utenom 3 mnd ferie på madrass i hedmarken...
Vis hele sitatet...
Wow, ikke mindre enn det nei Har forsøkt å ringe, men den aktuelle politimannen har ikke hatt tid, så da får jeg håpe at jeg blir nedprioritert og slipper mer mas Hadde vært greit nå som jeg endelig begynner å få dreisen på livet, hehe
Politiet har gitt opp å lete etter meg, ettersom jeg har ikke telefon og beveger meg mye rundt. Nå stiller de meg bare spørsmål de ikke får et godt svar på når jeg havner i arresten et sted og lignende, og de trekker fram noen uklarerte saker. De sender post til adresser jeg ikke har bodd i på flere år. Har du ikke et nummer og en adresse de vet de kan nå deg på, så gidder de fader ikke stresse heller. Det forutsetter at du har spilt kortene dine riktig i eventuelle tidligere avhør osv. Jeg for min del har så jævlig mange småting og 'mistanker'. Det kommer til et punkt der hver politimann skjønner at du ikke kommer til å si noe, og avhør blir kun en formalitet som begge sitter og gjesper av. Så frykt ikke.
Sist endret av Bisind; 30. oktober 2016 kl. 18:51.