Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1620
Hei.

jeg trenger et digitalt tidsur som går i en infinite loop. er det noen genier her som kan hjelpe med slikt? jeg har en vannpumpe som må stå på i 1.5 min. og av i 15min siden den ble litt kraftigere en jeg hadde tenkt.
Siden du kun nevner en timer, er det slik at du allerede har kontaktor/rele for å legge inn/ut strømmen til pumpen?

eller er det noe annet elektronikk på pumpen så du kun trenger lukke en krets på dette?


Hvis du kun trenger et rele kan du bruke noe slikt: http://www.ebay.com/itm/DC-12V-Multi...cAAOSwsTxXjEXG

tok en av de første jeg fant, hvis du ser på function 5 forklaringen virker det som det du er ute etter.
Jeg skulle kanskje vært litt mer spesifikk. Jeg kjøpte en vannpumpe som trekker ca 500 l/t.

http://www.zooservice.no/ferskvann/a...r/maxi-jet-500

Denne kommer med vanlig stikkontakt uten noen innstillinger. Min opprinnelige ide var å sette en timer på pumpen som slår på strømmen i f.eks 1 min. for så å slå den av i 15 min. slik at ikke vannet renner over. Jeg kjøpte timer på clas olson uten hell siden disse var klokkebaserte med et gitt antall instillinger.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av snakkeboble Vis innlegg
Jeg skulle kanskje vært litt mer spesifikk. Jeg kjøpte en vannpumpe som trekker ca 500 l/t.
Vis hele sitatet...
Kva skal du bruke den til? Om det er nivåregulering så kjøp deg eit par nivåbrytarar som skrur den av og på basert på nivå, og ikkje tid.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva skal du bruke den til? Om det er nivåregulering så kjøp deg eit par nivåbrytarar som skrur den av og på basert på nivå, og ikkje tid.
Vis hele sitatet...
Det hørtes ut som en strålende idé. Den skal brukes i et dwc system. Tanken er å ha jevnlig sirkulerende vann gjennom ca 10 dunker, med slange. Har koblet pumpen mellom 2 av dunkene. Men problemet jeg har fått er at dunken som står før pumpen tømmer seg fortere enn de andre klarer å fylle den opp igjen ved tyngdekraft.

Så da ser jeg for meg at jeg trenger en bryter som kutter pumpa når vannstanden blir for lav, Korrekt?
En nivå bryter for å starte pumpa og en annen for å slå den av. Har du kun en nivå bryter på toppen, så vil pumpa starte med en gang den går under dette nivået.
http://www.designbelysning.no/digital-timer-17348.html

denne har ned til 1 min som minste tidsinnstilling og looper konstant

jeg har kjørt mange runder med DWC med mange forskjellige løsninger og funnet ut at å ha et stort reservoar som sirkulerer i 10 bøtter vil skape en masse muligheter for lekkasje og masse styr hvis noe ryker (i know)... til slutt brukte jeg heller 90 liters murer kar fra biltema med sponplate på toppen som jeg borret 2 toms hull til 9 netting potter med et lite hjørne som jeg skjærte ut til påfylling av vann og luftslangene (bruse steiner kan du ikke få nok av)..

justerte NPK hver eller annen hver dag og flushet hver 14 dag , når jeg flushet brukte jeg bare en pumpe koblet til drill som fungerte utmerket og ga veldig gode avlinger ... ikke gjør ting så veldig avansert =)

Hvis du vil bygge et system som virkelig setter fart på sakene så ta en tur på norcan.org og søk på DASS , jeg har bygd 4 sånne systemer og vil aldri gå tilbake til noe annet ... det systemet banker det meste

har noen år med dyrking bak meg med mange forskjellige strains og systemer så deler gjerne erfaringer

protip - prøvde før gøy en gang med jordbær i DWC og som vg ville ha sagt -- det ble MONSTER bær =)
Det blir vel å innom det meste etter hvert. Jeg prøvde autopots sist. Det var ei fin greie, men ble lei av gris med jord.
jord er no jævla gris med ompotting og styr ..
jeg brukte autopot bøttene til dwc en stund også , men de gule funky lufte steinene fløt alltid opp så byttet de
Sitat av gekko4u Vis innlegg
http://www.designbelysning.no/digital-timer-17348.html

denne har ned til 1 min som minste tidsinnstilling og looper konstant
Vis hele sitatet...
Denne var ikke litt det jeg så etter. den går på klokke som alle andre. 300 bortkasta kr