Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 8365
Hei.
Idag skulle jeg sjekke saldoen på bankkortet mitt. Jeg gikk fredelig bort til en minibank som sto i et hjørne, og skøv bankkortet inn. Jeg tastet koden, men skrev feil, så trykket "avbryt". Dette resulterte i at bankkortet kom ut igjen av minibanken, så jeg bare skøv det inn igjen, for å så taste inn koden på nytt. Men minibanken hadde tenkt noe annet. Minibanken pleier jo å trekke kortet automatisk inn, og det prøvde den å gjøre, men denne gangen trakk ikke maskinen bankkortet heelt inn. Kun 1 cm av kortet var synlig nå. Jeg prøvde desperat å dra det ut igjen av automaten, men nei; kortet satt dønn fast. Etter ca. 2 min med slit, hørte jeg en høy lyd fra automaten, og kortet ble slukt inn. Hva faen er det som skjer, tenkte jeg. Det kom ut en kvittering. På den sto det klart og tydelig: SLUKT KORT. KORTET ER BEVART. TA KONTAKT MED DIN BANK, eller noe svært lignende. Fytti helvette, hva skal jeg gjøre nå? Jeg har middag å kjøpe. Uten penger ville dette bli svært vanskelig.
Jeg ringte banken min. Jeg forklarte situasjonen, og hun spurte etter kontonummeret mitt, hvilket jeg ikke hadde, jeg kan ikke det utenat; hun kunne ikke fatte og begripe hvorfor. Damen jeg snakket med hadde ikke noe særlig mer fornuftig å si, bortsett fra at jeg mest sannsynlig måtte sperre kortet. Jeg sa at jeg egentlig ikke ville det, for jeg trengte det kortet. Kunne ikke de bare åpne minibanken slik at jeg kunne få det? Jeg trenger penger! Jeg må kjøpe mat! Jeg skal ta fly neste uke, og har ikke pass; trenger leg for å kunne komme inn på flyet. Dette gikk ikke, sa hun. Når minibanken uten grunn sluker kortet ditt, må du rett og slett bare sperre det og bestille et nytt et på nettsiden vår. Jeg bannet og steikte, og sa at jeg ville ha kortet mitt tilbake, trengte ID og penger! Jeg hadde middag å kjøpe, og fly å ombordstige neste uke. Jeg ble automatisk satt over til en sperringssentral. Etter flere hørte sanger, tok ingen telefonen, og jeg ringte opp kundeservice på nytt. En annen dame tok telefonen denne gangen, og hun var veldig snill og grei, så jeg turde ikke banne og steike til henne. Hun beklaget meget det som hadde skjedd, sikkert en teknisk feil. Hun bestilte et nytt kort til meg, og sperret det gamle. Tydeligvis hadde hun mye mer kompetanse enn hun forrige, hun måtte ringe den helvettes sperresentralen for å sperre det, hun her gjorde det uten problemer. Du får det sannsynligvis en gang neste uke sa hun. Noe mer kunne hun ikke hjelpe meg med. Jeg la på, og tenkte: hva i helvette skal jeg gjøre? Ingen penger på 1 uke? Ikke har jeg ID til flyet heller.

Har jeg rett på erstatningskrav? Hva om jeg ikke får komme ombord på flyet? Jeg hadde ikke tenkt på at en tilfeldig automat plutselig skulle sluke kortet mitt. Ikke hadde jeg penger til mat heller nå.

Dagens resultat var å gå tomhendt hjem, uten mat eller noe. Jeg rundet av dagen med en joint, sittende i sofaen, og tenkte hvordan i helvette jeg skulle kunne gå ombord i flyet på tirsdag, da det mest sannsynlig ville ta 1 uke før jeg mottok det nye kortet.
I gamle dager gikk det an å ta ut penger i banken.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
hva hadde skjedd med deg om du hadde mistet kortet ditt ved et uhell, er det første jeg lurer på.

1. bruk førerkort som ID
2. få en kopi av fødselsattesten din som ID
3. dra til bankfilialen din for å ta ut penger med enten førerkort eller føselsattest som ID
4. nei, du har ikke rett til erstatningskrav

om livet ditt virkelig stopper pga. et tapt bankkort, så burde du virkelig revurdere hvem sin feil dette er.
alle vet at tekniske feil kan skje.
Sitat av somnium Vis innlegg
hva hadde skjedd med deg om du hadde mistet kortet ditt ved et uhell, er det første jeg lurer på.

1. bruk førerkort som ID
2. få en kopi av fødselsattesten din som ID
3. dra til bankfilialen din for å ta ut penger med enten førerkort eller føselsattest som ID
4. nei, du har ikke rett til erstatningskrav

om livet ditt virkelig stopper pga. et tapt bankkort, så burde du virkelig revurdere hvem sin feil dette er.
alle vet at tekniske feil kan skje.
Vis hele sitatet...
Ok, du legger skylden på meg. Tror ikke du jeg vet at jeg kan bruke førerkort og alt det der; men tenk hvis jeg ikke hadde det.
"Alle vet at tekniske feil kan skje." Jeg prøver å snylte banken for så mye penger som mulig, jeg er ikke sånn som sier "kortet mitt ble slukt, jeg må vente i 1 uke, må låne penger av venner, men det skyldes kun en teknisk feil, så da skal jeg ikke skylde på banken". Man får stadig penger for tekniske feil. Forrige gang ble flyet overbooket, jeg kom ikke på, grunnet teknisk feil sa de. Jeg klagde som en jævel, tror dere ikke jeg fikk noe igjen for det? 2500 kr fikk jeg etter klaging over telefon.

Så jeg bare lurte på om jeg kunne kreve noe fra banken, ettersom de gjorde nå en teknisk feil og slukte kortet mitt, og jeg er herved kortløs i 1 uke.
Hva har du lært av dette? Ha 2 kort
Er nå ikke verre enn å bare gå inn i banken for å ta ut penger...
Dette har skjedd meg også. Det som skjer er at minibanken ikke sluker kortet i det hele tatt når du dytter et kort som er spyttet ut rett inn igjen uten å ta det ut først. På det tidspunktet er ikke slukemekanismen i minibanken aktivert og kortet står fast i automaten og blir etter en stund slukt av minibanken som en sikkerhetsmekanisme for å forhindre at gjenglemte kort blir stjelt. Teknisk feil er det ikke, du kan kanskje kalle det dårlig brukervennlighet.

Når det skjedde med meg ble forsåvidt kortet sendt tilbake til meg i posten etter 4-5 dager. Uten at jeg hadde bestillt nytt kort.
Sitat av commie Vis innlegg
Dette har skjedd meg også. Det som skjer er at minibanken ikke sluker kortet i det hele tatt når du dytter et kort som er spyttet ut rett inn igjen uten å ta det ut først. På det tidspunktet er ikke slukemekanismen i minibanken aktivert og kortet står fast i automaten og blir etter en stund slukt av minibanken som en sikkerhetsmekanisme for å forhindre at gjenglemte kort blir stjelt. Teknisk feil er det ikke, du kan kanskje kalle det dårlig brukervennlighet.

Når det skjedde med meg ble forsåvidt kortet sendt tilbake til meg i posten etter 4-5 dager. Uten at jeg hadde bestillt nytt kort.
Vis hele sitatet...
Word. på de fleste, om ikke alle minibanker i norge må du ta ut kortet for å sette det inn igjen. Jeg gjorde akkurat samme feilen og den slukte kortet. men jeg gikk til bankfilialen som lå rett ved siden av. etter å ha vist id kunne de sjekke om kortet var slukt, så gikk de å låste opp minibanken og jeg fikk kortet tilbake med en gang.
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Men minibanken hadde tenkt noe annet. Minibanken pleier jo å trekke kortet automatisk inn, og det prøvde den å gjøre, men denne gangen trakk ikke maskinen bankkortet heelt inn. Kun 1 cm av kortet var synlig nå. Jeg prøvde desperat å dra det ut igjen av automaten, men nei; kortet satt dønn fast. Etter ca. 2 min med slit, hørte jeg en høy lyd fra automaten, og kortet ble slukt inn.
Vis hele sitatet...
Det var vel ikke tilfeldigvis en liten notis på den minbanken? Noe ala "For din egen sikkerhet trekkes kortet rykkvis, sakte inn. Ikke dra i kortet!" Det er sånn på de nye minibakene.
Sitat av Wilhelmsen Vis innlegg
Word. på de fleste, om ikke alle minibanker i norge må du ta ut kortet for å sette det inn igjen. Jeg gjorde akkurat samme feilen og den slukte kortet. men jeg gikk til bankfilialen som lå rett ved siden av. etter å ha vist id kunne de sjekke om kortet var slukt, så gikk de å låste opp minibanken og jeg fikk kortet tilbake med en gang.
Vis hele sitatet...
dette var ikke mulig her.. jeg MÅTTE sperre kortet, sa hun _første_ jeg snakket med, men hun _andre_ jeg snakket med (etter jeg ringte opp igjen, og hun første var ikke tilgjengelig), sa jeg ikek måtte sperre kortet, men at jeg kunne få det tilsendt i posten, men dette ville ta minst 3 uker... de som jobbet med minibankene på senteret hadde ikke lov til å åpne minibanken.. de eneste som hadde lov til det nevnte hun ikke

hva faen? utrolig dårlig dette her. at to forskjellige damer fra samme kundeservice sier noe totalt forskjellig?
Hvis du vet du kan bruke førerkort som ID, hvorfor har du da sitti å bekymret deg over hvordan du ska komme deg på flyet på tirsdag?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
dette var ikke mulig her.. jeg MÅTTE sperre kortet, sa hun _første_ jeg snakket med, men hun _andre_ jeg snakket med (etter jeg ringte opp igjen, og hun første var ikke tilgjengelig), sa jeg ikek måtte sperre kortet, men at jeg kunne få det tilsendt i posten, men dette ville ta minst 3 uker... de som jobbet med minibankene på senteret hadde ikke lov til å åpne minibanken.. de eneste som hadde lov til det nevnte hun ikke

hva faen? utrolig dårlig dette her. at to forskjellige damer fra samme kundeservice sier noe totalt forskjellig?
Vis hele sitatet...
1. Dette er ganske normalt har jeg opplevd. Slutt å syt, thats life.
2. Som Parkett sier, og som sikkert alle andre smarte gjør; Alltid ha 2 bankkort.

Du har fått svaret ditt, du har ikke rett til erstatningskrav. Istedenfor å skrike ut din misnøye her hvor ingen bryr seg, send en mail til banken din.
Sitat av Kiddo Vis innlegg
Hvis du vet du kan bruke førerkort som ID, hvorfor har du da sitti å bekymret deg over hvordan du ska komme deg på flyet på tirsdag?
Vis hele sitatet...
Kanskje han ikke har førerkort?
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
1. Dette er ganske normalt har jeg opplevd. Slutt å syt, thats life.
2. Som Parkett sier, og som sikkert alle andre smarte gjør; Alltid ha 2 bankkort.

Du har fått svaret ditt, du har ikke rett til erstatningskrav. Istedenfor å skrike ut din misnøye her hvor ingen bryr seg, send en mail til banken din.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg er ikke sånn som driter i om noe urettferdig skjer meg, og tenker thats life. Jeg sender heller inn klager, og som oftest får jeg noe igjen for det. Refererer til posten lengre oppe; fikk 2500 etter en lang stund med diskusjon frem og tilbake med flyselskapet., da jeg ikke kom med flyet pga. overbooking.

Og jeg skriker heller ikke ut min misnøye, jeg lurer om jeg kan få erstatningskrav. Jeg spør ikke banken om jeg kan få erstatningskrav, for da får jeg jo svaret nei, for ingen VIL gi ut erstatningskrav...

Som f.eks. da mobilen min ble ødelagt, sendte jeg den inn på reparasjon. Etter 2 uker fikk jeg mail der de skrev at for å fikse mobilen min, måtte jeg ut med 2000 kr, som faktisk var like mye som mobilen kostet.
Jeg truet med å gå til forbrukerrådet, og evt. saksøke dem, for dette hadde de ikke lov til. Med en gang jeg sa dette, fikk jeg en mail etter noen dager om at jeg kunne gå ned å velge ut en mobil som kostet tilsvarende den gamle mobilen.
Så, hadde jeg bare sagt "thats life", hadde jeg ikke fått en splitterny, gratis mobil.

Jeg fikk forresten en ny hårklipp idag, verdt 400 kr, ettersom jeg klagde på klippen jeg fikk for 2 mnd siden. Det var faktisk litt lengre på den ene siden enn på den andre. Hadde jeg bare sagt "thats life, folk gjør feil", hadde jeg ikke fått en ny hårklipp.

Så lønner det seg å bare holde kjeft å la de rike selskapene le av oss dumme jævler som aldri klager? Nei.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
så det du i bunn og grunn sier er at du er kjip og krangler på alt, og lurer på om du kan snylte penger fra banken (ref posten din).

igjen...:

1. det er din egen feil at du ikke har annen identifikasjon på deg, dette er strengt tatt ikke banken sitt ansvar.
2. nei, du har fortsatt ikke krav på erstatning, og du vil ikke få det heller.
Og når det står på skjermen "Ta ditt kort", så ta ditt kort. Ikke dytt det inn igjen :P Ingen teknisk feil dette her
Jævla sutrekopp. Håper jeg aldri treffer deg irl. Poenget er, som nevnt flere ganger ovenfor, at når det står "Trekk ut kortet", så skal man trekke det ut, ikke stappe det rett inn igjen. På meg virker det som om du leter etter ting å klage på.
Jeg har gjordt akkurat det samme selv, og kortet ble slukt. I stedet for å lete etter ting å klage på, gikk jeg enkelt å greit til nærmeste bank dagen etterpå, og forklarte situasjonen. Dama bak kassen sjekket legg, og gikk å hentet kortet mitt.

Det eneste du kan "klage" på, er at kundeservicen du fikk først var dårlig. Selvfølgelig er det ikke vits å sperre et kort som blir oppbevart av banken. Men slik som du fremstår i denne tråden har jeg ingen problemer med å forstå at dama i kundeservice ble mektig irritert.
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Ok, du legger skylden på meg. Tror ikke du jeg vet at jeg kan bruke førerkort og alt det der; men tenk hvis jeg ikke hadde det.
"Alle vet at tekniske feil kan skje." Jeg prøver å snylte banken for så mye penger som mulig, jeg er ikke sånn som sier "kortet mitt ble slukt, jeg må vente i 1 uke, må låne penger av venner, men det skyldes kun en teknisk feil, så da skal jeg ikke skylde på banken". Man får stadig penger for tekniske feil. Forrige gang ble flyet overbooket, jeg kom ikke på, grunnet teknisk feil sa de. Jeg klagde som en jævel, tror dere ikke jeg fikk noe igjen for det? 2500 kr fikk jeg etter klaging over telefon.

Så jeg bare lurte på om jeg kunne kreve noe fra banken, ettersom de gjorde nå en teknisk feil og slukte kortet mitt, og jeg er herved kortløs i 1 uke.
Vis hele sitatet...
De gjorde jo ikke noen teknisk feil, din fjott! Det er DU som gjorde en feil. Håper du ikke får en krone fra dem (og helt ærlig så tror jeg ikke du gjør det heller).
Det er ikke noe vits i å whine om at du kanskje ikke hadde førerkort, for alle har fødselsattest. Har du ikke det kan du heller ikke få pass eller bankkort.

Tviler på at du får noe, men vil du bruke opp tid og krefter på å sutre til deg noen hundrelapper så får du så gjerne gjøre det for min del.
Jeg gikk ned til banken idag, klagde litt, og forklarte situasjonen om at jeg ikke hadde leg eller, og at når kortet ble slukt fikk jeg ikke kjøpt middag. Jeg ble gitt 400 kr i erstatningskrav. Hvem sa jeg ikke ville få erstatning?
Du er grunnen til at jeg aldri kommer til å jobbe i servicebransjen. De hadde nok betalt tusenvis for å bli kvitt deg.
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Jeg gikk ned til banken idag, klagde litt, og forklarte situasjonen om at jeg ikke hadde leg eller, og at når kortet ble slukt fikk jeg ikke kjøpt middag. Jeg ble gitt 400 kr i erstatningskrav. Hvem sa jeg ikke ville få erstatning?
Vis hele sitatet...
Hva gjør ikke bedrifter for å holde på kundene sine og beholde et positivt image...
Hvor vasnkelig er det å ringe banken som eier minibanken? Da vil du få kortet ditt utlevert hvis de har en lokal filial, kanskje du må ha et skriv fra banken din om at de ikke har utstedt inndragelse på kortet.

Uansett så har du nok ikke rett til erstatning. Skal du ha ID så vil jeg tippe at du rekker å bestille deg pass. Ta med en person over 25 som kjenner deg godt, samt passbilde og fødselsattest. Da kan vedkommende bekrefte at du er den du er.

Men seriøst, man må alltid ha mer enn et legitimasjon på seg. Samme gjelder for bankkort. Har vel ca. 4- 5 id- bevis, samt ca. 5 kort. Men har du to id- bevis samt to kort, så skal du være sikret slike hendelser.
Er du den typen som hopper rasende opp på disken når jeg gir deg en femtilapp for lite tilbake da jeg åpenbart hadde tenkt til å svindle deg for mange tusen spenn?

Seriøst, banken er en tjeneste du benytter deg av. Feil skjer, og de kan si beklager, gi deg penger over disken, gi deg et nytt kort og utføre nøyaktig de samme tjenestene. Du har ikke RETT på noe som helst. Banken har ikke gjort noe mot deg.
De har så mye penger fra før at det ikke gjør noe. Kom ikke her å si at banken kun består av snille og greie folk. Er dere klar over hvor mange som har blitt lurt av bankene? Dere har vel sett storebrands reklamer. Kvalmt, rett og slett.
Det er en enorm forskjell på svindel av bankens ledere og en minibankmaskin som er programmert til å fungere på en bestemt måte. Det er ikke som om sjefen i DnB NOR tok en stripe kokain og drakk et glass whisky på en yacht mens han så på overvåkningskameraet av deg som fortvilet prøver å dra kortet ut av minibanken.
Sist endret av ulldott; 1. februar 2009 kl. 14:58.
Sitat av ulldott Vis innlegg
Det er en enorm forskjell på svindel av bankens ledere og en minibankmaskin som er programmert til å fungere på en bestemt måte. Det er ikke som om sjefen i DnB NOR tok en stripe kokain og drakk et glass whisky på en yacht mens han så på overvåkningskameraet av deg som fortvilet prøver å dra kortet ut av minibanken.
Vis hele sitatet...
Du misforstår. Jeg mener at banken lurer på mange ANDRE måter. Ikke der jeg ble fratatt kortet pga. en teknisk feil som hun ukloke servicedamen påsto.
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Du misforstår. Jeg mener at banken lurer på mange ANDRE måter. Ikke der jeg ble fratatt kortet pga. en teknisk feil som hun ukloke servicedamen påsto.
Vis hele sitatet...
Du misforstår meg også. Jeg skjønner nøyaktig hva du mener, men jeg mener ikke at det styrker din sak på noen som helst måte.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hvilken bank bruker du? Jeg har aldri opplevd at en bank har oppe på søndager.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Jeg gikk ned til banken idag, klagde litt, og forklarte situasjonen om at jeg ikke hadde leg eller, og at når kortet ble slukt fikk jeg ikke kjøpt middag. Jeg ble gitt 400 kr i erstatningskrav. Hvem sa jeg ikke ville få erstatning?
Vis hele sitatet...

I den søndagsåpne banken???
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Hvilken bank bruker du? Jeg har aldri opplevd at en bank har oppe på søndager.
Vis hele sitatet...
Og det lurte jeg og på. Trodde faktisk banken på flyplassen her hadde søndagsåpent, men ikke nå lengre. On topic så er jeg en av de med to bankkort, pass, førerkort og dåpsattest. Trenger ikke miste/somle vekk bankkortet mer enn en gang før man skjønner at det er en god idè å ha to..
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Jeg gikk ned til banken idag, klagde litt, og forklarte situasjonen om at jeg ikke hadde leg eller, og at når kortet ble slukt fikk jeg ikke kjøpt middag. Jeg ble gitt 400 kr i erstatningskrav. Hvem sa jeg ikke ville få erstatning?
Vis hele sitatet...
Hehe, det der er så jævelig bullshit! Du må jo gjerne prøve å juge på deg det her på internett, men det er pisspreik. Hadde det faktisk VÆRT en teknisk feil, så hadde det vært en ting, men her er det DU som har gjort noe feil, ikke banken.
Sist endret av atomet; 1. februar 2009 kl. 15:23.
Sitat av atomet Vis innlegg
Hehe, det der er så jævelig bullshit! Du må jo gjerne prøve å juge på deg det her på internett, men det er pisspreik. Hadde det faktisk VÆRT en teknisk feil, så hadde det vært en ting, men her er det DU som har gjort noe feil, ikke banken.
Vis hele sitatet...
Men så jobber de fleste med prinsippet at "kunden har alltid rett" og de gir heller ut 400 kroner for å opprettholde et image enn at feks kunden påvirker sine venner, går til media(i dette tilfellet lokalmedia, liten liten sak) og kansje derfor mister mange potesielle kunder.

Rent teoretisk.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Ok, du legger skylden på meg. Tror ikke du jeg vet at jeg kan bruke førerkort og alt det der; men tenk hvis jeg ikke hadde det.
"Alle vet at tekniske feil kan skje." Jeg prøver å snylte banken for så mye penger som mulig, jeg er ikke sånn som sier "kortet mitt ble slukt, jeg må vente i 1 uke, må låne penger av venner, men det skyldes kun en teknisk feil, så da skal jeg ikke skylde på banken". Man får stadig penger for tekniske feil. Forrige gang ble flyet overbooket, jeg kom ikke på, grunnet teknisk feil sa de. Jeg klagde som en jævel, tror dere ikke jeg fikk noe igjen for det? 2500 kr fikk jeg etter klaging over telefon.

Så jeg bare lurte på om jeg kunne kreve noe fra banken, ettersom de gjorde nå en teknisk feil og slukte kortet mitt, og jeg er herved kortløs i 1 uke.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at du fikk igjen en erstattning der, er fordi regler og lover sier at du har krav på det. Om du noen gang har lest listen over passasjer rettigheter, som står overalt på de fleste flyplasser og inne i fly, så får du med deg at om noe skjer slikt at du ikke får komme om bord ditt fly (såfremt det ikke er din feil), så har du rett til en ombooking til første fly, og/eller erstattning på x kroner/euro.
Karma er en fin bil som kommer til å bite deg i rævva en vakker dag. Se fram til å bli gjenfødt som en inkontinensbleie.

Hva som er verst er imidlertid ikke at du gjør det, idioter har alltid eksistert. Men du går på et forum og regelrett skryter av dine handlinger som om andre også burde ta til seg uvanene dine.

Det er faktisk ikke noen gratis lunsj. Får du den er det noen andre som mister sin.
hehe, wow 400,- for å føle seg som en drit hver gang man er i banken. Ikke nok for min del ivertfall
Alle klarer da å krangle til seg penger, spørsmålet er om man faktisk gidder å legge den energien i å krangle med uskyldige saksbehandlere som egentlig ikke har noe med saken å gjøre.
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Du misforstår. Jeg mener at banken lurer på mange ANDRE måter. Ikke der jeg ble fratatt kortet pga. en teknisk feil som hun ukloke servicedamen påsto.
Vis hele sitatet...
Pick your fights mister. Og ikke skyt budbringeren. Har du blitt lurt i stry av f.eks et "garantert" spareprodukt, så for guds skyld gjør alt hva du kan for å få stillt banken til ansvar. Men når det er du som har gjordt feil så kan jeg ikke fatte å begripe hva problemet ditt er.
Jeg vet ikke hvor mye jeg gidder å skrive, da jeg føler det som et personlig nederlag å bli provosert av dine barnslige handlinger. Jeg vil allikvel påstå at det er lite ansvarlig å kun ha et kort, og at det ikke gjør det bedre at du springer rundt å sutrer, samt skylder på alle andre, etter på. Det faktum at du skryter over at banken betalte deg 400kr for å holde kjeft gjør ikke saken din bedre desverre. Jeg har det som tommelfingerregel å alltid være så høflig som mulig når jeg har noe å "klage" på, da vennlighet og samarbeidsvilje er fordelaktig i 9/10 tilfeller. Mitt intrykk er at du har driti deg ut, og ringer til banken og sutrer over det. Jeg har i tillegg sympati for damen som måtte høre på det, og forstår at hun ikke gidder å yte noe særlig service. Det kan også være at jeg har misforstått deg, og at du ikke har sutra, men ut fra postene du har skrevet her så virker det veldig sånn. Jeg håper du har lært noe...
Sitat av Spiralgalakse Vis innlegg
Jeg prøver å snylte banken for så mye penger som mulig
Vis hele sitatet...
Det mest fornuftige av det du har skrevet hittil. Du bruker til og med riktig verb, snylting er nøyaktig det du holder på med.

For likevel å svare på det du lurer på vedrørende erstatningskrav fordi du angivelig ikke får flydd fordi du mangler minibankkortet ditt:

- Har du inngått noen avtale med banken din om at de er eneansvarlig for å holde deg med legitimasjon?

Sekundært:
- Var det i det hele tatt en minibank fra din egen bank som slukte kortet ditt?
- Utviste eieren av minibanken som slukte kortet ditt noen form for uaktsomhet?

Nei, trodde ikke det nei.

Forøvrig er service som alt annet her i verden, du får stort sett det du betaler for. Jeg ville uansett aldri beveget meg noe sted med kun ett kort, men har likevel sikret meg med å ha et hovedkort hvor kortutsteder uttaler: "Ved behov får kortmedlemmet et nytt kort, normalt innen 24 timer, uansett hvor man måtte befinne seg i verden." Du får gjøre et tappert forsøk på å skaffe deg et slikt om du er så avhengig av kortet.
Litt nysgjerrig, hvilken bank har du hovedkortet ditt i Sucellos?
Du er sånn som saksøker fordi det ikke stod varsel på kaffekoppen?

"Fare. Innholdet av denne koppen er varmt"
Sist endret av HStern; 1. februar 2009 kl. 16:22.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg er og litt spent på hvilken bank som har personalbemanning på en søndag.
Uansett, så har vel de fleste banker en "Force majeure" klausul i vilkårene?

Sakset fra http://no.wikipedia.org/wiki/Force_majeure
Force majeure (fransk for «større krefter») er en vanlig klausul i kontrakter som i utgangspunktet løser en eller begge parter fra ansvar for mislighold når en ekstraordinær hendelse utenfor partenes kontroll, som flom, krig, opprør, naturkatastrofer osv hindrer en eller begge parter i å gjennomføre forpliktelser foreskrevet i kontrakten.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at dette er ganske passende i ditt tilfelle, da banken aldri hadde en sjanse til å forhindre at en idiot skulle komme og stikke bankkortet inn i maskinen, når maskinen sier at kortet skal trekkes ut! Det sier seg selv at det kanskje ikke er helt bra? Kortet kilte seg, og ditt forsøk på å få det ut igjen gjorde at maskinen rett og slett slukte det. Dette skyldtes trolig en eller annen sikkerhetsfunksjon, og ikke en teknisk feil! Jeg ser på det som logisk at maskinen prøver å sluke kortet dersom det setter seg fast, i stedet for å la det være til du gir opp og går hjem, og dermed gjør kortet enkelt tilgjengelig for eventuelle forbipasserende med egnede verktøy. Er du ikke enig?

Det er du som tross alt ikke klarte å følge de enkle instruksjonene på displayet, LES; "TREKK UT KORTET", så for meg er det åpenbart at feilen ligger (i) hos deg!
Hvis du leste hva som beskrev Force majeure så burde du se at det da overhodet ikke har noe med denne situasjonen å gjøre. Force majeure omhandler hendelser helt utenfor partenes kontroll som gjør det nesten eller helt umulig å opprettholde forpliktelsene.

I dette tilfellet er det først og fremst "kunden" som gjorde en feil, nemlig å presse kortet. Banken har ikke overordnet ansvar for slikt med mindre avtalen inngått spesifiserer det. Om det så var banken som var ansvarlig pga. en teknisk feil så betyr det selvsagt heller ikke at banken er ansvarlig for å erstatte alt som kunden hadde tenkt å bruke kortet på, med mindre avtalen spesifiserer det.
Sitat av Magnus Vis innlegg
Litt nysgjerrig, hvilken bank har du hovedkortet ditt i Sucellos?
Vis hele sitatet...
Fullstendig off-topic, men siden du spør:

Som mitt primærkort når jeg er ute på reise (og forsåvidt hjemme, så lenge vi ikke snakker om småturer i matbutikken) bruker jeg American Express Gold som altså da har den erstatningskortservicen (og en rekke andre servicetjenester) jeg nevnte.

Til småinnkjøp hjemme , kontantuttak og "vanlig bank axept" bruker jeg et vanlig debetkort (med VISA) fra Skandiabanken som selvsagt ikke har tilsvarende erstatningskortservice, men her skal jeg alltids klare meg om jeg i verste fall blir uten det noen dager også.
Har ikke orka å lese gjennom alt maset, men jeg lurer litt på en ting..

Hvilken bank har åpent på søndag?
Sitat av drittunge Vis innlegg
Har ikke orka å lese gjennom alt maset, men jeg lurer litt på en ting..

Hvilken bank har åpent på søndag?
Vis hele sitatet...
Dnb på Gardermoen som eneste jeg kunne finne, men tviler litt på at han har reist dit for å diskutere på en søndag. Hvis ikke han bor der da, kan jo ikke vi vite
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Hvis du leste hva som beskrev Force majeure så burde du se at det da overhodet ikke har noe med denne situasjonen å gjøre. Force majeure omhandler hendelser helt utenfor partenes kontroll som gjør det nesten eller helt umulig å opprettholde forpliktelsene.
Vis hele sitatet...
Dersom dette hadde vært en teknisk feil, så vil jeg si at det er utenfor partenes (i dette tilfellet bankens) kontroll. Da mener jeg på at Force majeure, i ytterste konsekvens, kunne være gjeldende. Banken har nemlig plutselig ett problem med å levere tjenesten kunden betalter for når kortet hans blir spist av en minibank, og dette på en søndag! Dersom du tror 'FM' kun gjelder ved naturkatastrofer o.l, så er det feil

Uansett, så er ikke dette særlig vesentlig da bankene helt sikkert har andre klausuler å gå etter, f.eks uaktsomhet fra kundens sin side. Dette er tross alt ingen teknisk feil!
Sitat av DarkStaar Vis innlegg
Dersom dette hadde vært en teknisk feil, så vil jeg si at det er utenfor partenes (i dette tilfellet bankens) kontroll.
Vis hele sitatet...
Tull, da er det ansvaret til banken som skal ha maskiner som fungerer.

Sitat av DarkStaar Vis innlegg
Da mener jeg på at Force majeure, i ytterste konsekvens, kunne være gjeldende. Banken har nemlig plutselig ett problem med å levere tjenesten kunden betalter for når kortet hans blir spist av en minibank, og dette på en søndag! Dersom du tror 'FM' kun gjelder ved naturkatastrofer o.l, så er det feil
Vis hele sitatet...
Hvis du hører på begrepet "Force Majeure" så betyr det nettopp "store krefter". En maskin som slutter å fungere av seg selv er ikke "store krefter". Force majeur gjelder bare ved naturkatastrofer, krig osv.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Sucellos Vis innlegg
Fullstendig off-topic, men siden du spør:

Som mitt primærkort når jeg er ute på reise (og forsåvidt hjemme, så lenge vi ikke snakker om småturer i matbutikken) bruker jeg American Express Gold som altså da har den erstatningskortservicen (og en rekke andre servicetjenester) jeg nevnte.

Til småinnkjøp hjemme , kontantuttak og "vanlig bank axept" bruker jeg et vanlig debetkort (med VISA) fra Skandiabanken som selvsagt ikke har tilsvarende erstatningskortservice, men her skal jeg alltids klare meg om jeg i verste fall blir uten det noen dager også.
Vis hele sitatet...
Herregud.
Du klager over at du ikke får kjøpt mat og slikt uten bankkortet i starten av tråden. Men nå sier du at du fint klarer deg et par dager uten kortet, ettersom du har et kredittkort.
Og så vidt jeg er bekjent, så finnes det ikke en eneste Skandiabank som er åpent på søndager.