Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 6224
HEY!

Kom over denne triste meldingen på dagbladet i dag. http://www.dagbladet.no/2011/10/08/n...tika/18506330/

Det skal bli ulovlig å selge cannabis som inneholder store menger THC. 80% av cannabis'en i Amsterdam kommer derfor til å bli ulovlig å selge.

Hva for noe tull er det her!?

Får vel aldri prøvd noe god weed jeg da..
Sist endret av Marr; 8. oktober 2011 kl. 13:06.
Sitat av Marr Vis innlegg
HEY!

Kom over denne triste meldingen på dagbladet i dag. http://www.dagbladet.no/2011/10/08/n...tika/18506330/

Det skal bli ulovlig å selge cannabis som inneholder store menger THC. 80% av cannabis'en i Amsterdam kommer derfor til å bli ulovlig å selge.

Hva for noe tull er det her!?

Får vel aldri prøvd noe god weed jeg da..
Vis hele sitatet...
Vet du egentlig hvor mye 80% er det er drittsterkt, og tror det nesten er sjeldent at de har så mye av det på coffeeshops, og jo det kan godt hende du får prøvd det, dette er bare snakk om Amsterdam, de har noe av den samme styrken i christiania på det sterkeste stuffet der, men uansett det finnes god cannabis som er langt unna 80% og det er fortsatt veldig godt.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Vet du egentlig hvor mye 80% er det er drittsterkt, og tror det nesten er sjeldent at de har så mye av det på coffeeshops, og jo det kan godt hende du får prøvd det, dette er bare snakk om Amsterdam, de har noe av den samme styrken i christiania på det sterkeste stuffet der, men uansett det finnes god cannabis som er langt unna 80% og det er fortsatt veldig godt.
Vis hele sitatet...
Dude, er du stein? Han skriver at over 80% av cannabisen som selges i Amster kommer til å bli forbudt, ikke at cannabis med over 80% blir forbudt...
Ville lest saken en gang til.

Alt over 15%.
Det var kjedelige nyheter. Skjønner ikke helt greia med å skulle regulere det der, det funker jo bra. Er det bare det imaget de skal forandre? Jævlig unødvendig med sånne restriksjoner.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Ville lest saken en gang til.

Alt over 15%.
Vis hele sitatet...
Ville lest hva TS skrev en gang til. 80% av cannabisen på coffeeshops blir ulovlig å selge...

Synes egentlig det er en greit nok. En av fordelen ved å ha det "legalisert" og kontroll på markedet er jo at staten kan styre det og forhindre for sterk rusopplevelse, på samme måte som over 60% alkohol er ulovlig i Norge.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Dude, er du stein? Han skriver at over 80% av cannabisen som selges i Amster kommer til å bli forbudt, ikke at cannabis med over 80% blir forbudt...
Vis hele sitatet...
Haha så det, men han kan fortsatt stikke til Christiania og kjøpe prima varer.
Ikke no mer ICE-O-LATOR da. Trist!

Trodde Nederland sto fast i saken om at THC ikke er nevneverdig skadelig jeg.
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Får bare røyke 4x så mye da!
Sist endret av Marr; 8. oktober 2011 kl. 13:23.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Ville lest hva TS skrev en gang til. 80% av cannabisen på coffeeshops blir ulovlig å selge...

Synes egentlig det er en greit nok. En av fordelen ved å ha det "legalisert" og kontroll på markedet er jo at staten kan styre det og forhindre for sterk rusopplevelse, på samme måte som over 60% alkohol er ulovlig i Norge.
Vis hele sitatet...
Og hvis du leser saken, så vil du se at de skal slutte å selge de med over 15% THC(?) som TILSVARER 80%. :P Formulerer dårlig jeg vistnok.
Noen som har andre kilder? Ikke norske, nederlandske, engelske? Irriterer meg at VG ikke setter kilder på artiklene sine.. Her står det at det er et forslag, men hvem finner kilde på at det skal innføres og at dette skjer akkurat i mars? Forrige gang VG hadde en sånn artikkel, var det jo at cannabis skulle bli forbudt for turister, hvilket ikke var helt korrekt .. De brydde seg ikke særlig om å fortelle etterpå at forslaget ikke ble innført..
Er nok bare tullsnakk. Akkuratt som da norske media skrev at det skulle bli ulovelig for norske og besøke coffeeshops i Amster.
Hasj er en politisk kasteball i nederland, samme som christiania er det i københavn og homofiles rettigheter i usa.

Venter ingen store ting av nyheter som dette.
Og så? Bare røyk dobbelt så mye da.. Er jo ikke sånn at kvaliteten på bønna bestemmer kvaliteten på rusen, utover at du blir mere stein på mindre vare om du røyker bra shit.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Og så? Bare røyk dobbelt så mye da..
Vis hele sitatet...
Når nederlandske myndigheter går såpass hardt til verks at de forbyr cannabisprodukter med et innhold av THC på over 15% så burde røykere som virkelig setter pris på cannabiskulturen i Amsterdam prøve å reflektere over hvorfor dette skjer istedenfor å bare være stridig og vanskelig.

For alt vi vet kan dette være begynnelsen på slutten for cannabiskulturen i Amsterdam.
Derfor kan det være meget lurt å etterleve denne bestemmelsen på best mulig måte istedenfor å bare kompensere for det reduserte THC-innholdet ved å røyke mer enn man burde.
Høyt THC-innhold iforhold til cannabioler gir ikke særlig fin rus uansett. Godt at dem prioriterer den gode marihuanaen med høy latterfaktor og godstemning i stedet.

At å røyke marihuana med svært høyt THC-innhold i forhold til cannabioler innebærer en større helserisiko har de nederlandske myndighetene helt rett i.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Ville lest hva TS skrev en gang til. 80% av cannabisen på coffeeshops blir ulovlig å selge...

Synes egentlig det er en greit nok. En av fordelen ved å ha det "legalisert" og kontroll på markedet er jo at staten kan styre det og forhindre for sterk rusopplevelse, på samme måte som over 60% alkohol er ulovlig i Norge.
Vis hele sitatet...
Fordi alkohol er et løsemiddel som man lett kan drikke seg i hjel på, er spriten sterk skal det forsåvidt lite til. Den restriksjonen kan forhindre uheldige dødsfall.
Marijuana har blitt røykt i 4000 år og det har ikke blitt registrert et eneste dokumentert dødsfall. Takket være dyktige gartnere som har hatt peiling på denne kunsten har marijuanaen blitt bedre med høyere thc og cannabinoidevariasjoner som har gjort det mulig å avle fram forskjellige gode strains.
Det har tatt oss lang tid å få så god marijuana som vi har nå. Slike restriksjoner som dette forslaget er helt unødvendige. Hvis dette skulle ha blitt gjennomført måtte vi røykt mer for å bli fjern. Håper myndighetene blir fornøyde etterpå da helt til det store problemet kommer for dem da folk begynner å lage egen olje! Da trengs flere restriksjoner!
Edit: innlegg nr 420 =D
Sist endret av Masclet; 8. oktober 2011 kl. 16:34.
Sitat av Masclet Vis innlegg
Fordi alkohol er et løsemiddel som man lett kan drikke seg i hjel på, er spriten sterk skal det forsåvidt lite til. Den restriksjonen kan forhindre uheldige dødsfall.
Marijuana har blitt røykt i 4000 år og det har ikke blitt registrert et eneste dokumentert dødsfall. Takket være dyktige gartnere som har hatt peiling på denne kunsten har marijuanaen blitt bedre med høyere thc og cannabinoidevariasjoner som har gjort det mulig å avle fram forskjellige gode strains.
Det har tatt oss lang tid å få så god marijuana som vi har nå. Slike restriksjoner som dette forslaget er helt unødvendige. Hvis dette skulle ha blitt gjennomført måtte vi røykt mer for å bli fjern. Håper myndighetene blir fornøyde etterpå da helt til det store problemet kommer for dem da folk begynner å lage egen olje! Da trengs flere restriksjoner!
Edit: innlegg nr 420 =D
Vis hele sitatet...
Er alkohol et løsemiddel?
Sitat av spelley Vis innlegg
Er alkohol et løsemiddel?
Vis hele sitatet...
uhm... Ja?

- Vi anser cannabis med et THC-innhold som er høyere enn 15 prosent som et sterkt stoff, som innebærer en uakseptabel helserisiko, sa Nederlands visestatsminister Maxime Verhaging på en pressekonferanse lørdag.
Vis hele sitatet...
Uakseptabel helserisiko ja. Skulle likt å sett begrunnelsen for det der.

Morsomt at det er akkurat "sterkhasj" som blir brukt i medisinske sammenhenger da.

Helserisiko meg langt inn i mørket.
Les litt her om de uønskede effektene av høy-potent cannabis som er avlet kun for høy thc,så kan dere gjøre research selv utifra hva som følger i denne linken. Skjønner ikke hvorfor dette skal undergraves,det er et faktum at dette ikke er heldig over langtids bruk:

http://www.forummatters.com/forums/s...k-Weed-Strains
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Les litt her om de uønskede effektene av høy-potent cannabis som er avlet kun for høy thc,så kan dere gjøre research selv utifra hva som følger i denne linken. Skjønner ikke hvorfor dette skal undergraves,det er et faktum at dette ikke er heldig over langtids bruk:

http://www.forummatters.com/forums/s...k-Weed-Strains
Vis hele sitatet...
Så det dem snakker om gjelder all cannabis som har over 15% thc innhold? -Nei.

Og for mye av alt er ikke heldig. Bare se på vann. Man dør av for mye vann.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av spelley Vis innlegg
Er alkohol et løsemiddel?
Vis hele sitatet...
Og det samme er vatn. At det er løysemiddel er totalt uinteressant argument. Vatn er det desidert mest brukte løysemiddelet i industrien, men det er ikkje eit spesielt godt argument for å forby vatn...

At det er løysemiddel vil kun sei at det kan (og blir brukt til å) løyse andre stoffer. T.d. blir vatn brukt til å løyse mange vanlige salter i industrien.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Så det dem snakker om gjelder all cannabis som har over 15% thc innhold? -Nei.

Og for mye av alt er ikke heldig. Bare se på vann. Man dør av for mye vann.
Vis hele sitatet...
Nei,men det gir isåfall en pekepinn på hva et høyt innhold av thc-å omtrent manglende innhold av cbd kan gi av uønskede effekter for veldig mange.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21798112
Sist endret av Skade-skutt; 8. oktober 2011 kl. 17:26.
Sitat av SoCal Vis innlegg
Er nok bare tullsnakk. Akkuratt som da norske media skrev at det skulle bli ulovelig for norske og besøke coffeeshops i Amster.
Vis hele sitatet...
Det er ikke ulovlig å besøke coffeeshops for nordmenn, men derimot å innta ulovlige stoffer (ut fra norges lover) er fortsatt ulovlig.
Loven er slik at norsk lov gjelder for alle nordmenn hvor enn de befinner seg.

Et eksempel på at dette stemmer er at FrP-politikeren kan få bot på 25.000 kr for å ha kjøpt sex i Riga (Latvia), selv om prostitusjon og sexkjøp er lovlig i Latvia.

Om noen faktisk sjekker om du har røyket hasj når du har vært i utlandet er en annen sak.
Men lov er det ikke.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det er ikke ulovlig å besøke coffeeshops for nordmenn, men derimot å innta ulovlige stoffer (ut fra norges lover) er fortsatt ulovlig.
Loven er slik at norsk lov gjelder for alle nordmenn hvor enn de befinner seg.

Et eksempel på at dette stemmer er at FrP-politikeren kan få bot på 25.000 kr for å ha kjøpt sex i Riga (Latvia), selv om prostitusjon og sexkjøp er lovlig i Latvia.
Vis hele sitatet...
Saken han sikter til er turist-ban saken i Nederland.

Men ellers så er jo bruk av cannabis brudd på legemiddelloven, som ikke gjelder for nordmenn i utlandet?

Am I wrong?
Sist endret av Naturgrønn; 8. oktober 2011 kl. 17:28.
Det er fult lovlig for en norsk statsborger å innta cannabis i land hvor dette er lovlig.

Ellers er jeg ikke så sikker på att dette kommer til å skje, det er tross alt VG det er snakk om. OM det skjer så ser jeg ikke på som noe veldig negativt. Vi klarer oss fint med 14,9% istedet for 15,1%, la oss ikke være bortskjemte. Det er masser av strains å velge mellom i Nederland, nok å kose seg med. Kanskje vi unngår en psykose eller to også.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Det er fult lovlig for en norsk statsborger å innta cannabis i land hvor dette er lovlig.
Vis hele sitatet...
Jeg tok visst helt feil.
Kun deler av straffeloven gjelder i utlandet.
Sist endret av Grimdoc; 8. oktober 2011 kl. 17:36.
Vil ikke dette skape et illegalt cannabismarked utafor coffeeshopsa? Er det ikke nettopp derfor Nederland har avkriminalisert det i utgangspunktet?
Nja illegalt blir vel litt feil ord. Du kan vel i teorien bli straffedømt for å selge små mengder cannabis utenfor en coffeeshop(uten lisensen). Men praktiskt sett? Det skjer omtrent aldri. Snakker vi om mengder over 5 gram, så er det rom for ett illegalt cannabismarked ja, om brukere er interessert i sterkere jazz-tobakk.

Det er jo ett stort illegalt cannabismarked allerede i Nederland, tross loven. Men att denne nye loven skal øke markedet er ikke sannsynlig i mine øyne.
Sitat av Knask Vis innlegg
Når nederlandske myndigheter går såpass hardt til verks at de forbyr cannabisprodukter med et innhold av THC på over 15% så burde røykere som virkelig setter pris på cannabiskulturen i Amsterdam prøve å reflektere over hvorfor dette skjer istedenfor å bare være stridig og vanskelig.
Vis hele sitatet...
Vi bør nok ikke legge til grunn at nederlands rusmiddelpolitikk er rasjonelt begrunnet. Nederlenderne har valgt inn et konservativt parti med en god del religiøse mørkemenn. Neppe på grunn av narkotikapolitikken de står for, men "demokratiet" tvinger oss gjerne til å velge mellom pest og kolera.

Dette forbudet mot "farlig" cannabis er bare nok et steg mot et "moralsk" samfunn. Det er viktig med baby-skritt når en skal trellbinde folket; hvis forandringene kommer for raskt ville vi kanskje reagert.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Så det dem snakker om gjelder all cannabis som har over 15% thc innhold? -Nei.

Og for mye av alt er ikke heldig. Bare se på vann. Man dør av for mye vann.
Vis hele sitatet...
Du vil ha det mye finere med naturlig marihuana enn marihuana med uforholdsmessig mye THC-innhold.

Kos deg med denne: http://www.youtube.com/watch?v=T2cAFRAX3Gs
Research,research research naturgrønn! Egenerfaring er heller ikke dumt.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Du vil ha det mye finere med naturlig marihuana enn marihuana med uforholdsmessig mye THC-innhold.

Kos deg med denne: http://www.youtube.com/watch?v=T2cAFRAX3Gs
Vis hele sitatet...
Har jeg sagt noe annet? Poenget mitt var at det som skadeskutt sikter til ikke gjelder all cannabis som har 15% THC innhold og derfor ikke godt nok argument.

Ellers må jeg si at jeg liker best orginale landbaserte strains. De er langt unna 15% thc innhold. Synd de er så jævlig vanskelig å dyrke innendørs.
Naturgrønn: Har du enda ikke skjønt poenget mitt? La meg prøve en gang til. Store deler av verden,omtrent hele verden har tilgang til samme frø som vi har her i norge,og poenget mitt er at de aller fleste kommersielle strains er avlet for mest mulig thc,det innebærer majoriteten av det som selges i amster også. Dette har enkelte grupper i cannabisverden forstått at det følger en del negative virkninger av og derfor er cbd-hypet godt igang iblandt en del breedere verden rundt. Det kommer mer å mer gunstig cannabis på markedet i form av frø som du å jeg vil ha tilagang på om ikke lenge. De som er "våkene" nok unngår kommersielle strains i lengden å ser i andre retninger for å skåne seg selv på sikt.

Å ja rene landrace å ruderalis som afgan,pakistan osv har et mere gunstig forhold thc/cbd-kanskje 2%, Men det er fortsatt ikke nok cbd når thc er oppimot 20% der også ofte. Det er et 1:1 forhold som er gunstig å vil så godt som utelukke alle negative effekter som du å kjenner til vil jeg tro. Test cannatonic for eks,eller the remedy som kommer på markedet om ikke veldig lenge så vil du skjønne.
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Naturgrønn: Har du enda ikke skjønt poenget mitt? La meg prøve en gang til. Store deler av verden,omtrent hele verden har tilgang til samme frø som vi har her i norge,og poenget mitt er at de aller fleste kommersielle strains er avlet for mest mulig thc,det innebærer majoriteten av det som selges i amster også. Dette har enkelte grupper i cannabisverden forstått at det følger en del negative virkninger av og derfor er cbd-hypet godt igang iblandt en del breedere verden rundt. Det kommer mer å mer gunstig cannabis på markedet i form av frø som du å jeg vil ha tilagang på om ikke lenge. De som er "våkene" nok unngår kommersielle strains i lengden å ser i andre retninger for å skåne seg selv på sikt.

Å ja rene landrace å ruderalis som afgan,pakistan osv har et mere gunstig forhold thc/cbd-kanskje 2%, Men det er fortsatt ikke nok cbd når thc er oppimot 20% der også ofte. Det er et 1:1 forhold som er gunstig å vil så godt som utelukke alle negative effekter som du å kjenner til vil jeg tro. Test cannatonic for eks,eller the remedy som kommer på markedet om ikke veldig lenge så vil du skjønne.
Vis hele sitatet...
Hehe, gud.

Jeg er fullt klar over hva du mener, og er helt enig. Men det som kommer fram i linken du tok fram ikke gjelder for all cannabis som er å finne på coffeshops. Det eneste jeg sa var at det som kommer fram i linken ikke gjelder for alle cannabis som har høyt THC innhold, ikke noe annet. Så jeg skjønner ikke hva du stresser med.

PS. Vi har nok av tilgang på skikkelig frø fra landbaserte strains om ikke er kommersielt avlet.
Sist endret av Naturgrønn; 8. oktober 2011 kl. 19:33.
Ergo: Ettersom folk rundt om i verden fortsetter å dyrke høyt thc strains,noe alle typer er som blir markedsført så vil cannabis fortsatt ha rykte på seg som psykose frembringende stimuli som KAN føre til schizofreni hos til å med de som ikke disponert for det i første omgang. Men etterhvert som effekten av et likeverdig forhold thc/cbd (lavere innhold thc) blir mere kjent innenfor forskningen å cannabis-miljøet forøvrig,så vil mye forandre seg ang synet på cannabis og vil bli mere akseptert også her til lands med tiden.

Jeg er fullt klar over hva du mener, og er helt enig. Men det som kommer fram i linken du tok fram ikke gjelder for all cannabis som er å finne på coffeshops. Det eneste jeg sa var at det som kommer fram i linken ikke gjelder for alle cannabis som har høyt THC innhold, ikke noe annet. Så jeg skjønner ikke hva du stresser med.
Vis hele sitatet...
Jeg sa majoriteten av coffeshops røyken er thc bomber,og det er det folk kjøper å derme negative effekter blir mere synliggjort da tilgang på mere terapautisk cannabis er ikke veldig tilgjengelig i amster heller. Blir dommer-panelet i cupen mest mulig føkka i hodet og har mest mulig thc,ja da er den en vinner!
Det er faktisk veldig godt utvalg av "mellow-strains" i Nederland. Ofte er de ferdigrulla jointene de selger, cannabis med lav % thc. Men ja den sterke cannabisen dominerer.
Sist endret av ZionRoad; 8. oktober 2011 kl. 21:02.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Det er faktisk veldig godt utvalg av "mellow-strains" i Nederland. Ofte er de ferdigrulla jointene de selger, cannabis med lav % thc. Men ja den sterke cannabisen dominerer.
Vis hele sitatet...
Ja det er det folk vil ha som sagt, "Ish,12% thc?? Nei faen få det sterkeste dere har,jeg skal jo jo røyke noe godt når jeg først er her" Dette er realiteten.

Jeg har aldri smakt noe som er bedre enn en strain med masse cbd,beste rusen jeg har hatt,tro meg.. jeg var tilfredsstillende fjong pluss andre fordeler samtidig som gikk på det fysiske, og uten psykiske fallgruver under rusen,det er derfor dette er det jeg alltid vil komme tilbake til.
Dæven, det beste er den der spørreundersøkelsen som Dagbladet satte nede i artikkelen; "vil du savne sterkhasj??" - og vips, over 3000 stk har stemt!

Skjønner ikke helt at det går m.t.p lovene, det at undersøkelsen er direkte i stormedia og 'strengheten' her i landet i alt mot cannabis.

Men litt moro er det!
Sitat av gorm Vis innlegg
Vi bør nok ikke legge til grunn at nederlands rusmiddelpolitikk er rasjonelt begrunnet. Nederlenderne har valgt inn et konservativt parti med en god del religiøse mørkemenn. Neppe på grunn av narkotikapolitikken de står for, men "demokratiet" tvinger oss gjerne til å velge mellom pest og kolera.

Dette forbudet mot "farlig" cannabis er bare nok et steg mot et "moralsk" samfunn. Det er viktig med baby-skritt når en skal trellbinde folket; hvis forandringene kommer for raskt ville vi kanskje reagert.
Vis hele sitatet...
I så tilfelle burde man da heller prøve å holde seg litt i skinnet istedenfor å gjøre det enklere for disse religiøse mørkemennene du beskriver ved å røyke seg til grønnsak ved besøk i Amsterdam?
Å kriminalisere alt over 15% er tåpelig iom. at det er sammensetningen av cannabinoider som avgjør om det er 'farlig' eller ikke. Er det lavt innhold av CBD er sjansen større for at cannabisen gir en negativ eller skremmende opplevelse.

Hasj er jo ikke alkohol: det går ikke an å dø av det. Folk sovner bare når de røyker for mye. Det er dessuten enkelt å utvinne et sterkere produkt av et svakere hjemme. Og å røyke mindre mengde er sunnere for luftveiene.

Dette er nok ganske så politisk egentlig. De som står bak loven vil nok bli kvitt hele coffeeshop-ordningen. Hadde det vært snakk om fornuftig regulering hadde de i stedet laget høyere aldersgrense på sterke saker og kanskje også økt avgiftene heller enn å definere det som et hardt stoff. Det er spesielt uheldig for medisinske brukere, som gjerne har nytte av sterke indica-varianter.
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Ja det er det folk vil ha som sagt, "Ish,12% thc?? Nei faen få det sterkeste dere har,jeg skal jo jo røyke noe godt når jeg først er her" Dette er realiteten.

Jeg har aldri smakt noe som er bedre enn en strain med masse cbd,beste rusen jeg har hatt,tro meg.. jeg var tilfredsstillende fjong pluss andre fordeler samtidig som gikk på det fysiske, og uten psykiske fallgruver under rusen,det er derfor dette er det jeg alltid vil komme tilbake til.
Vis hele sitatet...
Greit, majoriteten vil nok kreve en sterk type, ja. Men det er også veldig mange som røyker for første gang mens de er i Nederland, loven har vel litt og si her. Mange nybegynner som vil ta det litt forsiktig. Så har vi de som vet akkurat hva slags strains de vil ha, og ofte velger forskjellige interessante typer istedet for å gå for den sterkeste.

Sitat av krattkutteren Vis innlegg
Å kriminalisere alt over 15% er tåpelig iom. at det er sammensetningen av cannabinoider som avgjør om det er 'farlig' eller ikke. Er det lavt innhold av CBD er sjansen større for at cannabisen gir en negativ eller skremmende opplevelse.

Hasj er jo ikke alkohol: det går ikke an å dø av det. Folk sovner bare når de røyker for mye. Det er dessuten enkelt å utvinne et sterkere produkt av et svakere hjemme. Og å røyke mindre mengde er sunnere for luftveiene.

Dette er nok ganske så politisk egentlig. De som står bak loven vil nok bli kvitt hele coffeeshop-ordningen. Hadde det vært snakk om fornuftig regulering hadde de i stedet laget høyere aldersgrense på sterke saker og kanskje også økt avgiftene heller enn å definere det som et hardt stoff. Det er spesielt uheldig for medisinske brukere, som gjerne har nytte av sterke indica-varianter.
Vis hele sitatet...
Ja jeg er ganske så enig i hva du sier her. Tror ikke akkurat det er "cannabisproffessorer" som har funnet ut att dette er en god ide. Kanskje ikke politisk slik du tenker det. Men kanskje slik att de ønsker å være moralistiske og vise att de prøver å ta vare på helsa til brukerne, viktig for politikere å støtte begge sidene på en måte eller annen.

En annen teori er jo propoganda, men la oss holde oss til det som er mest sannsynlig.
Sitat av Knask Vis innlegg
Når nederlandske myndigheter går såpass hardt til verks at de forbyr cannabisprodukter med et innhold av THC på over 15% så burde røykere som virkelig setter pris på cannabiskulturen i Amsterdam prøve å reflektere over hvorfor dette skjer istedenfor å bare være stridig og vanskelig.

For alt vi vet kan dette være begynnelsen på slutten for cannabiskulturen i Amsterdam.
Derfor kan det være meget lurt å etterleve denne bestemmelsen på best mulig måte istedenfor å bare kompensere for det reduserte THC-innholdet ved å røyke mer enn man burde.
Vis hele sitatet...
Selv om man røyker dobbelt så mye som man gjør til vanlig så betyr jo ikke det at man ikke klarer å oppføre seg. Folk burde heller lære seg å opptre på en anstendig måte. Personlig ser jeg ikke helt poenget. Er det sånn at folk røyker seg fjerne og så begynner å lage kvalme og faenskap? De gangene jeg har vært i Amster har jeg og de jeg har vært sammen med vært grisefjerne og ledd og kost oss, men vi har da vel ikke vært til bry for andre..?

Det siste er kun spekulasjoner. For alt vi vet så kan det være økonomi som ligger til grunne for dette. Like sansynlig.
O_X
Dette vil jo ikke bare gjelde hasj en gang. All virkelig god pot har jo godt over 15% THC.

Kilde: http://budgenius.com/Sour-OG-Dean-Co...10001EBB4.html (f.eks.)
Sitat av nilsern Vis innlegg
Selv om man røyker dobbelt så mye som man gjør til vanlig så betyr jo ikke det at man ikke klarer å oppføre seg. Folk burde heller lære seg å opptre på en anstendig måte. Personlig ser jeg ikke helt poenget. Er det sånn at folk røyker seg fjerne og så begynner å lage kvalme og faenskap? De gangene jeg har vært i Amster har jeg og de jeg har vært sammen med vært grisefjerne og ledd og kost oss, men vi har da vel ikke vært til bry for andre..?

Det siste er kun spekulasjoner. For alt vi vet så kan det være økonomi som ligger til grunne for dette. Like sansynlig.
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke selve rusen der og da som er problemet deres. Det handler om hvor høyere thc innhold en person røyker over tid, jo mer sannsynlig er det att brukeren får psykiske problemer. En person som er forferdelig stein er jo som regel aldri plagsom, h*n vil bare sitte i en krok og kose seg med livet i fred og ro.
Sitat av elz Vis innlegg
O_X
Dette vil jo ikke bare gjelde hasj en gang. All virkelig god pot har jo godt over 15% THC.

Kilde: http://budgenius.com/Sour-OG-Dean-Co...10001EBB4.html (f.eks.)
Vis hele sitatet...
Da har du virkelig ikke smakt alle typer "god pot".

Tror ikke det er så mange som kommer til å tenke over dette når de er i Amster hvis det blir innført. Er ikke som på polet hvor man leter seg fram til noe med X% alkohol.
det er sammensetningen av cannabinoider som avgjør om det er 'farlig' eller ikke. Er det lavt innhold av CBD er sjansen større for at cannabisen gir en negativ eller skremmende opplevelse.
Vis hele sitatet...
Nettopp! Er bare det at når cannabis er avlet for maks thc,så går det på bekostning av cannabinoider som er til fordel for brukern,største tapern er cbd.
Haha titegn
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er et trist faktum at man avler for mest mulig THC. Mesteparten av Cannabis i vesten består mer eller mindre av kun THC. Urovekkende høyt, men man selger jo mer frø når man kan ta i bruk "25-30% THC" som salgstriks.

THC nivået trenger ikke engang å bety så veldig mye. Neville's Haze f.eks har blitt testet til å ligge rundt 11% THC samt 1.2% CBD og anses å være en av de mest potente sativa-dominerte strains tilgjengelig på markedet.

Jeg mener THC alene får for mye av æren.
Det er mer et kompleks sammensatt spektrum av cannabinoider og terpenoider i kombinasjon med THC som utgjør og former rusen en opplever. Sam the Skunkman har testet ren THC og i følge han var det en kjedelig, ensidig rusopplevelse.

Så på den ene siden kunne jeg ikke brydd meg mindre om dette ble et faktum, at all pot over 15% ble ulovlig. Men på den andre siden mister man jo muligheten til å teste ut konsentrater som i de fleste tilfeller vil ligge på 15% og høyere.
Kanskje dette er en metode for å bli kvitt all importhasj som ruller innover Nederland.

Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Det er et 1:1 forhold som er gunstig å vil så godt som utelukke alle negative effekter som du å kjenner til vil jeg tro. Test cannatonic for eks,eller the remedy som kommer på markedet om ikke veldig lenge så vil du skjønne.
Vis hele sitatet...
Hvis du mener det å bli høy er en negativ effekt, ja.
Men det er helt fantastisk for pasienter som nå kan bruke medisinen sin når og hvor som helst uten å bekymre seg for å bli overstadig beruset.