Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2154
Hei, jeg ønsker å kjøpe en fin t-skjorte med Cubus logo på for å boikotte dyre klær, noen som vet hvor man kan få kjøpt en sånn? Fant ingenting på nett.
Du skal reklamere for en klesskjede som tar 80kr for en plain t-skjorte samtidig som du boikotter dyre klær? Kjøp en 10pack med crappy t-skjorter fra e-bay i stedet. De tåler bare en vask men siden du absolutt skal vise frem at du boikotter dyre klær så må det være tingen.
Hvorfor ikke kjøpe dyrere kvalitetsplagg som varer lengre? Jeg hadde akkurat et fjellreven bukser til skredderen. Har hatt dem i 12 år og måtte fikse noen hull på knærne og et par rifter. Har dem sikkert i 20 år til.
Ja det er dyre å kjøpe inn, men de varer halve livet om man tar vare på dem. Bedre for lommeboken, bedre for miljøet, mindre profitt for "the man".

WIN WIN WIN.
Har da brukt samme Cubus t-skjorter i flere år, aldri krympet i vask, t-skjortene er ikke slitt eller noe. 100% bomull som alle t-skjorter. Den eneste grunnen jeg ser til å kjøpe dyrere t-skjorter er å vise seg fram.


Send en mail å hør, er du heldig får du jo en kostnadsfritt
Sitat av sadf Vis innlegg


Send en mail å hør, er du heldig får du jo en kostnadsfritt
Vis hele sitatet...
Tusen takk, det skal jeg gjøre!
Sitat av sadf Vis innlegg


Send en mail å hør, er du heldig får du jo en kostnadsfritt
Vis hele sitatet...
Jepp, man vet aldri. De syns sikkert det er gøy å få sånne henvendelser av og til.

En kompis av meg skulle på død og liv skaffe seg Jif-tskjorte og sendte de masse mails frem og tilbake, helt til de skaffa t-skjorte og caps med Jif-logoen på
Disse hadde faktisk blitt brukt under innspilling av "sinnasnekkern" på tv, så det ble jo ekstra lættis historie når han gikk rundt med jif-merch på fest
Edit: for the lulz er det kanskje verdt å nevne at han også gikk rundt og sippa litt fra en Jif-flaske som på forhåndt var vasket og fylt med blå powerade folk begynte å google giftsentralen og stressa ^^
Sist endret av Alzo88; 2. februar 2020 kl. 14:49.
På Cubus?

Sitat av 5FDP Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Er dette et argument mot å kjøpe billigklær? Mener du at situasjonen deres ville vært bedre om de hadde vært arbeidsløse versus å ha en drittjob?

Import av klær skaper arbeidsplasser. Dritt arbeidsplasser, men arbeid er arbeid.
Sist endret av ThinkpadX200; 2. februar 2020 kl. 15:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei jeg gir egentlig blanke f. Skulle vi tenkt på Milijø og barne arbeid og alt mulig annet som betyr noe så kunne vi ikke handla noen ting.

virka bare som at trådstarter glorifiserte Cubus. Sikkert bedre at barn jobber på klesfabrikk en og suge gammelmanns kuk for penger.

Og tror nok mange kjente merker også benytter barne arbeid.
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
På Cubus?



Er dette et argument mot å kjøpe billigklær? Mener du at situasjonen deres ville vært bedre om de hadde vært arbeidsløse versus å ha en drittjob?

Import av klær skaper arbeidsplasser. Dritt arbeidsplasser, men arbeid er arbeid.
Vis hele sitatet...
Denne retorikken innebærer jo at man kan utsette folk for hva som helst, gitt at alternativet er litt værre.

At folk i et av verdens rikeste land forsvarer moderne slaveri kun for å kunne kjøpe litt billige klær er bare trist.
Fy!!! Kjøp deg en 3 pakning med t-skjorter uten merker som er ensfarget. Varer i flere år, kan brukes til klut når de er ødelagt.

Skam å bruke peng for å kinapiss med merke. Som cukbus.
Kjøp av noen som syr de sjøl på etsy. Så kan du hovere med den historien til alle du møter når du er ute og sykler på dbs'en din fra sekstitallet
Sitat av Turelli Vis innlegg
Denne retorikken innebærer jo at man kan utsette folk for hva som helst, gitt at alternativet er litt værre.
Vis hele sitatet...
Når alternativet er, for å ta 5FDP sitt eksempel, å suge gammelmanns kuk vil jeg si det er mye verre.

Sitat av Turelli Vis innlegg
At folk i et av verdens rikeste land forsvarer moderne slaveri kun for å kunne kjøpe litt billige klær er bare trist.
Vis hele sitatet...
Frivillige arbeidsavtaler er på ingen måte slaveri. Tvert imot er det det motsatte av slaveri.

Det er for all del trist og leit at enkelte lever i slik fattigdom at de må utføre drittjobber som tekstilarbeid hele dagen lang, men nå er det slik verden er.

Situasjonen deres blir dog ikke verre av at de får jobb, om det var slik kunne de enkelt og greit sluttet, men det gjør de ikke for det er det beste alternativet de har.

Når det er sagt er jeg ikke interessert i å ha noen diskusjon utover dette. Derfor vil jeg ikke svare på følgende innlegg.
Sitat av apekatt31 Vis innlegg
Har da brukt samme Cubus t-skjorter i flere år, aldri krympet i vask, t-skjortene er ikke slitt eller noe. 100% bomull som alle t-skjorter. Den eneste grunnen jeg ser til å kjøpe dyrere t-skjorter er å vise seg fram.
Vis hele sitatet...
De er garantert utvasket
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
De er garantert utvasket
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte 5 stk plain sorte tskjorter på cubus for ca. 5 år siden. De er så godt som nye i både farge og fasong enda.
Absolutt alle andre tskjorter jeg har hatt oppigjennom har enten mistet farge, fasong eller blitt slitt innen et år med enkelte unntak.