Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 8419
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Tull, da er det ansvaret til banken som skal ha maskiner som fungerer.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det deres ansvar i første omgang, men det oppstår også tilfeller som er utenfor bankens kontroll. Det være seg hærverk, strømbrudd, idioter som tvinger kortet inn i minibanken med makt, osv. Bankene kan ikke sikre seg mot alt!

Hvis du hører på begrepet "Force Majeure" så betyr det nettopp "store krefter". En maskin som slutter å fungere av seg selv er ikke "store krefter". Force majeur gjelder bare ved naturkatastrofer, krig osv.
Vis hele sitatet...
"Force Majeure" kan påberopes når noe alvorlig og uforutsett oppstår, og det er ikke bare ved naturkatastrofer og i krig! I mindre ekstreme tilfeller, så kan det f.eks være gjeldende ved forsinket eller manglende levering fra en 3. eller 4. part, som igjen fører til at 2. part ikke klarer å levere det han har forpliktet seg til. "FM" kan også gjøres gjeldende ved sykdom.

Dersom en teknisk feil gjorde slik at kortene til brukerene ble spist, så vil jeg si at det er en alvorlig og sannsynligvis uforutsett hendelse, og at det da faller inn under "Force Majeure".
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Beklager den siste posten. Trodde det var fra samme person.

Men hva jeg sa på forrige og første side står fortsatt
Noen som har merka at han ignorerer alle som har spurt om hvilken bank som har åpent på søndager?
Jeg lurer også på det faktisk, men plis ikke saksøk meg bare på grund av det.
Sitat av DarkStaar Vis innlegg
"Force Majeure" kan påberopes .
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke se at begrepet er et entydig og klart juridisk begrep som kan "påberopes". Såvidt jeg har forstått er det bare et ord som forteller om klausuler man vanligvis tar med i kontrakter.

Sitat av DarkStaar Vis innlegg
å kan det f.eks være gjeldende ved forsinket eller manglende levering fra en 3. eller 4. part, som igjen fører til at 2. part ikke klarer å levere det han har forpliktet seg til. .
Vis hele sitatet...
Kommer ann på. Det er kontraktsmessig uinterssant for 1.part hva slags problemer 2.part har med 3. eller 4. part (med mindre kontrakten inneholder konkret forbehold om dette). Om 2.part velger dårlige leverandører og burde være bevisst på dette så kan de selvsagt lastes.

Sitat av DarkStaar Vis innlegg
Dersom en teknisk feil gjorde slik at kortene til brukerene ble spist, så vil jeg si at det er en alvorlig og sannsynligvis uforutsett hendelse, og at det da faller inn under "Force Majeure".
Vis hele sitatet...
Det du sier her er at om min TV nå sprenger helt uforutsett av en produksjonsfeil så var det en "Force Majeure" og ikke produsentens feil. Det følger logisk av din definisjon; som selvsagt ikke stemmer i virkeligheten.
Sist endret av Kinseek; 1. februar 2009 kl. 22:14.
Sitat av DarkStaar Vis innlegg
Dersom en teknisk feil gjorde slik at kortene til brukerene ble spist, så vil jeg si at det er en alvorlig og sannsynligvis uforutsett hendelse, og at det da faller inn under "Force Majeure".
Vis hele sitatet...
Dette her har du tolket kraftig feil. Begrepet du sikter til brukes først og frem ved avtale - og kontraktsbrudd mht. avtaleloven, og gjelder svært spesielle/ekstraordinære tilfeller der ingen har skyld i bruddet.
Sitat av Wilhelmsen Vis innlegg
Word. på de fleste, om ikke alle minibanker i norge må du ta ut kortet for å sette det inn igjen. Jeg gjorde akkurat samme feilen og den slukte kortet. men jeg gikk til bankfilialen som lå rett ved siden av. etter å ha vist id kunne de sjekke om kortet var slukt, så gikk de å låste opp minibanken og jeg fikk kortet tilbake med en gang.
Vis hele sitatet...
Dette må ha vært lenge siden, fordi i dag har INGEN av de filialansatte tilgang til minibankene og har mulighet til å åpne de. Standard prosedyre er at du melder inn at kortet er slukt, og de sender deg et nytt i posten. Rutinene er faktisk også slik at du ikke trenger melde fra en gang fordi systemet varsler om kortet ditt. Men om du ønsker sperre det med en gang så er det alltid lurt å ringe sperretelefonen.

Om du har nettbank, så finner du kontonummeret ditt der.
Da trenger du bare ta med deg førerkort og kontonummer, så kan du ta ut penger direkte i filialen.

PS: Om du har Visa-del på kortet ditt, kan du kontakte de for "krisepenger". På samme måte som f.eks et kort blir stjålet.
Sist endret av Daskeladden; 1. februar 2009 kl. 22:48.
Sitat av DarkStaar Vis innlegg
Dersom en teknisk feil gjorde slik at kortene til brukerene ble spist, så vil jeg si at det er en alvorlig og sannsynligvis uforutsett hendelse, og at det da faller inn under "Force Majeure".
Vis hele sitatet...
Dette her har du tolket kraftig feil. Begrepet du sikter til brukes først og frem ved avtale - og kontraktsbrudd mht. avtaleloven, og gjelder svært spesielle/ekstraordinære tilfeller der ingen har skyld i bruddet.
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Jævla sutrekopp. Håper jeg aldri treffer deg irl.
Vis hele sitatet...
Kommer mest sannsynlig aldri til å treffe deg irl, du bor jo foran pcskjermen.

Ikke si hvorfor jeg ikke svarer. jeg har ikke vært innpå siden forrige gang jeg svarte. Jeg var på en eller annen DnB Nor i os... den var åpen. sammen med kiwi ved siden av.

Hva faen mener dere med at når jeg får 400 kr, så får jeg en lunsj, og banken ingen? Banken er noe kvalmt drit. De har jævel med penger. Husker når jeg kom sa at jeg skulle ha nytt bankkort en gang, så prøvde de å få meg til å kjøpe masse forsikringer og drit.

Og det sto ikke advarsel heller. Hvorfor sier dere at det sto det da? Har dere vært der kanskje? Mest sannsynlig ikke. Og jeg dro kortet faktisk ut av minibanken, og puttet det inn igjen. Dette har jeg sagt. Så hvorfor begynner dere å si at jeg ikke gjorde det? Hva faen?
Vel, DnB Nor i Brugata 3 i Os, rett ved Kiwi i Brugata 2 melder gjennom sin nettside at deres åpningstider er
Man-fre kl. 1000-1530
Tors kl. 1000-1700
Sommertid (15. mai - 31. aug.):
Man-fre kl. 1000-1500
Tors kl. 1000-1700
Vis hele sitatet...
Sist endret av Snillorg; 1. februar 2009 kl. 23:23.
Sitat av Myhre Vis innlegg
Vel, DnB Nor i Brugata 3 i Os, rett ved Kiwi i Brugata 2 melder gjennom sin nettside at deres åpningstider er


Vis hele sitatet...
Vel, de var åpen igår. Om det ikke var noe spesielt arrangement i os eller noe. De var hvertfall åpen. sjekk selv.
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Vel, de var åpen igår. Om det ikke var noe spesielt arrangement i os eller noe. De var hvertfall åpen. sjekk selv.
Vis hele sitatet...
Helt tilfelldig at de var åpne akkurat når du fikk problem med ditt kort og du skryter om at du fikk 400kr av de? NEI
En vanlig tjenestemann i banken kan ikke gi ut 400kr til en vanlig mann, som ikke har noe grund til å få penger. tviler egentlig på at de kan gi penger til noen som helst.
Var de åpen igår (lørdag) eller idag (søndag) ? Litt forvirret jeg nå. Selv ikke Handelsbanken på flesland er åpen i helgene lenger. Ville tro at det er et større behov for banktjenester der oppe enn på os på en søndag. Merkelig at eneste helgeåpne filial jeg finner er gardermoen. Men ok, da er DNB på Os et hett tips hvis noen på vestlandet har bruk for banktjenester på en søndag da...
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Kommer mest sannsynlig aldri til å treffe deg irl, du bor jo foran pcskjermen.

Ikke si hvorfor jeg ikke svarer. jeg har ikke vært innpå siden forrige gang jeg svarte. Jeg var på en eller annen DnB Nor i os... den var åpen. sammen med kiwi ved siden av.

Hva faen mener dere med at når jeg får 400 kr, så får jeg en lunsj, og banken ingen? Banken er noe kvalmt drit. De har jævel med penger. Husker når jeg kom sa at jeg skulle ha nytt bankkort en gang, så prøvde de å få meg til å kjøpe masse forsikringer og drit.

Og det sto ikke advarsel heller. Hvorfor sier dere at det sto det da? Har dere vært der kanskje? Mest sannsynlig ikke. Og jeg dro kortet faktisk ut av minibanken, og puttet det inn igjen. Dette har jeg sagt. Så hvorfor begynner dere å si at jeg ikke gjorde det? Hva faen?
Vis hele sitatet...

Så hvis bankene har en load med penger, vil det automatisk si att de forplikter seg til å seg av deg hver gang du driter deg ut?

Ingen banker har åpen på søndager, og er det ett arrangement, så tviler jeg da egentlig på att de har noen som helst form for kundebehandling den dagen, utenom det som arrangementet handler om.

Suck it up
Sitat av Anonimous Vis innlegg
Helt tilfeldig at akkurat DU av de flere milliardene sædceller ble til?

Hun kan gi ut penger, akkurat det hun gjorde. Så..
Vis hele sitatet...
Okay, da skal jeg begynne å jobbe i en bank, og invitere venner hver dag for å klage på en minibank så jeg kan gi de 400kr så delere vi 50/50.
Tusen takk du har sikra fremtiden min
Sist endret av FaLcOn; 1. februar 2009 kl. 23:40.
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Som f.eks. da mobilen min ble ødelagt, sendte jeg den inn på reparasjon. Etter 2 uker fikk jeg mail der de skrev at for å fikse mobilen min, måtte jeg ut med 2000 kr, som faktisk var like mye som mobilen kostet.
Jeg truet med å gå til forbrukerrådet, og evt. saksøke dem, for dette hadde de ikke lov til.
Vis hele sitatet...

Hallo.. Klart dem har lov til dette. Med mindre du har spesifisert at dem ikke skal fikse noe under en fastsatt sum.
Jeg tok en telefon til DnB, og de kunne fortelle meg at filialen i Os ikke var åpen hverken lørdag eller søndag...
Sitat av pidget Vis innlegg
Dnb på Gardermoen som eneste jeg kunne finne, men tviler litt på at han har reist dit for å diskutere på en søndag. Hvis ikke han bor der da, kan jo ikke vi vite
Vis hele sitatet...

Hva gjør man ikke for å få 400 kr?
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Jeg tok en telefon til DnB, og de kunne fortelle meg at filialen i Os ikke var åpen hverken lørdag eller søndag...
Vis hele sitatet...
Eid!

Jeg er smartere enn 99,60% av den generelle befolkningen.
Vis hele sitatet...
Både grammatikken og oppførselen din tilsier at du har en grov kommafeil i signaturen din.
Ingen ting jeg hater mer enn tøff-på-nettet-folk. Men gratulerer, du failet hardt.
Da er det sagt, og av en eller annen grunn tror jeg det sitter personer i det ganske land og ler av deg.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Ingen ting jeg hater mer enn tøff-på-nettet-folk. Men gratulerer, du failet hardt.
Da er det sagt, og av en eller annen grunn tror jeg det sitter personer i det ganske land og ler av deg.
Vis hele sitatet...
La oss slutte flamngen, mens vi fremdeles har pust til å le. Lurer på om jeg tipsa han om eneste åpne på søndag var DNB, men det var ikke på Os ? ja ja, ble en lol historie uansett husk Høflighet på nFF !. God kveld
Åh! Jeg elsker den tråden her.
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Jeg tok en telefon til DnB, og de kunne fortelle meg at filialen i Os ikke var åpen hverken lørdag eller søndag...
Vis hele sitatet...
Jeg vet at Spiralgalakse mest sannsynlig har funnet opp alt det drittet, meen... Sjanten: det er faktisk like stor sjanse som at han skulle lyge som deg. Du har ingen fysiske bevis på dette. Henvis heller til kilder før dere legger ut sånt.

Men det var da fælt til etterforskning som var på gang her da! Skulle tro dere jobbet for et etterforskningsfirma. Ringer til DnB Nor og begynner å preike om en bank i Os (når folk allerede har funnet ut via internett at han lyger), for å finne ut om en har funnet opp en historie som går ut på at han fikk 400 kr for å klage... Dere trenger ikke ta det så forferdelig seriøst, herre...
Poenget er jo at denne "Spralgalakse" hevder at han gang på gang får noe igjen for at han er en whinete person som klager på alt og alle. Han prøver så å overbevise så og si alle i denne tråden om at han faktisk fikk penger ved å klage også denne gang, men heldigvis for oss skrev han dette på en søndag (banker _har ikke_ åpent på søndager. Selv ikke i selveste Os).

At han i tillegg hevder i signaturen sin at han er smartere enn 99,6% av befolkningen er jo bare prikken over i'en.

Jeg voter ihvertfall denne tråden til årets beste (hittil).
Sitat av Myhre Vis innlegg
Vel, DnB Nor i Brugata 3 i Os, rett ved Kiwi i Brugata 2 melder gjennom sin nettside at deres åpningstider er


Vis hele sitatet...
Syns jeg burde ha litt creds for å ha gjettet at DnB og Kiwi ligger rett ved siden av hverandre

og signaturen er faen ekte

jeg bare liker å tulle og snylte iblant.
Sist endret av Spiralgalakse; 3. februar 2009 kl. 00:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
og signaturen er faen ekte
Vis hele sitatet...
Jeg er ekte, føler jeg. Jeg syter ikke og lager en tråd, for så lyge alle forumets medlemmer opp i fjeset ! Jeg vet ikke helt hvem du er, men begynner få et bilde... Om så signturen din er ekte, så søk hjelp !

Edit : xxxx-h--d
Sist endret av pidget; 3. februar 2009 kl. 00:48. Grunn: tja..
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Syns jeg burde ha litt creds for å ha gjettet at DnB og Kiwi ligger rett ved siden av hverandre

og signaturen er faen ekte

jeg bare liker å tulle og snylte iblant.
Vis hele sitatet...
Har lyst å si "You are the cancer that is killing nFF.", men føler det ikke er tilstrekkelig.
Dette er et ganske seriøst forum og medlemmer burde oppføre seg deretter, ikke "tulle" med et tema fordi du føler for det, og som en annen bruker så fint sa det "Lyge oss rett i trynet."

For å se det på den positive siden så har du nok mistet all kredibilitet i fremtiden, så de fleste vil ikke tro på deg og det synes jeg er en fin løsning til den dagen du blir bænna for trolling.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei
Faktisk har jeg opplevd dette selv Nyåpnet konto med alle mine penger innestående. Gikk i butikken,skulle betale og da koden var tastet inn kom avvist.Jeg tenke da å sjekke ut hva som hadde skjedd i en minibank..oooops kortet ble slukt.Dette var på en lørdag.Jeg ble forbannet for slikt går bare ikke an. Skal folk få sin lønn og bruker bankkort så må kunden vite at dette fungerer på en optimal måte.Her blir man satt ut av spill. Hvis jeg skulle ha hatt selskap,handlet masse og ikke kunnet betalt? Kø i butikkenforan kassa? Skulle jeg måtte legge alle varer på plass for at noe ikke fungerer? Ha to kort....hvis jeg da bare ønsker ett? Nei dere svarer i hytt å pine enkelte her...bor kanskje hjemme hos foreldre eller? Å klage har alle full anledning til. Betaler man for en vare så skal den inneholde det som forventes. det er derfor man kjøper denne varen. Jeg har selv klaget hos frisør for dårlig utført arbeide og fått penger tilbake + tilbud om ny time gratis. Jeg har klaget på reiseselskap og fått refundert. Klart man skal klage ...såfremt det er feil med en vare.Helt enig med deg som reagerte da ditt bankkort ble slukt.
Sist post var i 2009
Lest igjennom meste av posten, og selv om det kommer fram at det bare er tull, så finnes desverre sånne idioter som trådstarter.
Jobber innen service-yrket selv, og kommer titt og ofte borti slike idioter. Har lært å bare la det gå inn ene øret og ut andre. Eneste disse idiotene oppnår, er at man får ikke lyst til å jobbe der noe lenger og at man gjør jobber rasktest mulig, og får dårligere resultat.
MEN har kunden folkeskikk og sier fra på en mer høflih måte, så er saken annerledes, da kan det også hende man får avslag og får jobben gjort billigere.
Har man en god kommunikasjon begge veier, så er man mer tjent med det, for begge parter.
Det du oppnår er du blir svartelistet og får ikke utført tjenester mer, da kan heller andre firma få bruke tid og penger på å krangle med deg!!

Vet er gammel tråd, men idioter finnes det desverre fortsatt!