Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1625
Hei. Trenger råd! Musefelle gikk av i skapet nå i kveld, men det virker som om at fella sitter fast på mus. Det er rabalder og tjohei i skapet.

Men om jeg åpner døra så smetter den jævelen ut å avgårde rundt i huset. Tips? Kan man sulte ut en?
Håper du har flere musefeller, for nå kommer slekta til unnsetning.

Sov med ett øye åpent og grip rundt puta.

Nei, jeg vet ikke. Har ingen erfaring med slik type mus..annet enn i fôring til slanger.

Gjør det på en mest mulig human måte, kanskje en planke/vedbit og smash?
Høres ikke særlig humant ut men heller det enn utsulting og utpining
Kjedelig sak dette. Den har nok gjemt seg et sted i kåken din. Sett opp feller rundt om med peanøttsmør på, favoritten til mus.
Alle tro ost best, men det kommer fra tegneserier.
Eventuelt få deg katt

lykke til med musejakta
Ha klar en bøtte i dørsprekken den piler inn i når du åpnet døra, sett på lokk eller en pizzaeske på toppen, gå ut og slipp den ut i naturen hvis den ikke er skadet
Mener det var en annen viss herremann som slet med dette utyske selv. Du kan jo lese hvordan det gikk for seg.

https://freak.no/forum/showthread.php?t=300616
åpne døra på gløtt og tøm brannslukningsapparatet inni der
Var borti det der forrige vinter, musa kommer seg ikke så veldig langt fordi fella er stor så de er rimelig lett å få tak i selv om de stikker, problemet her var at den var tydelig skadet og det eneste riktige(for meg) var å knuse både fella og musa med en stor nok stein til at det var over på et øyeblikk.
Trådstarter
25 0
Takk for innspill! Jeg tok spaden fra peis settet å gjorde meg klar for å åpne døra, men der etter 15 min med bråk så hadde den surra seg inn i en annen felle - så da ble det slutt for denne gang. Da gjenstår det bare resten av familien
Brenne ned hele huset er nok beste løsning��
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Hvordan feller bruker du?
https://www.biltema.no/fritid/hage/s...stk-2000021263 Disse bruker jeg selv. Veldig effektive. har også siste årene satt opp "netting" rundt huset og det har hjulpet litt.
Sist endret av Absurd; 19. oktober 2021 kl. 09:46.