Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1000
Hei

Skal da en tur til USA, nærmere bestemt San Frasisco og New Orleans, to uker til sommeren Trenger ingen tips til New Orleans, da det mest blir å rusle i gatene, og chille hjemme, da det er veldig varmt

Har allerede bestilt biletter til Alcatraz, har også bestemt meg for Chinatown. Noen andre steder som jeg burde besøke? Det kan gjerne koste penger (museer etc). Drar allerede på mandag, så hadde vært fint med noen svar litt før da, men freak er jo kjent for gode og kjappe svar

Hilsen Oatre
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
San Fransisco er dritfett!
Golden Gate Bridge og Alcatraz er steder man MÅ besøke. Også Pier 39, mye kule resturanter der. Du kan kjøpe en skillpadde-loff.

Husk at det er egentlig ganske kaldt og tåkete i San Fransisco stort sett hele året, kan være lurt å ha med en tynnjakke, spesielt når dere er på Alcatraz. Og når dere er på Alcatraz burde dere ta sånn guidet tur med hodetelefoner, utrolig mye kule historier og fakta.
Sjekk ut cable-car museet!
Det er en Ripley's Believe It or Not ved Pier 39 (hvis jeg husker riktig), den er verdt et besøk! Husk å sjekke ut speilene der.
Ellers er det egentlig bare å kaste seg på en sightseeing-buss så får dere sett alt dere ikke viste at dere ville se, og det er bare å hoppe av hvis dere finner noe som må sjekkes ut.

Så er det viktig at dere tar en tur med cable-cars bare for å ha gjort det.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Takk for tipsene, googlet Pier 39, ser rimelig artig ut med de sjøløvene. Digger seler,hvaler osv, så det skal blir artig Skal definitivt besøke resturantene også. Skal prøve å få tatt meg en tur med seightseeing og cable-cars. Har planlagt sykkeltur over Golden Gate også.

Tar gjerne imot flere tips
You lucky dawg! Kunne gitt venstre armen min for en tur til USA nå
Jeg skal selv til USA til neste år. Los Angeles, California og San Fransisco. Da blir det garantert Golden Gate Bridge og Alcatraz her også! Kommer til å følge litt med på denne tråden. Ellers har jeg utrolig lyst til å få med meg blant annet Exploratorium, Golden gate park, Twin Peaks og så videre. Du kan jo sjekke ut denne guiden her:

http://andreea.francu.com/travel/san....vr/places.vr/

Alt jeg har nevnt står på denne listen, og du finner litt mer utfyllende informasjon.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Ah, har alltid hatt lyst til å dra til Alcatraz. Ta masse bilder og del med oss!
Om du er sports interessert hadde jeg definitivt tatt turen innnom Candlestick Park (Sanfransisco 49ers) og Mercedez-Benz Superdome (New Orleans Saints). Nå spilles det ikke mye amerikansk fotball på denne tiden av året (hvorfor drar du nå?! ), men er kanskje mulig å få en guidet tur eller noe. Ellers er jo MLB, Major League Baseball igang på denne tiden av året, og jeg tipper at du finner lag både i SF og NO. Kanskje verdt et besøk, selv om man ikke er allverdens interessert i baseball? Tross alt en av de største sportene i USA.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Da blir det garantert Golden Gate Bridge og Alcatraz her også! Kommer til å følge litt med på denne tråden. Ellers har jeg utrolig lyst til å få med meg blant annet Exploratorium, Golden gate park, Twin Peaks og så videre.
Vis hele sitatet...
Haha, denne kongelen fant jeg i Golden Gate Park i 2007.
Det er gigantiske kongler der, som dere kan se. Hvis du vil ta med en hjem, pass på at dere får ut alle insektene som er i dem.
En park som er verdt å besøke, kult å se på lokale baseball-kamper.

http://bildr.no/image/1205248.jpeg
Sist endret av PerPerPerPer; 15. juni 2012 kl. 11:51.
Ta turen nedom Fisherman's Wharf. Alltid mye liv og god stemning.

Haight-Ashbury, som ble sentrum for "The summer of love", er også verdt et besøk.

Ellers ligger jo Rockaway Beach bare noen minutter unna i bil (kjent fra Ramones' sang med samme navn). Ikke så mye som skjer der vel og merke, men kjekt å ha vært der liksom. Husker det var ei mean burger/pizza-sjappe rett oppe i gata.

Og et lite tips:
Unngå bil i sentrum, da du skjelden finner parkering hvor du kan stå i mer enn én time i strekk

God tur!
Neutral Good
Mith's Avatar
Ta en titt på homsemiljøet, eller gay district om du vil http://en.wikipedia.org/wiki/The_Cas...co#Attractions
Sist endret av Mith; 15. juni 2012 kl. 12:35.
Hvis du er interessert i natur burde du kanskje dra nordover
til Sonoma county, eller eventuelt sørøst til Sequoia National
Park og sjekke ut de kjempestore Redwood-trærne.

Ellers er jo selvsagt Golden Gate Park verd et besøk.
Du bør ta de gamle trikkene som går rundt i hele byen. Husker det var en slags guidet tur med en restaurert vogn så og si autentisk fra 100 år siden før jordskjelvet som rammet Cali. Infrastrukturen bør oppleves fra en av disse vognene!
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Kan gjerne ta bilder Familien gleder seg også til å se bilder derfra, de sa det var viktig å knipse mye bilder. Kan nok dele litt bilder...Hehe. Hvis tråden holdes oppdatert, kan jeg legge ut litt etter litt på turen Får mulighet for en PC i New Orleans, kanskje en på hotellet i San Fransisco? Who knows..

Takker for alle tips!