Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3765
Skal snart ta min første universitets eksamen. På beskrivelsene står det at ingen hjelpemidler er tillat. Likevel skal denne testen foregå på pc... Universitetet krever at jeg laster ned programmet SEB (Safe Exam Browser). Er det da mulig å bruke gamle Word filer som allerede er på datamaskinen som notater? Spørsmålet mitt er altså om dette kan bli oppdaget?

Ps. Dette er min personlige pc
SEB låser ned maskina, du kan sikkert prøve deg på å kjøre SEB i en virtuell maskin (bruk HyperV, alle andre blir lett oppdaget), men det er nok ikke verdt det.

Hilsen en medstudent som også må bruke SEB
Da jeg var på videregående var det rimelig enkelt å jukse på denne måten ved tentamener, men den loggingen som foregikk der kan kanskje ikke sammenlignes med måten de overvåker deg med SEB?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
SEB låser ned maskina, du kan sikkert prøve deg på å kjøre SEB i en virtuell maskin (bruk HyperV, alle andre blir lett oppdaget), men det er nok ikke verdt det.
Vis hele sitatet...
I følge heimesida til SEB, skal det bli oppdaga:
VM detector: SEB detects whether it is running on a virtual machine and can refuse to start up
Vis hele sitatet...
Det du eventuelt kan prøve, er å ha ein maskin, t.d. laptop ståande ein plass på bygget. So bruka du remote desktop til den maskina og tar eksamen på den og har notat osv på maskina du har med deg. Det fungerte iallfall med wiseflow/flowlock. Det blei kun testa for å sjå om det fungerte, har ikkje juksa med det slik at det er sagt
Sist endret av mo66y; 2. desember 2016 kl. 17:12.
Sitat av mo66y Vis innlegg
I følge heimesida til SEB, skal det bli oppdaga:
Vis hele sitatet...
Var derfor jeg sa Hyper-V, den er vanskeligere å oppdage. Eksempelvis vil Itslearning sin løsning akseptere kjøring på Hyper-V virtuelle maskiner, men ikke på VirtualBox etc.

Men jeg testet nettopp, og det fungerer ikke på Hyper-V-maskiner, men det ser ut som om det kjører fint på Xencenter maskina.
Sist endret av Freddy_fred5; 2. desember 2016 kl. 18:40.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eventuelt så finst det ganske mange trick for å skjule at ein har ting i VM. I tillegg er jo SEB opensource, så ein kan jo lett lese gjennom og sjekke kva dei ser etter for å detektere at dei køyrer i ein VM.