Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2280
Hei!

Har fiklet med et hjemmelaget strobelys denne helga. Jeg er nesten ferdig men nå har jeg møtt en liten hindring..
Arduino skal styre hele greia med hjelp av to MOSFETS. Arduino leverer 5V signal til base, og strømforsyninga leverer 30V til drain. Problemet er at jeg kun får 2,5V ut av source.. Jeg kan se at spenningen følger signalet fra arduino, men den ligger bare på 2,5V. Selvfølgelig skjer det da ingenting med LED lampene som krever minst 26V...

Jeg skal drive 2 stk 50W LED, og bruker 2 MOSFETS. Har jeg klart å herpe begge transistorene eller kan det være noe annet?

Transistorene er av typen IRF520N. Det sitter en motstand på 4,5k Ohm mellom hver gate og jord.

Forslag?

Espen
Source skal jo kobles til jord. Stroben din (med evnt motstand) skal kobles mellom Drain og strømforsyningen. Og så Arduinoen til Gate.

Men hadde vært greit å se en krets-tegning for hva du har tenkt.